Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi vanha nainen katseli tabletteja

Vierailija
28.11.2022 |

Odotin kännykkäkaupassa vuoroani. Ajattelin onko tullut väärään kauppaan ja sekoilee keppeineen.. Mutta tuntuikin jotenkin olevan perillä sim-korteista, wifeistä, talletustilasta, eri tuotemerkeistä. En olis uskonut. Laskun maksusta netissä, digi-sanomalehdestä. Olinko ennakkoluuloinen?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerys, olemme osa käyttäneet tietokoneita jo kun olit vielä kiilto isäs silmissä!

Vierailija
2/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olet vähän ennakkoluuloinen, minä olen 65, luen lehdet digiversiona, käytän säännöllisesti kahta tablettia ja kolmea tietokonetta työn vuoksi, minulla on kaksi kännykkää joissa on eri sähköpostit jne. Yllättikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet, koska olen 75v maksan laskuni, tilaan ruokani ym. Ym tabletilla. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
4/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut vanhemmat ihmiset käyttävät tietotekniikkaa, osa on ollut kursseillakin. Tai aikuiselle lapselle katsotaan, ellei lapsenlapselle.

Vierailija
5/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 67. Tein softaa ja rakentelin tietoverkkojaärjestelmiä ja sulautetuttuja korttitietokoneita jo silloin kun ap vielä pskoi vaippoihin.

Olisin päässyt eläkkeelle jo vuosia sitten mutta en malta lopettaa näitä "atk" -hommia. Lopetan vasta kun alan itse pskoa vaippoihin.

Vierailija
6/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 67. Tein softaa ja rakentelin tietoverkkojaärjestelmiä ja sulautetuttuja korttitietokoneita jo silloin kun ap vielä pskoi vaippoihin.

Olisin päässyt eläkkeelle jo vuosia sitten mutta en malta lopettaa näitä "atk" -hommia. Lopetan vasta kun alan itse pskoa vaippoihin.

Taisin juuri rakastua suhun ;)

Vierailija
7/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneet yleistyivät 1980-90 -luvuilla ja tietotekniikka tuli työpaikoille. Tämän päivän vanhukset 70-80 -vuotiaat olivat tuolloin nelikymppisiä ja opettelivat tietokoneiden käytön. Nykyaikaisten tablettien ja älypuhelinten käyttö on heille helppoa kuin heinän teko.

Vierailija
8/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 67v, minulla on tutkinto tietotekniikasta. Hallitsen käyttöjärjestelmät ja asennan itse kaikki ohjelmat mitä tarvin. Pöytäkoneiden aikana kokosin ne itse. Olin työelämässä mm. tukihenkilönä ym. Odotan aina mielenkiinnolla uusia juttuja ja mm pelaan paljon pelejä.

Vierailija
9/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini 81 v on aika pätevä digiasioissa

Isäni taas ei

Vierailija
10/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä ikäinen on TOSI VANHA?

Vierailija
11/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan yliopistossa ja oletin nuorten osaavan käyttää tietokonetta. Olenko ennakkoluuloinen?

Vierailija
12/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumarassa kävelevä kyynörsauvojen kanssa laahustava ryppynaamainen ja leukaoussit. Mummolasit ja villapipo .

Vierailija
13/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit paitsi ennakkoluuloinen, myös typerä. Ei ikä estä ihmistä olemasta kartalla tekniikasta. Olen töissä vanhusten palveluasumisyksikössä ja siellä useampikin asukas soittelee videopuheluita läheisille, maksaa laskuja nettipankissa, katsoo elokuvia tabletilta jne. jne. 

Vierailija
14/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumarassa kävelevä kyynörsauvojen kanssa laahustava ryppynaamainen ja leukaoussit. Mummolasit ja villapipo .

Kuulostaa minulta :D

N47

Vierailija
15/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ATK-laitteita jo ennen ap:n syntymää. Ei mikään ongelma oppia älylaitteiden käyttöä, jos aihe kiinnostaa. 

Vierailija
16/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt tablettia enkä ymmärtänyt mihin sitä yleensä tarvitsee.

N52

Vierailija
17/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin ATK-laitteita jo ennen ap:n syntymää. Ei mikään ongelma oppia älylaitteiden käyttöä, jos aihe kiinnostaa. 

Niin minäkin, mutta en ole koskaan tajunnut mihin sitä tablettia erityisesti tarvitsee, jos on kännykkä ja läppäri? 

Vierailija
18/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N52

Sitä voi käyttää kaikkeen samaan kuin älypuhelintakin. Ruutu vain isompi, mikä esim. sarjojen tai elokuvien katselussa mukavampi. 

Vierailija
19/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, mutta en ole koskaan tajunnut mihin sitä tablettia erityisesti tarvitsee, jos on kännykkä ja läppäri? 

Miksi luulet, että tablettia pitää erityisesti tarvita? Eihän kännykkääkään läppäriäkään välttämättä tarvitse, mutta on se monesti kätevämpi kuin pöytäkone. 

Vierailija
20/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Sitä voi käyttää kaikkeen samaan kuin älypuhelintakin. Ruutu vain isompi, mikä esim. sarjojen tai elokuvien katselussa mukavampi. 

No en kai minä mitään sarjoja ja elokuvia katso tabletilta, kun läppärin voi yhdistää televisioruutuun. No ehkä sen tabletinkin voi yhdistää, mutta toistaiseksi läppäri riittää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi