Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko kohteliaisuus vai loukkaus, jos joku ei haluaisi nähdä sua koska se sattuu liikaa?

Vierailija
28.11.2022 |

Esim. eron tai toivottoman rakkauden jälkeen?

Tai mitä ajatuksia se sussa herättäisi?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, keskustelun otsikko voisi olla että "Miten ottaisit sen, että joku ei halua enää nähdä sua koska haluaa päästä yli susta?"

Ap.

Vierailija
22/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellaisia ihmisiä, joita en halua nähdä, koska se tekisi liian kipeää. Ei olisi luontevaa puhua mitään pinnallisia kuulumisia.

No tätä tässä haen.

Ajatteletko näistä ihmisistä kuitenkin hyvää? Ap

Olen eri: en ajattele hyvää. Itsekkäitä kusipäitä olivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, keskustelun otsikko voisi olla että "Miten ottaisit sen, että joku ei halua enää nähdä sua koska haluaa päästä yli susta?"

Ap.

Ottaisin sen maailman luonnollisimpana asiana. Ero tekee kipeää. Joskus enemmän, joskus vähemmän. 

Vierailija
24/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohteliaisuus tässä tapauksessa tarkoittaisi enemmänkin sitä, että olet vaikuttanut toiseen tunnetasolla niin vahvasti että hänen on vaikea päästä susta yli. Onhan sekin jotain. Ap

Voihan se näkeminen sattua senkin takia, että on ollut niin k'sipää aikanaan toiselle. Silloin ei ole mitään syytä ottaa välttelyä kohteliaisuutena. Aika omahyväistä muutenkin tuollainen "minä olen niin hieno ihminen, ettei se pääse minusta yli". 

Aivan. Eli tässä tapauksessa alkaisit miettiä miten olet itse käyttäytynyt kyseistä henkilöä kohtaan. Ap

Vierailija
25/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi kipeä entinen ystävyys. Hänen yhteydenottoonsa saattaisin vastata noin. Minut ghostattiin todella tylysti.

Katso peiliin lehmä.

Ex-frendi, vuodet eivät ole kohdelleet sinua selvästikään hyvin. Sinusta on tullut todella karkea. Onko elämä ottanut noin koville?

Vierailija
26/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taipuvainen ylianalysointiin, joten antaisin vaan olla. Jokaisella on oikeus valita, ketä tapaa ja ketä ei. 

Vierailija
27/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kumpikaan.

Ei loukkaus eikä kohteliaisuus.

Se on inhimillisen, tuntevan ihmisen tapa yrittää parantua sydänsuruistaan ja päästä eteenpäin elämässään.

Näin juuri. Ei halua nähdä, koska ei halua kääntää veistä haavassa, ja näkemisen jälkeen riutuisi taas ikävästä. Sitä se minun mielestä tarkoittaa. Jos tahtoo päästä toisesta yli, ei kannata nähdä eikä pitää yhteyttä.

Vierailija
28/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä draaman ja huomion hakua tuollainen. Puuttuu vissiin oikeat ongelmat elämästä, mikä on tietysti tämän ihmisen onni.

Vierailija
29/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kumpikaan.

Se on inhimillisen, tuntevan ihmisen tapa yrittää parantua sydänsuruistaan ja päästä eteenpäin elämässään.

Näin juuri. Ei halua nähdä, koska ei halua kääntää veistä haavassa, ja näkemisen jälkeen riutuisi taas ikävästä. Sitä se minun mielestä tarkoittaa. Jos tahtoo päästä toisesta yli, ei kannata nähdä eikä pitää yhteyttä.

Kaikenlainen yhteydenpito ja näkeminen, vaikka vaan kaverina, hetimiten eron jälkeen useimmiten nostaa kaikki ne tunteet pintaan ja saattaa vaikeuttaa sitä omaa eron käsittely -sekä paranemisprosessia.

Eikä välttämättä vaadi paljoa päätyä takaisin lähtöpisteeseen.

Ihminen ei ole mikään kone.

Se ei toimi napinpainalluksella.

Vierailija
30/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi edes nähdä? En minä ainakaan halua nähdä sitä miestä, joka särki sydämeni. Välit poikki vaan täysin eikä mitään erotaan ystävinä -hömppää.

Vierailija
31/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä draaman ja huomion hakua tuollainen. Puuttuu vissiin oikeat ongelmat elämästä, mikä on tietysti tämän ihmisen onni.

Ai esimerkiksi ensin pettää ja eron jälkeen lähetellä hunajaisia viestejä petetylle ja ehdottaa tapaamista? Ymmärrettävää jollei silloin toista kiinnosta enää tavata.

Vierailija
32/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kumpikaan.

Kyllä. Tuo on ainoa tapa päästä yli, jos joku on koskettanut vahvasti tunnetasolla.

Vierailija
33/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika itsekäs ihminen ap? Pidän outona miksi toisen tuskasta pitää kääntää itseensä tavalla tai toisella. Anna toisen surra surunsa ja pysy syrjässä koska et selvästi ollut hänelle saatavilla niin kuin hän toivoi. Jos halusit olla jotain hänelle niin tämä ei ole se tapa.

Vierailija
34/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on joskus pantu ja pussailtu niin ei siinä enää sen jälkeen kaveerailla.

Vierailija
35/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellaisia ihmisiä, joita en halua nähdä, koska se tekisi liian kipeää. Ei olisi luontevaa puhua mitään pinnallisia kuulumisia.

No tätä tässä haen.

Olen eri mutta itse en ajattele hyvää, aikani rakasti, aikani vihasin, aikani surin, lopulta heitä ei ole enää tarvinnut ajatella - ei hyvällä eikä pahalla.

Vierailija
36/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se nro 12, jolta kysyit. Ajattelen heistä hyvää, on paljon hyviä muistoja. Olen rakastanut heitä. Kyseessä vanhoja ystäviä, rakkauksia ja sukulaisia.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä tässä haen.

Vierailija
37/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika itsekäs ihminen ap? Pidän outona miksi toisen tuskasta pitää kääntää itseensä tavalla tai toisella. Anna toisen surra surunsa ja pysy syrjässä koska et selvästi ollut hänelle saatavilla niin kuin hän toivoi. Jos halusit olla jotain hänelle niin tämä ei ole se tapa.

Häh? :D Miten tämä mun elämääni liittyy? Tänne saattaa joskus joku pohtiva ihminen, kuten minä, laittaa aloituksia jotka liippaavat jollain tavalla läheltä omaa tai läheisten elämää. Auts, mikä hyökkäys. Ap

Vierailija
38/47 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? :D Miten tämä mun elämääni liittyy? Tänne saattaa joskus joku pohtiva ihminen, kuten minä, laittaa aloituksia jotka liippaavat jollain tavalla läheltä omaa tai läheisten elämää. Auts, mikä hyökkäys. Ap

Kyllä. Narsistinen luonne paistaa läpi teksteistäsi, hyvin tunnekylmää.

Vierailija
39/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynyt mielessä, että hän ehkä vihaa sinua? Ettei kyse olekaan rakkaudesta?

40/47 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuus kai... 🤔 Mutta oikeasti se syy välttelyyn taitaa olla ihan joku muu 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi