marrasmurujen torstai toivot...
Kommentit (45)
Tylsää todellakin on, sain väkerrettyä yhden joulukranssin ja muuta tekemistä ei tälle päivälle sitten olekaan.
Galluppiin: meillä on nimet valmiina (tiedetään että tyttö tulossa) ja ne paljastetaan vasta ristiäisissä. Ensimmäiseksi nimeksi tulee miehen ehdotus (johon viimein suostuin...) ja toiseksi nimeksi edesmenneen mummoni nimi joka on myös minun toinen nimeni. Sitä vielä pähkäillään laitetaanko kaksi vai kolme etunimeä, luulen että päädytään kahteen. Ja sitten on vielä kädenvääntö sukunimestä kun avoliitossa ollaan... Mites muut, laitatteko kaksi vai kolme etunimeä???
Kyllä huvitti äsken kun isäni piipahti päiväkahvilla ja kysyi että mitenkä nyt kun " aika on täynnä" , marssinko vaan sairaalaan ja ilmoitan että tulin nyt synnyttämään vai pitääkö odotella kotona että vauva antaa merkkejä tulostaan? Olen siis vanhempieni ainoa lapsi ja syntynyt sektiolla joka oli suunniteltu, isällä ei tosiaan näytä olevan paljon tietoa asiasta...
Eiköhän tässä ollut kaikki tänään
Nasketti 40+0 edelleen
ne ei kyllä tiedä näistä hommista paljon mitään:)
Gallupiin, nimet on valmiina jos vaan passaavat tulokkaalle noin ulkonäön/temperamentin puolesta. Kaksi nimeä ainakin tytölle, saattaa olla että pojan nimeen istuisi joku kolmas välinimikin. Ollaan ajateltu pitää salassa ristiäisiin asti mutta sit toisaalta tekisi mieli pitää ne ristiäiset pian pois alta!
Ai minkä urotyön tein kun siivosin. Nyt valuu limatulppaa taas siihen malliin että... no kolmatta päivää jo, että en nyt kovin innostu.
s edelleen 38+1
Sormet turvoksissa,muuten ihan ok. Limatulppaa ei näy vieläkään, kai tässä ainakin viikko vielä vierähtää :(
Onnea taas tuoreille vauvautuneille!!
Siivousvimma meneillään,yritän siivota paikkoja kuntoon mutta kun on jo iso perhe niin aina on sekaista ja pölyistä.Eilen illallla seisoin suihkussa ja jynssäsin hammasharjaalla kaakelinvälejä.Puhdasta tuli!
Meillä nämä kuuluisat S:ät eivät toimi,taitaa olla ihan sattumaa jos tepsivät..
t.Jas ja pikkuneiti 39+6
G: Pojalle nimi aika 100% varma, kolme nimeä tulossa. Tytön nimi voi vielä vaihtua, mutta tytöllekin vain 3-5 nimeä mistä valita. Jos päästään miehen kanssa yhteisymmärrykseen. =) Miehen sukunimi tulee vauvalle, mekin olemme avoliitossa. Eihän sitä koskaan tiedä jos meikäläisestäkin tulee rouva niin helpompi vaihtaa vaan oma nimi eikä sit muksujenki.
Nimeä ei varmaankaan kerrota ennen ristiäisiä, vahingossa sen tietysti voi sanoa jos heti alkaa kutsua lasta nimellä. Se nyt ei sit haittaa. Olis vaan niin kivaa ehtiä pitää ristiäisiä ennen joulua, mutta taitaa olla toiveajattelua.
Nyt on siivottu, pyykit vielä kuivumaan ja sit saa lepäillä hetken. =)
mun on ihan pakko pinoutua ku rupes naurattamaan toi lempin kommentti siitä miten ulkopuolinen olo on kun puhutaan itsestä viimeisillään raskaana olijana! se on niin totta. tämä odottamisen loppumisen odottaminen alkaa menemään jo niin yli ja se on niin jokapäiväistä, että sitä ei enää ajattelekkaan niinkuin silloin alkumetreillä...että meille tulee vauva! tää tuntuu niin loputtomalta. ja se kirpaisee kauheesti kun joku kysyy laskettua aikaa ja saa aina sanoa että marraskuun LOPUSSA. mulla kun on molemmat tytöt menny lasketun ajan yli just ne pari päivää, uskon että tämäkin tekee samoin. vaikka onkin ollut erilainen raskaus. joitain pieniä muutoksia tuntemuksissa on ollut viime päivinä, kuten että vatsa on hieman ehkä alempana, ja pieniä arkisia supistusviiltoja tulee päivän mittaan... muttei mitään konkreettista. konkreettisin on ehkä vaan tämän " onnellisen odottajan" huonontuulisuuden massiivinen lisääntyminen. en kyllä kestäis itseni kaltaisen valittajan seurassa hetkeäkään, hyihyi.
mutta kun mieskään ei ymmärää että se mitä jaksoin tehdä viimeviikolla on mahdotonta tällä viikolla.
voi herranjestas jos vielä kolmen viikon kuluttua täällä klinkuttelen ja valitan...
miten musta tuntuu että mä oon kohta jo tän palstankin pahin valittaja...
kumiorava 37+4.............huoh!
Laitan kohta uunimakkaraa tulemaan, mutta välissä nyt kirjoitan tänne.
Nukahdin ihan väkisin tuohon sohvalla puoleksi tunniksi. Sitä ne risaiset yöt teettävät. Vauva muokkailee nyt todella alhaalla elintilaa itselleen. Mietinkin, että sairaalaan pitää varmaan lähteä heti kun alkaa tuntumaan siltä kuin olisi tosi kyseessä. Tämä paine peräpäässä alkaa nimittäin tuntumaan ihan samalta kuin siinä vaiheessa kun on lupa ponnistaa... :-o
NimiG: Meillä on tytölle kaikki kolme etunimeä valmiina, tosin pienellä varauksella vielä, jollei tyttö näytäkään siltä, joksi olemme hänet mielessämme miettineet...pojalle ei ole kuin vasta nimitekeleitä, joista ei mikään oikein tunnu omalta. Meillä on kaikille lapsille annettu kolme etunimeä, joten sama perinne jatkukoon nyt tämän kolmannenkin kanssa.
Nasketti: Olipas niin miehinen näkökulma tuo isäsi sutkautus, että kun viikot ovat täynnä, niin mennään vaan lunastamaan laitokselle tilaus :-). Voi kun homma etenisikin niin...
Mari69: minäkin vähän pelkään vielä tuota tulevaa TAYSin äitipolikäyntiä. Entäs jos saankin taistella sen käynnistyksen puolesta? En ainakaan usko, että vielä maanantaina lähtisivät synnytystä käynnistämään, kun kerran ne viikotkin ovat täynnä vasta ensi viikon lauantaina...elän toivossa, jokso pääsisin sitten edes perjantaina 17.11. siihen käynnistykseen...
Kirsikka: sinulla on sitten tiistaina se äitipolikäynti. Toivottavasti et saa samaa lääkäriä, joka minua rusenteli oikein olan takaa...sellainen nuori erikoistuva naislääkäri. Jäi jotenkin epävarma kuva minulle hänestä.
Mene sitten siitä synnytysvastaanoton ovesta(!). Se äitipoli on siellä samassa paikassa, vaikkei missään tienviitassa niin sanotakaan. Meillä meinasi miehen kanssa mennä hermot, kun missään ei lukenut mitään äitipolista, opasteissa luki vain " Synnytys" . Piti soittaa Taysin puhelinkeskukseen ja kysyä, että missä se oikein on...Ei viitsi maksaa parkkimaksua jonnekin väärään paikkaan ja liukkaalla kelillä sitten kävellä kilometrikaupalla " melonitunne" jalkovälissä siksi, että on jättänytkin auton jonnekin huisin nevadaan...
Täällä oli mielenkiintoisia juttuja, mutten nyt sitten enää muistakaan mitä piti kommentoida...
Ai niin, piti kysymäni, että napsuuko teillä muilla tuossa ylävatsalla? Minulla kuuluu ihan outo napsuminen kun vauva liikkuu. Tätä on nyt jatkunut muutaman päivän.
Kanelisokeri 38+5
Viikkoja nyt 39+3. Joskus öisin supistaa kipeästi, mutta vain kerran ja sit se siitä. Aika kypsää =/ Mitä enemmän jaksan olla ihmisten ilmoilla, käydä kerhossa ja ulkona ja kaupassa, niin sitä paremmin pää kestää. Viikonlopun ja alkuviikon olin sisällä kun isot lapset sairastelivat. Meinasi järki mennä ja seinät kaatua päälle.
Olen niin kovasti toivonut, että mies veisi minut treffeille ennen vauvan syntymää. Mutta eipä se näytä asiasta kovin innostuvan. On kuulema mun vuoro järjestää lapsenhoito, eli hän ei aio toimia. Kyllä on romanttinen mies joo. Olis kiva käydä leffassa tai syömässä tai MISSÄ VAAN KAHDESTAAN.
Nimiä ollaan mietitty erittäin huonosti. Katsotaan sitten minkä näköinen kaveri sieltä oikein syntyykään.
Masussa todellakin naksuu välillä. Esikoista odottaessani luulin tulleeni hulluksi, kun masu naksahti. No, esikoisen jalassa nivel naksahti syntymän jälkeenkin jonkin aikaa, eli siinäpä syy =)
Saaga rv39+3
Meillä raja ilmeisesti 12 pv yli lasketun, kun siitä jossain vaiheessa neuvolassa oli puhe. Neuvolasta varataan poliaika, ei itse. Saa nähdä, miten käytännössä, jos tarvetta ilmenee ;) Supisteli tuossa jonkin verran, kun kanssa sohvalla otin tirsat...
Meillä on ristiäispäivä kyllä varattu, mutta nimestä ei olla nyt puhuttu hetkeen. Minä olen sen aikalailla päättänyt, mies ei vielä hyväksynyt tai hyljännyt. Kaksi vaihtoehtoa, joissa molemmissa kolme nimeä. Eli jos etunimi vaihtuu, vaihtuu tod näk myös toiset nimet. Toisessa yhdistelmässä on enemmän suvusta tulleita nimiä, toinen on vaan hyvä yhdistelmä... Ja poikahan sen pitäis olla, että tytön nimiä ei oo enää edes mietitty. Tosin sisko olli nähnyt unen, jossa vauva oli syntynyt kotona ja olikin tyttö!
Oma isäni eilen kans kyseli, että koskas se seuraava laskettu aika sitten on, kun kaksi meni jo ohi? Meillä kun np ultrassa vauvan syntymäajaksi tuli 6.11.(isäni syntymäpäivä) mutta laskettua aikaa ei silti siirrelty. On ne niin hassuja, kun niitä kuitenkin hieman kiinnostaa ;)
Mitähän oli muuta... Tulee tietysti pian lähtö, kun torstai on mun TV päivä. Toivottavasti salis on sitten telkku, Everwoodista tulee tokavipa osa!!!
B 40+5
Joo se oli se naksuminen. Mäkin oon nyt muutamana päivänä kuullut naksahduksen. Omat nivelet paukkuu kyllä ilman raskauttakin, mutta tämä ääni tulee selkeästi mahasta. Ja ne täristykset, joita oli sillloin joskus viikolla 20+. Niitä ei oo enää ollut, eli johtuisko sittenkin enemmän siitä aivojen kehityksestä, kuin virtsaamisesta. Luulis, että nyt se vasta pissaakin siellä ;)
Jes, nyt supistaa. Lisää Lisää! Tahtoo lisää!
Nuo sinun supparisi kuulostavat lupaavilta ;-) Usko tai älä, lähtö tulee kun sitä vähiten odotat...
Hyvä kun muistutit Everwoodista...Kotikatukin tulee osittain päällekkäin sen kanssa, joten olen laittanut Everwoodin tallennukseen...harmittaisi ihan hirveästi jos jäisi vikat osat näkemättä. Niin joo, ja tuleehan sieltä se House tänään myös...miksi kaikki hyvä tuleekin aina torstaisin?
Aijai, suppailee täälläkin...vauva naksuttelee ja punkee pyllyllään ja meikäläisellä on menkkajomotusta...Yritin tänään kävellä todella lujaa lasten koulustahakureissulla, ihme ja kumma, muutaman kerran vain tuntui ilkeältä tuo reippailu.
