Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka mahdotonta päästä opiskelemaan sosiaalityötä?

Vierailija
29.11.2022 |

Etenkin, jos on pelkän valintakokeen varassa? :/

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalaisuuden kanssa tosi helppoa eikä muutenkaan ole kauhean vaikeaa. Omista tutuista juuri ne, jotka eivät oikein pärjänneet lukiossa, menivät opiskelemaan sosiaalityötä.

Vierailija
2/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ensikertalainen vai toiskertalainen?

En sanoisi olevan mahdotonta, mutta kilpailu on kovaa ja moni yrittää useampana vuonna. Eli jos todella haluat opiskelemaan sosiaalityötä, varaudu mahdollisiin välivuosiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pänttää pääsykoemateriaali kunnolla. Oma tytär pääsi haluamaansa opinahjoon lukemalla jopa ääneen materiaalin ja kuuntelemalla sitä lenkilläkin. Kadehdittavaa sitkeyttä, jota mulla ei ole.

Vierailija
4/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensikertalaisuuden kanssa tosi helppoa eikä muutenkaan ole kauhean vaikeaa. Omista tutuista juuri ne, jotka eivät oikein pärjänneet lukiossa, menivät opiskelemaan sosiaalityötä.

Riippuu sitten varmaan yliopistosta, itse olen saanut kuulla, että vaikea päästä sisään. En olisi kuitenkaan yllättynyt, jos olet oikeassa.

Vierailija
5/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sitten varmaan yliopistosta, itse olen saanut kuulla, että vaikea päästä sisään. En olisi kuitenkaan yllättynyt, jos olet oikeassa.

Nämä kommentit liittyivät Helsinkiin, mutta todnäk pätevät muihinkin kaupunkeihin.

Vierailija
6/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpön höpön. Vaikea sinne on päästä, katsopa vaikka vipusesta.

Vierailija
7/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että tälle alalle on ylipäänsä halukkaita. Ihan uskomattoman kuormittava ja masentava työnkuva luvassa. Tuntemani sosiaalityöntekijät ovat muuttuneet empaattisista maailmanparantajista kyynisiksi ihmisvihaajiksi n. 5-10 vuodessa valmistumisensa jälkeen.

Vierailija
8/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään mahdotonta. Lukee pääsykokeeseen kunnolla. 4-6kk 6-8h päivässä pänttäämistä 5 päivänä viikossa niin hyvin menee. Tällä metodilla olen päässyt kolmeen eri yliopistoon sisään lukemaan ihan täysin eri aloja. Päättäväisyyttä ja istumalihaksia vaatii. Ei mitään superälykkyyttä tarvita (toki se helpottaa asiaa).

Vierailija
9/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Olen siis alanvaihtaja, nyt amk-tutkinto terveydenhuoltoalalla, mutta allergioiden takia täytyy vaihtaa alaa. Ikää yli 40, mutta motivaatiota löytyy. Tiedän, että raskas ala, mutta työkokemusta ja koulutuksesta mulle varmasti hyötyä.

Vierailija
10/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin valtiotieteelliseen ainakin vaikea. Aloituspaikkoja on vähän, halukkaita paljon. Terveydenhuoltoalan koulutus ja/tai työkokemus on varmasti eduksi pääsykokeisiin valmistautuessa.

Vierailija
11/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Olen siis alanvaihtaja, nyt amk-tutkinto terveydenhuoltoalalla, mutta allergioiden takia täytyy vaihtaa alaa. Ikää yli 40, mutta motivaatiota löytyy. Tiedän, että raskas ala, mutta työkokemusta ja koulutuksesta mulle varmasti hyötyä.

Kannattaa lukea se kevään 2022 hakemista koskeva keskustelu, joka tosin muuttui hirveäksi riitelyksi kun juurikin kokemusasiantuntijuus ja esitetty kritiikki tyrmättiin täysin. Sen sijaan hierarkisuudelle ja byrokraattisuudelle eli sosiaalityön valtavirralle löytyi paljon kannatusta.

Vierailija
12/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on sosiaalityöhön päästä, etenkin pelkän valintakokeen kautta. Alanvaihtajille suosittelen avoimen väylää ja esimerkiksi Chydeniaan sosiaalityön maisteriopintoihin. Vaikea päästä, kursseista pitää olla melkein 5/5 arvosanat, mutta pääsee.

Vierailija
13/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappiin pääsee lähes kaikki.

Vierailija
14/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön höpön. Vaikea sinne on päästä, katsopa vaikka vipusesta.

Vipusessa näkyy vain hakijoiden määrä eikä sitä minkä tasoisia hakijat ovat. Yliopiston sivulta löytyy edellisen kerran pisterajat ja sosiaalityö on aina matalimpien joukossa.

Vierailija
15/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
16/16 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimessa yliopistossa voi aloittaa opiskelun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme