Saako virtsatietulehduksen oireet kuriin buranalla? Mikäli vasta alkanut?
Koko ajan tarve käydä pissalla ja tulee ihan vähän vain. Alavatsaa vähän jomottanut eilisestä.
Pissatessa ei kirvele mutta tunnen kyllä painon tunnetta rakossa.
Menisikö buranalla ohi?
Kommentit (68)
Heti lääkäriin.
Virtsatietulehdus voi mennä munuaisiin ja hengenlähtö lähellä.
Joillakin voi virtsatietulehdus mennä nopeasti munuaisiin asti, tietämättä.
Näin kävi itselleni ja sen jälkeen antibiootihoito on aloitettu jo terv.keskuksessa suoraan suoneen.
Viime talvena hoidin itse sekä virtsatietulehduksen että eturauhastulehduksen ihan noilla jo mainituilla keinoilla. Lisäksi lämpöhoitoa tuonne rauhaselle eli lämpimän päällä istuskelua. Siinähän meni muutama päivä mutta lopulta asettui.
Vierailija kirjoitti:
jos saat sen buranan jollain tavalla sinne virtsaputkeen.
Hehheh ja hahhah. Et ehkä usko, mutta Burana vaikuttaa systeemisesti.
Vierailija kirjoitti:
Täältä on turha kysellä mihinkään vakavampaan terveysasiaan liittyvää juttua. Nämä tantat luottavat vain karpalomehuun, C-vitamiiniin ja pyhään henkeen. Käy lääkärissä jos sinusta siltä tuntuu, buranaa voi toki ottaa lieventääkseen oireita.
Luultavasti se lääkärikin ehdottaa aluksi samoja. Etenkin jos kunnalliselle yrität saada aikaa, näitä neuvotaan ensin kokeilemaan.
Karpalomehua! Alkavat oireet voi taltuttaa karpalomehulla ja RUNSAALLA nesteytyksellä. Tietyn pisteen jälkeen vain antibiootti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista jos ei kirvele.
Alkuvaiheessa välttämättä ei kirvele. Silloin tuntuu nimenomaan painetta rakossa ja siltä, että se ei tyhjene kunnolla. Tuossa vaiheessa on vielä helppo hoitaa ilman antibioottia, jos vain tunnistaa alkavaksi tulehdukseksi. Itse olen monen monet virtsatietulehdukset hoitanut c-vitamiinilla ja juomalla paljon. Kovasta kirvelystä tai oireiden jatkumisesta sitten lääkäriin. Ikinä ei ole noussut munuaisiin, mutta nuorempana eräällä ystävällä aiheutti monta kertaa oireeton virtsatietulehdus munuaistulehduksen. Että erikoisista oireista sitten lääkäriin (ainakin pahoinvointi, oksentelu, kuume ja selkäkipu viittaa munuaistulehdukseen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä minulla mennyt ohi karpalomehuilla ja vitamiineilla. Meni munuaisiin, jouduin osastolla ja sitten söinkin antibiootteja tuplana ja oli pitkään saikulla.
Kuinka kauan hoidit kotona ennen kuin otit yhteyttä terveydenhuoltoon? Tässä on neuvottukin ettei tietenkään montaa päivää kannata ruveta odottamaan jos ei mene ohitse.
Vklopun odotin. Terveydellä ei kannata leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Täältä on turha kysellä mihinkään vakavampaan terveysasiaan liittyvää juttua. Nämä tantat luottavat vain karpalomehuun, C-vitamiiniin ja pyhään henkeen. Käy lääkärissä jos sinusta siltä tuntuu, buranaa voi toki ottaa lieventääkseen oireita.
Kuka tässä on kysellyt tai neuvonut "vakavammasta terveysongelmasta?" Kerrottiin lievistä VTI:n oireista ja siihen myös päteviä neuvoja annettiin.
-hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti se lääkärikin ehdottaa aluksi samoja. Etenkin jos kunnalliselle yrität saada aikaa, näitä neuvotaan ensin kokeilemaan.
Ei ehdota. Otettiin virtsanäyte ja määrättiin antibiootit. Oireet hävisivät aika nopeasti lääkkeen oton jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pytyt. Kyllä saa antibiootin saman tien, jos ei tartte viljellä näytettä tai ole muuta poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehdota. Otettiin virtsanäyte ja määrättiin an.tibiootit. Oireet hävisivät aika nopeasti lääkkeen oton jälkeen.
Näytteitä ei enää tarvita, reseptin saa tarvittaessa etänä sekä julkisella että privaatissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehdottanut mulle, vaan otettiin pissanäyte ja sain lääkekuurin.
Ai tämä heräsikin eloon tämä keskustelu.
Kiitos vinkeistä. Olen juonut paljon vettä nyt mutta karpalomehua ei nyt tähän hätään ole.
Yritän myös olla pissaamatta paitsi vasta sitten kun oikeasti voisi kunnolla tulla.
Tänään alaselkää kyllä jomotti mutta meni ohi, ehkä olin juonut liian vähän siihen mennessä (yleensä juon todella paljon päivittäin vettä).
Jospa ei kehittyisi. Minulla muutenkin tuo floora on varmaan huonossa kunnossa eikä antibiootit ehkä olisi tähän väliin hyväksi.
Tämä johtuu mitä ilmeisemmin liian rajuista viikonlopun leikeistä mitä pitkästä aikaa miehen kanssa harrastin. Jokin bakteeri päässyt rakkoon.
Ap
Minullakin on edennyt virtsatietulehdus munuaisiin pari kertaa nuorena. Asiaa tutkittiin eikä mitään poikkeavaa löytynyt. Munuais- ja virtsatietulehdukset pysyivätkin sitten useamman vuoden poissa, kunnes tuli taas virtsatietulehduksia. Uhmasin kohtaloa ja hoidin kotihoidolla eikä edennyt munuaisiin enää. Nyt ei ole taas ollut virtsatietulehduksia aikoihin. Kyllä munuaistulehduksissa on sen verran selkeät oireet, että älyää lähteä lääkäriin, jos juuri on ollut virtsatietulehduksen oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä on kysellyt tai neuvonut "vakavammasta terveysongelmasta?" Kerrottiin lievistä VTI:n oireista ja siihen myös päteviä neuvoja annettiin.
-hoitaja
Anteeksi, mutta sinä et ole hoitajaa nähnytkään. Mutta leiki huviksesi jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Ai tämä heräsikin eloon tämä keskustelu.
Kiitos vinkeistä. Olen juonut paljon vettä nyt mutta karpalomehua ei nyt tähän hätään ole.
Yritän myös olla pissaamatta paitsi vasta sitten kun oikeasti voisi kunnolla tulla.Tänään alaselkää kyllä jomotti mutta meni ohi, ehkä olin juonut liian vähän siihen mennessä (yleensä juon todella paljon päivittäin vettä).
Jospa ei kehittyisi. Minulla muutenkin tuo floora on varmaan huonossa kunnossa eikä antibiootit ehkä olisi tähän väliin hyväksi.Tämä johtuu mitä ilmeisemmin liian rajuista viikonlopun leikeistä mitä pitkästä aikaa miehen kanssa harrastin. Jokin bakteeri päässyt rakkoon.
Ap
Munuaiset sijaitsevat keskiselässä, joten alaselkäkipu ei viittaa munuaistulehdukseen. Keskiselkäkipu voi viitata.
Ensimmäisten oireiden ilmaannuttua voi kokeilla hautomista kuumassa vedessä, auttaa muutamassa tunnissa tai sitten on mentävä lääkäriin. On ikivanha konsti.
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä ohi. Kyllä tulehduskipulääkkeet auttavat tulehduksiinkin. Monet lääkärit suosittelevat korvatulehduksia ja rintatulehduksia hoitamaan ensimmäiset pari päivää pelkällä buranalla. Virtsatietulehduksessa on toki munuaistulehduksen vaara, mutta pari päivää uskaltaa silti kotona hoitaa, jos vain sietää kirvelyä. Ennen virtsatieinfektiot hoidettiin karpalomehulla ja runsaalla juomisella. Toimii se edelleen, mutta jos ei tunnu pian helpottavan ja erityisesti jos tulee kuumetta/selkäkipua, kannattaa sinne lääkäriin oikeasti mennä.
Ihan off topic, rintatulehdukseen tepsii tuore kaalinlehti rinnan päälle. Toiminut mulla aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehdota. Otettiin virtsanäyte ja määrättiin antibiootit. Oireet hävisivät aika nopeasti lääkkeen oton jälkeen.
Niin jos pääset siitä puhelimessa olevasta tyypistä ohi ja vastaanotolle.