Menen nyt katsomaan niitä uunimakkaroita, ettei tule tehtyä vahingossa hiillosmakkaraa...mieskin kotiutuu kohta töistä.
Kanelisokeri
huomen aamulla klo 7.30 osastolle käynnistykseen..
paikat 2cm auki jne.
vauvan pa 3.7kg ...mun unettomien öiden ja sitä kautta vauvaan vaikuttavien sokereiden tähden huomenna taitaa olla se viimeinen eräpäivä....IHANAAAAAAAA...
suppailee kyl nytkin mut vauhditetaan tableteilla huomenna ja tarvittaessa tipalla...
iloinen toukokuunäiti 38+0 huomenna rv 0+0 toivotaan.
Ensiksi onnittelut TalviSalamalle! Kiva kun uusia vauvailmoituksia tulee. Ja mäkin olen Kanelisokerin lailla jo miettinyt, mikä Ootellaan:in tilanne on. Toivottavasti hyvä, ja tulee ilmoittautumaan kun jaksaa.
Nasketin jutulle nauroin ääneen! Vanhemmat miehet on tosiaan välillä niin hassuja. Mun isäkin on selvästi mielissään tästä uudesta tulokkaasta ja hengessä mukana, mut silti lähinnä vain sivumennen sivulauseessa viittaa koko raskauteen. Suloista jotenkin :)
G: nimi on tulokkaalle valmiina ja se on jo osin julkistakin tietoa, kiitos esikoisen :) Joka muuten höpöttää kaikki muutkin meidän asiat aina ja kaikille jotka vain jaksavat kuunnella, kivakiva :)
Housea tässä odottelen, on aika kiva sairaalasarja, kun ei sisällä verta ja suolenpätkiä, niinku Tehari saatikka karsea Bodies. Enää en siis katso Bodies:ia, alkoi tulla liikaa uniin.
Oma napa ennallaan, kävin tänään neuvolassa, sf-mitta ei ollut enää kasvanut vaan oli pysähtynyt 33 cm. Eikä painoa ollut tullut kuin 200 gr/vko, jesjesjes.
Tsemppiä ja voimia kaikille, ja unihiekkaa runsaasti liikkeelle!!!!!!
Hieno juttu! Toivottavasti saat vähän nukutuksikin yöllä!
Ja olikos vielä muita? Onnea kaikille!!!
Toukokuunäitikö se pääsi huomenna käynnistykseen!? Tsempiä, tsemppiä tulevaan!!!
Hui kun mua rupes pelottamaan kun MARI mainitsi tuosta vauvan vatsanympäryksestä. Kun rv36+5 olin ultrassa oli vauvan koko arvio 3600g. Kyselin kovasti, että mahtuuko tulemaan jos kasvaa hyvinkin suureksi. Lääkäri sanoi, että pää on kuitenkin ihan " normaalin" kokoinen, että kun pää mahtuu, niin kyllä se vatsakin sieltä tulee. (ei kyllä kertonut paljonko vatsanympärysmitta oli) Mutta, että siis saattaa hartiatkin olla leveät ja tulla ongelmia!? Kuopus paino 3790g ja häneltä murtui solisluu syntyessä, joten siksi nyt hirvittää!!
Ensi maantaina on neuvola, pitää terkkarilta kysellä minkäkokoiselta vauva hänestä tuntuu käsiin.
Mulla on kanssa nivunen tosi kipee... yöllä kyljenkäntö on kauheeta. Muutenkin vatsa jo ahdistaa. Odotan sitä normaalia olotilaa, kun ei ole vatsaa ym. Saa pitää taas normaaleja vaatteita ja jumppaan/salille haluaisin myös jo kovasti. (Lopetin noin kuukausi sitten)
Meillä ristiäiset menee varmasti ensi vuoden puolelle. LA on vasta 26.11 ja varmaan mene ylikin. Pojalle olis etunimi valmiina, jos vaan on yhtään tuon nimen näköinen. Tytön nimet aika hakusessa vielä. Pidetään kuitenkin salaisuutena ristiäisiin asti. Me kun ei olla kovin uskonnollisia, niin tuo nimi on se pää " juttu" noissa ristiäisissä. Sitten on kiva kun sukulaiset aina kovasti yrittää arvuutella nimeä ;)
Ootellaan on ollut minunkin mielessä... kuulumisia odotellessa :)
Viimeyönä näin muuten unta, että multa tuli oikein selkeä veriviiruinen limatulppa. Mä taas pelkään, että synnytys alkaa vesien menolla. Toivoisin mielummin supistuksilla alkavaksi, koska kolmessa aikaisemmassa synnytyksessä kun vedet on menneet salissa niin supistukset on voimistuneet potensiin 10... pelkään siis, että jos vedet menee kotona, niin supistukset on heti tosi kovia. Kaksi viimeistä kertaa olen vielä avautunut tosi vauhdilla, joten saattais tulla kiire!
äitikki rv37+4
Moikkelis
Ihanaa, täällä taas aamulla lapset herättivät ennen 6:tta aamulla, ittee ois kyllä väsyttäny aika reippaastikkin mutta minkäs voit ku oli mun vuoroni herätä, meillä kun näitä kerhoja riittää ja minä vien ja haen, eka tyttö toiseen kerhoon ja sit heti pojan kanssa toiseen kerhoon, onneks ex haki tytön ettei tarvinnu siitä stressata vaan pääsin rauhassa käväsemään kaupassa.
Tänään teinkin sitten tytön mieliks hernekeittoa, hän pyyteli sitä jo muutaman pvän tässä ja jälkkäriks tottakai pannaria, hyvin tuntui maistuvan. Vielä ois pari pvää aikaa siivota asunto helkkarin hyvin ennen isänpäivää, meillä nähtävästi tulossa sillon vieraita, ainakin jos emme itse jaksa liikkua täältä minnekkään tän olotilani takia, meitä pyydettiin paikkaan jossa ei hissiä ja asuvat vielä ylimmässä kerroksessa eli 3. krs ois kyseessä, tuntuu niin " elefantti" ololta nyt että ei tuu kauheesti mietittyä että mentäskö vaiko ei, mieluummin sitten tulevat tänne vierailulle, helpompaahan se meillekkin on.
Kolmen S:n taktiikka ei tunnu purevan kunnolla vielä näillä vkoilla, mutta pitänee vaan harrastaa kaikkea useammin ni eiköhän se sieltä sitten päätä lähteä syntymäänkin, paikathan olis jo kypsät ja niin on tämä äitikin pikkuhiljaa, todellakin haluisin jo tästä masusta eroon että pääsis kumartelemaan kunnolla lattialta tavaroita ja pesemään joka ikisin nurkan täältä asunnosta, joku ihmeen siivousbuumi taas mulla menoillaan, näitä tulee aika ajoin ja siitähän mies tykkää, saa kuunnella vaan että siirrä tuota ja tuota että saan noi ja noi jutut tehtyä =D, nyt pitäs vielä yksi kaappi tuosta tyhjentää ja keksiä tavaroille uudet paikat, samaten pitäs kattoo noita vaatteita että mitä pistäs myyntiin huuto.nettiin, on täällä kyllä hommaa pariks päiväks tai vaikka pariks vkoks jos vain haluaa.
Kohta laittamaan pyykkejä narulle ja toinen koneellinen vielä pyörimään jotta saadaan puhtaita vaatteita, meidän siivouspvä tällä vkolla vähän pääsi siirtymään ja nyt ottaa kyllä sitten sekin päähän, no oltiinhan sentään sairaalassa ja sielläkun se lääkäri oli sen tunnin myöhässä niin siinä meni sitten koko pvä överiks.
Ei hittiläinen, kaitpa se on pakko edes vähän mennä siistimään noita paikkoja näin tässä iltasella, kuitenkin muuten taas alkaa väsyttämään tai sit keksin jälleen muuta tekemistä =D, mies saa sitten siivota huomenna ku voin lähteä lasten kanssa " pakoon" siks aikaa täältä, erittäin hyvä idea =D
rv 36+6
en lue pinoa mutta ilmoitan vauvasta :)
eli elettiin sunnuntaita.. supistuksia taas jatkuvasti.. kahentoista aikaan alko taju lähtemään kivusta.. soitin omalle isälle että taksia en maksa tuu viemään sairaalaan. kolmelta oltiin sairaalassa ja suoraan päästiin saliin, salissa kätilö teki tutkimukset ja totesi että oletpas sinä sissi, kohdun suu on auki 6cm. en muista ihan missä järjestyksessä mikäkin meni, mutta kävin suihkussa ja vetelin ilokaasua. aukesin 8.5cm ja sitten loppui aukeaminen, kätilö halusi mulle supistustippaa ja puudutetta, valitsin epiduraalin vaikka olin siitä koko päivän ja alkuillan kieltäytynyt, ilokaasulla mentiin. puol ysi sain epiduraalin, oli ihan kamalaa olla paikoillaan vaikka se sitten palkitsikin. kivut loppui mutta ponnistuttaminen alkoi.
synnytyskertomuksen mukaan ponnistusvaihe alkoi 22.50, hetken _jouduin_ sängyllä ponnistamaan mutta pian pääsin jakkaralle. kovin montaa kertaa jakkaralla en ehtinyt ponnistamaan kun syntyi pää, seuraavalla supistuksella tyttö syntyi kokonaan. napanuora oli henkseleillä.
jälkeisiä siinä sängyllä.. en muista siitä.. tunsin vaan vauvan liikkeet mahan päällä, se oli niiiin outoa kun on tuntenut ne vain mahassa ja nyt siinä mahan päällä :) hui.
sairaalassa vietettiin 4 päivää ja tänään päästiin kotiin. tissit on ku kivet!! ja vuotaa ku joki! :D maitoa siis riittää liiaksikin.. parempi näin.
lyhyt yhteenveto: tyttö syntyi 5.11 (aivan kuin halusinkin <3 ) painoa 2890g 48cm pisteitä 9 päänympärys 35.... tumma pitkä tukka ja silmät toivottavasti ruskeat kuten äidillään :)
nii juu, tikkejä 3, ei leikattu eikä revennyt, nirhaumia.. selkään koskee ihan törkeesti!! istuminen ja kävely mene, suihkun kanssa pissaus. kakkosella uskaltanut käydä vasta kerran :D kyllä tää tästä..
synnytyksestä jäi _todella_ positiivinen fiilis! sattu muttei niin paljon kun luulin.. ilokaasusta tulikin mun paras kaveri :D
nyt toipumista, palailen palstoille kun ehtii ja jaksaa.. toivottavasti pian :)
onnea muille vauvautuneille ja muille muruille loppuodotukseen :)
Ihania vauvauutisia, koskahan on oma vuoro?!
Onnea Ootellaan ja Talvisalama (olikohan viellä muitakin?)!
Minulla on nyt illan aikana supistellut todella lupaavasti...toivottavasti pääsen pian tositoimiin.
Kanelisokeri 38+5
Menkkamainen jomotus masussa jatkuu..Supistuksia en kyllä oo vielä tuntenu ku kaks koko päivänä. Kauankohan tässä pitää vielä odotella? Oon niin kateellinen kaikille jo vauvansa saaneille..Olispa jo munkin vuoro.
miitu rv 40+1
viime metreillä näitä tylsistymis fiiliksiä.
Minäkin aloin jo muutama päivä sitten miettiä,että haluaisinkin tietää tuleeko tyttö vai poika niin voisin järjestää vauvalipaston sen mukaan.
On tullut hankittua vaatetta molemmille sukupuolille ...omat laatikot tytölle ja pojalle+ unisex vaatteita yksi laatikollinen.(ISOJA LAATIKOITA).
No...onneksi mieli on piristynyt ja puuhaa löytynyt muualta niin ei tarvitse tuon asian kanssa tuskailla.
Meilläkin on ollut nimet molemmille jo raskauden alusta saakka.
Osa suvusta jo ne tietääkin....tosin en ole varma uskovatko niiden oikeasti olevan ne mitä on puhuttu. =)
Saapa nähdä täytyykö huomenna synnytyssairaalaan soittaa...
jos ei ennen klo.14.00 perjantaina ole mitään tapahtunut, täytyy varata sieltä aika kun viikkoja 40+10 maanantaina.