Olisiko kohteliaisuus vai loukkaus, jos joku ei haluaisi nähdä sua koska se sattuu liikaa?
Esim. eron tai toivottoman rakkauden jälkeen?
Tai mitä ajatuksia se sussa herättäisi?
Kommentit (47)
Oletettavasti olen silloin tehnyt hänelle jotain satuttavaa. Jos on hyvä fiilis toisesta, ei ole mitään ongelmaa nähdä. Eli sanoisin että loukkaus ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Koin lähinnä loukkauksena, kun toinen vain lopetti viestittelyn.
Ettet olisi lopettanut itsekin? Vai oliko viestittelyn jatkuminen vain hänen vastuullaan?
Yhden ystävän kanssa oli jotain sutinayritystä kun molemmat oli sinkkuna huonojen suhteiden jälkeen. Päätettiin et ei tätä, ystävä eritoten. Molempien löydettyä uudet kumppanit olisin itse ollut halukas jatkamaan ystävinä ja koitin muutamaan kertaan ehdottaa jotain, sitten päätin et olkoon kun ei ollut vastavuoroisuutta. Ja jostain isomman porukan jutustakin teki oharit sen jälkeen.
On tullut olo et ei halua tavata, joko hänellä ongelma tai luulee että mulla vielä tunteita. Harmi menettää tosi hyvä ihminen tolleen mutta nou can do. En kyllä osaa ottaa kohteliaisuutena.
Kun aloin seurustella, kaksi kaveriani ilmoitti ettei pysty enää tapaamaan, koska tuntuu niin pahalta. Olin ihmeissäni mutta myös loukkaantunut. Olin ajatellut, että olemme kavereita, mutta ilmeisesti olinkin kiinnostava vain sukupuolisesti, vaikka ikinä ei heidän kanssaan ollut ilmassa edes flirttailua.
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaisuus tässä tapauksessa tarkoittaisi enemmänkin sitä, että olet vaikuttanut toiseen tunnetasolla niin vahvasti että hänen on vaikea päästä susta yli. Onhan sekin jotain. Ap
Erittäin narsistinen näkemys. Ei empaattinen ihminen nauti siitä, että tuottaa toiselle tuskaa. Pitää tosiaan olla vähintään jonkin sortin narsku, että saa kiksejä tuollaisesta. Sitä paitsi on lapsellista ajatella, että tuo tunne nyt kertoisi erityisesti minun erinomaisuudestani. Lähinnä se kertoo suruissaan olevan ihmisen omista toiveista ja niiden kaatumisesta, kun emme sopineetkaan yhteen tms.
Ei kai sitä voi kohteliaisuutena ottaa, muttei ainakaan tarkoituksellinen loukkauskaan ole. Voi se silti sattua ihan pirusti.
Koin lähinnä loukkauksena, kun toinen vain lopetti viestittelyn.