Tosi vanha nainen katseli tabletteja
Odotin kännykkäkaupassa vuoroani. Ajattelin onko tullut väärään kauppaan ja sekoilee keppeineen.. Mutta tuntuikin jotenkin olevan perillä sim-korteista, wifeistä, talletustilasta, eri tuotemerkeistä. En olis uskonut. Laskun maksusta netissä, digi-sanomalehdestä. Olinko ennakkoluuloinen?
Kommentit (52)
Varmaan olet vähän ennakkoluuloinen, minä olen 65, luen lehdet digiversiona, käytän säännöllisesti kahta tablettia ja kolmea tietokonetta työn vuoksi, minulla on kaksi kännykkää joissa on eri sähköpostit jne. Yllättikö?
Olet, koska olen 75v maksan laskuni, tilaan ruokani ym. Ym tabletilla. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole.
Kyllä jotkut vanhemmat ihmiset käyttävät tietotekniikkaa, osa on ollut kursseillakin. Tai aikuiselle lapselle katsotaan, ellei lapsenlapselle.
Olen 67. Tein softaa ja rakentelin tietoverkkojaärjestelmiä ja sulautetuttuja korttitietokoneita jo silloin kun ap vielä pskoi vaippoihin.
Olisin päässyt eläkkeelle jo vuosia sitten mutta en malta lopettaa näitä "atk" -hommia. Lopetan vasta kun alan itse pskoa vaippoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 67. Tein softaa ja rakentelin tietoverkkojaärjestelmiä ja sulautetuttuja korttitietokoneita jo silloin kun ap vielä pskoi vaippoihin.
Olisin päässyt eläkkeelle jo vuosia sitten mutta en malta lopettaa näitä "atk" -hommia. Lopetan vasta kun alan itse pskoa vaippoihin.
Taisin juuri rakastua suhun ;)
Tietokoneet yleistyivät 1980-90 -luvuilla ja tietotekniikka tuli työpaikoille. Tämän päivän vanhukset 70-80 -vuotiaat olivat tuolloin nelikymppisiä ja opettelivat tietokoneiden käytön. Nykyaikaisten tablettien ja älypuhelinten käyttö on heille helppoa kuin heinän teko.
Olen 67v, minulla on tutkinto tietotekniikasta. Hallitsen käyttöjärjestelmät ja asennan itse kaikki ohjelmat mitä tarvin. Pöytäkoneiden aikana kokosin ne itse. Olin työelämässä mm. tukihenkilönä ym. Odotan aina mielenkiinnolla uusia juttuja ja mm pelaan paljon pelejä.
Äitini 81 v on aika pätevä digiasioissa
Isäni taas ei
Opetan yliopistossa ja oletin nuorten osaavan käyttää tietokonetta. Olenko ennakkoluuloinen?
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä ikäinen on TOSI VANHA?
Kumarassa kävelevä kyynörsauvojen kanssa laahustava ryppynaamainen ja leukaoussit. Mummolasit ja villapipo .
Olit paitsi ennakkoluuloinen, myös typerä. Ei ikä estä ihmistä olemasta kartalla tekniikasta. Olen töissä vanhusten palveluasumisyksikössä ja siellä useampikin asukas soittelee videopuheluita läheisille, maksaa laskuja nettipankissa, katsoo elokuvia tabletilta jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä ikäinen on TOSI VANHA?
Kumarassa kävelevä kyynörsauvojen kanssa laahustava ryppynaamainen ja leukaoussit. Mummolasit ja villapipo .
Kuulostaa minulta :D
N47
Käytin ATK-laitteita jo ennen ap:n syntymää. Ei mikään ongelma oppia älylaitteiden käyttöä, jos aihe kiinnostaa.
En ole ikinä käyttänyt tablettia enkä ymmärtänyt mihin sitä yleensä tarvitsee.
N52
Vierailija kirjoitti:
Käytin ATK-laitteita jo ennen ap:n syntymää. Ei mikään ongelma oppia älylaitteiden käyttöä, jos aihe kiinnostaa.
Niin minäkin, mutta en ole koskaan tajunnut mihin sitä tablettia erityisesti tarvitsee, jos on kännykkä ja läppäri?
Vierailija kirjoitti:
N52
Sitä voi käyttää kaikkeen samaan kuin älypuhelintakin. Ruutu vain isompi, mikä esim. sarjojen tai elokuvien katselussa mukavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin, mutta en ole koskaan tajunnut mihin sitä tablettia erityisesti tarvitsee, jos on kännykkä ja läppäri?
Miksi luulet, että tablettia pitää erityisesti tarvita? Eihän kännykkääkään läppäriäkään välttämättä tarvitse, mutta on se monesti kätevämpi kuin pöytäkone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52
Sitä voi käyttää kaikkeen samaan kuin älypuhelintakin. Ruutu vain isompi, mikä esim. sarjojen tai elokuvien katselussa mukavampi.
No en kai minä mitään sarjoja ja elokuvia katso tabletilta, kun läppärin voi yhdistää televisioruutuun. No ehkä sen tabletinkin voi yhdistää, mutta toistaiseksi läppäri riittää.
typerys, olemme osa käyttäneet tietokoneita jo kun olit vielä kiilto isäs silmissä!