Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako virtsatietulehduksen oireet kuriin buranalla? Mikäli vasta alkanut?

Vierailija
28.11.2022 |

Koko ajan tarve käydä pissalla ja tulee ihan vähän vain. Alavatsaa vähän jomottanut eilisestä.
Pissatessa ei kirvele mutta tunnen kyllä painon tunnetta rakossa.

Menisikö buranalla ohi?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim YTHS sivuilla sanotaan näin

Itsehoito

Lieviä oireita voi hoitaa lisäämällä päivittäistä nestemäärää noin 22,5 litraan. Karpalovalmisteista saattaa olla apua, sillä ne tekevät virtsan happamaksi ehkäisten bakteerien kasvua. Karpalovalmisteita on saatavilla sekä kapseleina että mehuna.

Nimenomaan "saattaa olla apua", ihan niinkuin Vitaeprollakin, "saattaa ehkäistä" sitä ja tätä🤷

Äh se pointti on että lievistä oireista ei tarvitse kiireesti juosta minnekään, vaan voi hyvin kokeilla itsehoitoa. Aina on parempi, jos ei tarvitse ylimääräisiä antibiootteja ottaa.

Niin, kyse ei olekkaan ylimääräisistä antibiooteista, vaan niistä joita ihminen sillointällöin tarvitsee terveyteensä liittyen. Itse olen viimeeksi syönyt antibiootteja kolme vuotta sitten, virtsatientulehdukseen, siis ei kovin usein eikä kyllä silloin myöskään turhaan.

Vierailija
62/68 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehoito

Lieviä oireita voi hoitaa lisäämällä päivittäistä nestemäärää noin 22,5 litraan. Karpalovalmisteista saattaa olla apua, sillä ne tekevät virtsan happamaksi ehkäisten bakteerien kasvua. Karpalovalmisteita on saatavilla sekä kapseleina että mehuna.

Jo on itsehoito. Nestemäärä 22.5 litraa?

Eikö noin suuri vesimäärä ole jo vaarallista?

Ihminen kuolee jo paljon ennenkuin ehtii juoda 20 litraa nestettä vuorokaudessa. Toisaalta eipä sitten vaivaa vti enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän aina kotona kaapissa ja matkoilla mukana kuivattua karpalo-tai puolukkajauhetta ja sekoittelen niitä veteen, jos vähänkään alkaa tulla oireita. Runsaasti joutuu kyllä juomaan vettä päivittäin, muuten meinaa alkaa tulla oireita. Aiemmin vti-tulehduksia oli säännöllisesti, mutta ed.mainittuja toimenpiteitä noudattamalla vaivat ovat pysyneet poissa ja edellisestä ab-kuurista on aikaa useita vuosia. Sitkeiden ja vaikeiden oireiden ilmaantuessa menisin lääkäriin enkä missään nimessä odottaisi vkl:n yli.

Vierailija
64/68 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehoito

Jo on itsehoito. Nestemäärä 22.5 litraa?

Eikö noin suuri vesimäärä ole jo vaarallista?

2 - 2.5 litraa lukee YTHS:n sivuilla, puhelimella eivät nykyään kaikki erikoismerkit tule viesteihin näkyviin.

Vierailija
65/68 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka täällä palstalla on Suomen parhaat lääketiett. asiantuntijat tekemässä diagnooseja, niin silti menisin sinuna terv.kesk. lääkärin luokse. Hänellä saattaisi olla oma näkökulma asiaan.

Vierailija
66/68 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut pari kertaa ja eka kerralla jouduin päivyksestä päiväksi sairaalan osastolle.

Viime kesänä toisen kerran ja pitivät päivystyksessä muutaman tunnin ja antoivat antibiootit suoraan suoneen ja sain lääkereseptin.

Olen kuullut, virtsatietulehdukseen antavat reseptin myös soittamalla.

Vähän riippuu. Esim. jos ei ole ollut tulehduksia ennen, voi olla että pyydetään paikan päälle, koska ei voi olla varma että potilas tunnistaa vti:n. Tai jos on jatkuvia tulehduksia.

Riippuu tosi paljon myös kunnasta ja lääkäristä.

Lisäksi jos on mies niin ei voi varmaankaan koskaan sairastua mihinkään virtsatie/munuaisinfektioon. Kaikki vaivathan koskee etunenässä naisia tai ainakin siltä vaikuttaisi.

Vierailija
67/68 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri suositteli tulehdusten hoitoon ja ennaltaehkäisyyn karpalokapseleita ja tulehduksen aikana buranaa kun siihen mennessä olin syönyt jo kymmenkunta antibioottikuuria. Sen koommin en olekaan lääkäriä asiaan tarvinnut.

Vierailija
68/68 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on c-vitamiinia vedä sitä "yliannostus" . Juo myös paljon, ihan limsakin käy kunhan saat kunnon vessahädän ja rakko huuhtoutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän