marrasmurujen torstai toivot...
Kommentit (45)
Viime yön nukuin vähän paremmin, ehkä noin 5-6 tuntia, mutta edellisenä vain noin 3 tuntia... Kyllästyttääkin jo tämä odottaminen, kaksi päivää on nyt yli lasketun ajan ja luulen, että pikkuisella ei ole mitään kiirettä ulos, höh! Ensi maanantaina on neuvola+lääkäri ja laittavat lähetteen TYKSiin yliaikakontrolliin ja soitan ja varaan ajan sinne itse. Pelottaa, että jos tästä vauvasta kasvaa ihan kamalan iso, jos mennään sinne käynnistykseen asti, minulla kun ei ole kokemuksia, kun kyse on ensimmäisestä lapsesta. Kipuakin mietin varsinkin öisin, kun ei saa nukuttua, miten sitä kestää, onko se ihan maailmanlopun kauheaa? Flunssassakin olen, on todella tukkoinen olo. Alan olla vihainen/ärsyttävä kaikkia kohtaan, hermostuttaa niin tämä olotila, muilla samanlaista?
Mitäköhän sitä tekisi? Sisko lupasi tulla aamupäivällä käymään, onneksi.
Jaksamista kaikille, jotka odottavat, että jotain tapahtuisi.
Terkuin Johku rv 40+2
Huomenta!
Yö meni taas miten meni. Kylmäkin oli, mutta kun menin peiton alle, tuli hiki. Vessassa ramppasin taas kerran ja kylkiasento tuotti vaikeuksia kipeän lonkan kanssa. Kuopusta (7v.) häädin vuoteestamme ainakin kahdesti, ja lisäksi pari kertaa ovelta (käy yöllä katsomassa, joko äiti on lähtenyt synnyttämään) eli suurin osa yötä on mennyt mitä ihmeellisimmissä puuhissa. Onneksi sentään tuuli ei vinkunut tänä yönä nurkissa, eli sain herättyäni melko hyvin kiinni unenpäästä.
Ei tosiaan sitten tullut lähtöä tänäkään yönä...vaikka illalla istuin kuumassa saunassa ainakin puolisen tuntia ja sain akuhierontaa mieheltäni. Hän lopetti hieromisen heti ensimmäiseen suppariin...mistä olin kyllä tosi pettynyt. Hän jostakin syystä toivoo, että vauva lähtisi syntymään vasta viikonloppuna...on nuo miehet ihme tyyppejä...
No, josko jaksaisin tässä päivän aikana taas siivota. Vauvan pää tuntuu nyt kyllä niin alhaalla, että on kuin kulkisi meloni jalkovälissä. Voi siis olla, ettei siivouksesta tule yhtikäs mitään...no iltapäivällä on kuitenkin lähdettävä hakemaan lapsia koulusta.
Lykkyä kaikille sovittuun sektioon/käynnistykseen menijöille. Ei tässä enää voi toivoa muuta kuin, että voisin omalla kohdallanikin todeta saman.
" Ootellaan" lähti sitten ilmeisesti synnyttämään jo muutama päivä sitten, kun ei ole täällä enää kärvistellyt? Toivottavasti synnytys on ollut lempeä kokemus ja hän tulee pian kertomaan vauvauutisia.
Kanelisokeri 38+5
Laittelin tossa apri päviää sitten pitkän viestin mut se hävis joteknkin kummasti. Kurjaa.
No kuiteskin täällä vielä ollaan. Kaveriltani tuli just viesti Tays:sta et sai tyttövauvelin. Voipi olla et menen tänään katsomaan ja vien luumukääretorttua jota saa yhestä ihanasta kahvilasta täällä.
Swehinan synnytyskertomus oli hurja, onneksi äiti ja vauva toipuvat hyvin! Onnea kaikille vauvan saaneille!!!
Itse kokeillaan petihommat pe tai la-iltana, josko sit lähtis syntymään.
Mulla kanelisokerin jälkeen 14.11 Tays:n arviointi, joko käynnistettäs viimestään.
Mut nyt viimehetken siivousta et vauvalla olis puhdas makuuhuone valmiina, tulee siis meitin viereen laatikossa pinnasänkyyn. Tarvis vielä purkaa yks vaatekaappi et sais lisää neliöitä.
Tsemppiä torstaihin kaikille!
" Kamalan" pakkasen keskeltä...!
Tää lähtee nyt isännän kanssa sinne äitipolille tarkastukseen,jännittää tullaanko sitten jo kaksin kappalein kotiin...toivottavasti=)!
Pitäkäähän peukkuja, että kaikki menee hyvin ja saadaan tällä reissulla nyytti kotiin=)!
Palailen, EHKÄ iltapäivällä!
Koittakaahan jaksella Murut=)!
Jännittynyt Tiitiäinen78 ja nestori 37+6
Eilen ei kyllä ollu yhtään mitään synnytysfiiliksiä, eikä yölläkään. Aloinkin tässä aamulla pohtimaan joulukoristetilannetta, tekis mieli alkaa tekeen jotain uusia.
Just eilen mietin, että kukas se puhuikaan takapuolen paineentunteesta. No ainakin kanelisokeri puhuit asiasta eilen illalla. Mulla tuo tunne tuntuu erityisesti just kävellessä, eikä nuo vessareissut tuo asiaan mitään helpotusta, eli kai kyse on jostain muusta kuin suolitukosta...;) Jotenkin on hiipinyt mieleen esikoisen synnytyksestä tämä mulle epämiellyttävin (ei kuitenkaan kivuliain) vaihe, eli ponnistus... just tällänen paineen tunne se kipu siinä vielä lisänä... osaiskohan sitä ponnistaa spinaalilla...
Kiitti niistä akuvinkeistä!
Kukahan eilen kyseli niitten paineitten perään? Välttämättä raskaana ei tartte olla (ilmeisesti) edes kovin korkeet paineet, kun niitä verrataan siihen lähtötilanteeseen. Eli merkitystä on sillä, paljon ne on ollu sillon ihan alussa.
Käynpäs vähän katteleen netistä askarteluvinkkejä ja sitten mietin lähtiskö ostaan jotain värkkejä.
Sarafan rv 39
Täällä herätty jo klo 6, vessareissun jälkeen en saanut enää unta. Konetta en kuitenkaan viitsinyt avata, kun meillä tietokone makkarissa ja mies nukku edelleen. Joten kömmin hänen viereen ja mietin tänpäivästä neuvolakäyntiä. Minä siis kävin eilen ja tänään uudestaan mittauttaan verenpaine. Arvatkaa vaan onko laskenu, kun oon miettiny asiaa klo 6 asti... Taitaa olla toisinpäin.. =(
Täällä myös tunne siitä, että vauva puskee peräsuolesta ulos. Helpottuuko se olo vai paheneeko kun vauva on kunnolla laskeutunut? Ei kuulemma ole vielä ihan alhalla th mukaan.
Niistä lomapäivistä; mulla myös sellainen käsitys, että koko äitiysloma ja vanhempainloma ajalta pitäis kertyä lomapäiviä ihan normaalisti. Hoitovapaasta ei kerry lomapäiviä. Mulla loppuu vanhempainloma 1.9.07 ja oon myös ajatellu pitää loman siihen perään. Ehkä jään sit hoitovapaalle vuoden loppuun.
Nyt pitää valmistautua neuvolaan. Toiv. verenpaine laskenu tai pysyny edes samana, ettei tarvi äippäpolille lähteä... Tuun kertoon kuulumisia taas.
rusina rv 38+0 (JEE! oma rajapyykki täynnä!!)
Ilmeisesti kaikki ovat nukkuneet yönsä huonosti, minä myös. Asennon vaihtaminen on niin hankalaa, välillä on kylmä, välillä kuuma, sitten vessaan, sitten supistaa... Esikoista odottaessani nukuin kuin tukki vessareissuja lukuunottamatta. Eikä ollut mitään näistä vaivoista, mitä minulla nyt on. :/ Alkaa kyllä olemaan ihan kypsä olo.
G: Onko kukaan muu kärsinyt päänsäryistä nyt loppuvaiheessa? Minulla on pää ollut kipeänä jo useamman päivän. Ihottava vaiva kaiken muun lisäksi.
Tänään ajattelin leipoa vähän lisää pipareita. :) Koti tuoksuu niin hyvälle vielä eilisen leipomisen jäljiltä. Huomenna pitäisi siivota jonkin verran, äitini tulee lauantaina ja on viisi päivää täällä meillä. Pitäkää peukkuja, että synnytys alkaa juuri, kun lapsenvahti on sopivasti paikalla. ;) Olisi niin helppoa vain lähteä kotoa synnyttämään eikä tarvitsisi odotella lapsenvahtia.
Mukavaa torstaita kaikille, kukakohan seuraavaksi lähtee nyyttiään hakemaan? :)
CC 37+5.
Pitkästä aikaa pääseen koneelle! En ole pinoja päässyt lukemaan kun netti on ollut epäkunnossa perjantaista asti. Vauvoja on varmaan sillä aikaa syntynyt, onnittelut kaikille!!!
Täällä on tänään sitten laskettuaika... Olen saunonut, siivonnut, tehnyt lumitöitä ja petihommia ja edelleen tuntuu siltä etten ole bongannut yhtään supistusta:( Olisi ollut kiva saada vauva isänpäiväksi mutta täällä varmaan keikutaan vielä jonkin aikaa. Aika käy todella pitkäksi kun en pääse kotonta mihinkään, oma autoni hajosi ja tiet on niin liukkaita etten uskalla edes kävelyllä käydä. Eikä täältä kävelemällä mihinkään pääsekään, lähin kauppakin on 6 km:n päässä... Eilen sain sentään miehen kuskiksi ja ostin Tiimarista jouluaskartelu tarvikkeita, jos vaikka tänään aikansa kuluksi jotakin näpertelisi.
Ai niin turvonneista sormista ja nilkoista... minulla on myös nakkisormet ja nilkat kuin tukit, sukanvarsia saa kohta kaivaa esille ;) Tiistaina neuvolassa painoa olikin tullut viikossa melkein kilo, paineet oli silti hyvät 116/82. Sf mitta oli kasvanut peräti 2 cm, kai osa painosta on tullut sinnekin... Terkkari sanoikin etten syömällä tälläistä painon nousua voi saada viikossa aikaiseksi!
Mukavaa pakkaspäivän jatkoa kaikille
Nasketti 40+0
Mulla on kans tullu noi päänsäryt vaivaksi. Ehkä niitä on ollu nyt noin parin viikon ajan... ei ihan joka päivä. Paineet mulla on kunnossa. Esikoisesta oli kans tätä, johtunee ilmeisesti just noista nukkuma-asennoista. Tavallaan en tunnista, että niskat ois jumissa, mutta kun mies hieroo niskaa, päätä ja kallon pohjaa niin huomaan jumi paikkoja ja usein päänsärkykin vähän hellittää. Oon ottanu tarvittaessa panadolia ja käyttäny sitä kaurapussia.
Sarafan
Mulla on ollut todellakin sunnuntaista asti migreenikohtauksia ja sitä öklöttävää oloa. Eilinen päivä oli pahin; koko päivä meni oikeastaan nukkuessa ja sitä mahan sekaisuutta oli myös. Iltapäivällä viiden aikaan mittailin sitten verenpainetta ja se oli nyt kohahtanut 159/97, eli siitä siis oireilut. Hätäpäissäni soittamaan sitten synnärille, että mitä antavat nyt neuvoksi, kun neuvolasta sanottu että yli 140 yläpaineen ja yli 90 alapaineiden ei saisi mennä. No, käskivät tulemaan käyrille.
Ottivat verikokeita, maksa- ja tulehdusarvoja sekä laittoivat käyrille. Paineet vain nousivat sairaalassa, oli 160/100. Itse tunsin siinä käyrillä maatessani selkeitä supistuksia, mutta ne ei kyllä piirtyneet käyrille. Ajattelin siinä, että miten kauheita ne sitten taas ovatkaan, ne " oikeat" supistukset.... muutenkin oli niin ikävää olla siellä, alkoi niin pelottamaan..
Gynekologi teki sitten perusteellisen tutkimuksen, ultrasi vauvan ja tälle tehtiin nyt ekan kerran kokoarvio, jota ei siis olekaan tehty edellisissä raskauksissa koskaan. Nyt rv 37+5 kokoarvio oli 3100g, eli tämäkin vauva olisi hänen mukaansa saman painoinen kuin sisarensakin, jos parin viikon päästä syntyisi, eli n. 3600g. Alateitse voin hänen mukaan synnyttää, vaikka vänkytin tuosta selästäni, mutta puhui hoonoosoomee, ja en tiedä, mitä meni ohi ymmärryksen - kummaltakin.. muuten oli oikein ystävällinen mieslääkäri.
Verikokeet oli sitten ok ja verenpainekin alkoi normalisoitumaan, eli kotiin yöksi - hyvä niin.
Nyt on aamun tuhrutellut verensekaista vuotoa, johtuen siitä sisätutkimuksesta tieten. On tämäkin..
Kahden viikon päästä on aika sinne taas, en oikein päässyt ymmärtämään että miksi, mutta l.a on siitä sitten 3 pv:n päästä, eli yritän vaatia sitä käynnistystä tuolloin.
Tämmöinen keskiviikko ilta täällä.
travel 37+5
Ihan kohtalaisen hyvin tuli nukuttua. Kanelisokeri, meilläkin 7-vuotiasta kuopusta ahdistaa ajatus siitä että on mahdollista että äiti yön aikana lähtenyt synnyttämään. Kuopus tapaa iltaisin kysyä että " eihän se synny yöllä, eihän?" ja ei siihen muuta voi sanoa kuin että toivotaan ettei. Ja kuopus murehtii sitä että olen pari päivää poissa kotoa sairaalareissulla.. ovat kyllä varsinaisia mammanpoikia molemmat... mutta ihana niin, vielä eivät ujostele äitiä halata ja pusia koulun pihallakaan, lähivuosina varmaan muuttuu tuo....
Arghh.... minua jo ahdistaa se tappelu minkä joutuu viemään läpi saadakseni käynnistyksen naistenklinikalla. Kävin siis eilen yksistyislääkärillä, ja painoarvio käsin ja ultralla 4.2 kg, lääkäri laittoi lähetteen naistenklinikalle ja suositteli käynnistystä. Mutta varoitti minua etukäteen että ovat kovin nihkeitä käynnistelemään siellä. Surffasin netistä juuri muutaman artikkelin, yksi ihan tuore katsaus jossa yksi naistenklinikan lääkäri toteaa tutkimuksia yhteenvetäen että HUS Naistensairaalassa sikiön suurikokoisuus ei ole koskaan aihe käynnistykselle, ainakaan viikon 38 jälkeen. (koska tutkimuksissa suuria potilasmateriaaleja verratessa käynnistely ei vähentänyt sektioiden, hartiapunosvauroiden ym määrää).
En silti ymmärrä miksi ei käynnistettäisi jos viikkoja jo on yli 40 ja vauva on yli 4 kg, mitä hyötyä siitä on kenellekään pitkittää raskautta... Kasvaahan se vauva vielä niinä viime viikkoinakin ja kuvittelisi että suurikokoisuusongelmia olisi sitä enemmän mitä pidemmälle mennään....
Haluan että toimisivat niinkuin Marrastoiveen sairaalassa, jossa heti käynnistivät kun totesivat vauvan 4.3 kg:ksi.
Mari 39+6
Mitähän täällä on tapahtunut, kun ei ole koneelle ehtinyt?!? Meidän *pieni* Tiitiäisemme kuitenkin päätti syntyä lauantaina 4.11. klo 17:04 viikoilla 40+2. Hyvä niin, sillä kokoa neiti oli ehtinyt kerätä jo varsin mittavasti, 51cm, 4110g, py 36,5!
Kirjoittelen synnytyskertomusta, jahka ehdin. Elämä on aika hullunmyllyä kahden vilkkaan isoveikan kanssa. Kädet ei aina riitä =) Hyvin ovat veljet ottaneet siskonsa vastaan ja ainakin vielä ovat tyttöön täysin rakastuneita =)
Tyttö voi hyvin. On tosin todellinen sylikissa! Itselläni on riesana vielä issias ja sikäli päivät vähän hankalia. Lisäksi rinnat yrittävät pakata tosi ikävästi ja kuumetta tahtoo tulla... =( Siispä kotikonsteja kehiin.
ONNEA KAIKILLE MUILLE VAUVAUTUNEILLE!!!
TalviSalama ja Tiitiäinen 5pv
La oli ja meni..Eikä mitään oo tapahtunu. :(
Maanantaina olis seuraava neuvola ja viikkoja sillon 40+5 jos sinne asti joutuu jaksamaan. Yöt on tuskaa, ei saa nukuttua, päivät on tuskaa ku esikoinen keksii kaikkea mahdollista pahuutta koko 2,5 vuotiaan kekseliäisyydellä. :?
Ei oo auttanu sauna,siivous,seksi eikä kylmä suihku puhumattakaan tulisista ruuista sun muista..Mä en usko enää poppaskonsteihin.
mä oisin ihan valmis jo lähteen synnyttämään.
miitu rv 40+1
Fiilikset samanlaisia ku Johkulla. Myös flunssainen olo, koko perheellä.
Öisin unta häiritsee myös kuorsaus ja " uniapnea" kamalaa!
Huomenna olis neuvola. Ajattelin kinua ajan äitipolille jo maanantaiksi. Alkaa myös tuo vauvan koko mietityttää. Molemmat aiemmat olleet myös yli 4kg.
Ei muuta tällä erää.... Epäsosiaalinen Bubbles 40+5
huomenta vaan! Itsekin olen nukkunut niin pirun huonosti, valvoin tuntikausia aamuystä ja nukahdin kunnolla vasta kahdeksalta kun mies lähti töihin. Tätä huonounisuutta on ollut viikkokausia muttei joka yö, nyt en enää muista mikä yö olisi ollut hyvä. On siitä yli viikko ainakin.
Samaten päänsäryt ovat lisääntyneet, ensimmäinen migreeni 8 päivää sitten ja sen jälkeen vaihtelevia, erityisesti yöllisiä päänsärkyjä. Terkka oli niistä ihan aidosti huolissaan, varsinkin kun paineetkin kääntyneet nousuun.
Tänään aion siivota vaikkei se mitenkään välttämätöntä olisikaan. Piparitaikina on jääkaapissa ja se pitäisi leipoa illalla. Äitini lähti aikanaan synnyttämään sisartani kesken piparinleivonnan että varmaan alitajuisesti toivon samaa:)
Limatulppaa nyt bongailtu kolmena päivänä, alkuun ihan veristä ja nyt vaan limaa. Supistukset eivät ole lisääntyneet, mutta vauvan pää tuntuu siltä melonilta jalkojen välissä.
Kai tää tästä. Ihanaa että olette olemassa, jos luulisi olevansa maailman ainoa kärvistelijä tulisi varmaan nopeammin hulluksi...
t. s + kisu 38+1
Eli neuvolassa tuli käytyä, pissa oli puhdas, paino laskenut eilisestä 200g ja verenpaine oli tänään 124/75. Th oli tyytyväinen, mutta kuitenki mun pitää mennä huomenna uudestaan... =( Hän haluaa tarkistaa tilanteen vielä ennen viikonloppua ja saattepa nähdä niin joudun käymään siellä sit taas maanantaina. Onneksi neuvolaan ei ole kuin 2km matkaa ettei sen puolen haittaa, mutta kun verenpaine mun mielestä edelleen hyvä, eikä tarvis näin usein kontrolloida. Itekin luin netistä, että rajana pidetään 140/90. Mutta mulla paineet niin matalat alussa, että sitä kai hän nyt tuijottaa sokeasti. Nyt pitäis sit osata olla rauhassa ja juoda paljon vettä.
Jep, jep! Varmaan siihen pystynkin. Petivaatteet on ulkona tuulettumassa, wc pitäis siivota, pyykit pestä, tiskata, imuroida jne. Siitä th tykkäis jos tietäis.. =) Mutta kun olo on hyvä, niin kai silloin voi vähän tehdäkin jotain. Ja omassa rauhassa kun saa tehdä, koko päivä mulla on aikaa. En ole niitä ihmisiä joka vain vois maata sohvalla päivät pitkät.
ONNEA vielä kaikille vauvansa lunastaneille!! Täällä painaa välillä niin kipeästi tonne peräsuoleen, että kaippa tämäkin vauva porautuu alemmas koko ajan. Nyt ollaan jo hyvillä viikoilla, että mun puolesta lähtö saa tulla koska vaan. =) Pitää täälläkin kokeilla niitä akupisteitä lauantaina saunan yhteydessä.. =)
Hauskaa päivänjatkoa ja yritetään kestää näitä viimeisiä hetkiä!!! Onneksi tänne voi aina purkaa tunteensa! Kiitos kun ootte niiin ihania!! Mitä olisinkaan tehnyt ilman tätä palstaa..?! =)
rusina ja ihanat 38+0
40+6 rv.
Bubblesille ajattelin kirjoitella,kun samoja mietteitä.Kävin eilen neuvolassa ja ainakin täällä eteläsuomessa on 10vrk:n raja jolloin automaattisesti ajan tilaamalla pääsee äitiyspolille sinne synnytyssairaalaan tarkkailuun.
Eli en saanut enää yhtään neuvola-aikaa vaan perjantaina jos ei synny niin soitto naistenklinikalle ja aika maanantaiksi.Sinullahan se 10vrk tulee tiistaina..eikö vain.
No, en tiedä miten sitten sielläpäin suomea käytäntö.
Joka tapauksessa mieli on nyt levollisempi kun sain eilen sydänäänet kuulla kun edellisenä iltana ja aamuna ei ollut minkäänlaista liikettä massussa.Olin aivan hermona...Tässä vaiheessa raskautta olisi jo aika huonot fiilikset jos jotain sattuu.
Oli tuossa lasketun ajan ja senjälkeiset päivät aika masentunut olo,mutta nyt olen saanut uutta virtaa...
Kaikkihan on o.k. kun vauva ilmeisesti voi hyvin...
Tuossa pinossa äsken joku kirjoitti issiaan vaivaavan.Samoja juttuja täälläkin...minulla on " puhelin kaulassa pakko" .Eli mies on toivonut,että minulla on puhelin kokoajan mukana jos selkä pettää.
En tiedä minkäasteisia vaivoja sinulla on ollut,mutta itsellä on pariin otteeseen mennyt pahemmin, eli ei ole voinut kuin vatsallaan maata.Ei siis voi liikahtakaan tuntikausiin.Ei mikään mukava ajatus jos tässä vaiheessa raskautta putoaisi.
Myös vauvanhoitoa ajatellen täytynyt tehdä järjestelyjä...mm.hankittu kattoon ripustettava kehto ja hoitolipasto jossa korkeus pitkälle ihmiselle hyvä..eli ei tarvitse alaselkää rasittaa yhtään.
Toivottavasti kehdosta olisi apua kantamisen vähentämiseen.
Tänään olen saanut askarreltua toistaiseksi kuopuksen kanssa ja valmisteltua koululaisen tulevia koulumyyjäisiä.Seisoa ei tosin kauaa jaksa kun tulee painontunne tuonne alaosioon kivuliaana.
Näytän kyllä jo ihan haamulle kun ei pääse ulos kunnolla...silmien ympärillä sellaiset punaruskeat ymmyrkäiset ja iho vaan kalpenee =)
Kävin kurkkaamassa,että vielä on lokakuisiakin pinossa...
Eilen illalla alkoi ja joka kerta yöllä tuntui kun heräsi. Aamulla sitten klo 5 panadol, joka ilmeisesti helpotti, kun nyt tuntuu paremmalta. Vatsa kovettuu aika usein, mutta ei ole mielestäni yhteydessä näihin polttoihin... Onko jollakin hyvää selitystä näille kivuille, kun en niitä ensikertalaisena osaa tulkita?! Toivottavasti olisi jotain kypsymiseen viittaavaa, viime viikon lääkärikäynnillä ei mitään mainittavaa ollut vielä havaittavissa.
Voimia kaikille taas tähänkin päivään, eipä täällä juuri kukaan taida saada kunnolla nukuttua...
Justi80 ja Rölli 37+1
Enpä tiedä miten sais tässä ajan kulumaan, jossei aina päivän mittaan kävis täällä katselemassa muiden kuulumisia. Tsekkasin äsken tossa lokakuisten pinoa ja sielläkin vielä oli odottajia muutama. Ajankulutus ongelmia sielläkin tuntui tietysti olevan ja vieläkin suurempaa tuskaa kuin tämä meidän tuskailemisemme täällä.
Pieni galluppi vois piristää päivää, joten
G: onko teillä lapsen nimi jo valmiiksi päätetty ja aiotteko julkistaa sen ennen ristiäisiä?
Meillä on sekä tytön, että pojan nimi valmiina ja aiomme heti sitten sen myös ottaa julkisesti käyttöön. Näin myös teimme esikoisen kanssa. Sitten ei ainakaan ole mitään hoppua ristiäisten kanssa, kun joulukin tässä jo uhkaavasti lähestyy ja toisaalta ajattelen, että silloin korostuu enemmän ristiäisten merkitys seurakunnan jäseneksi tulemisen osalta.
Eilen tylsistyminen johti siihen, että laitoin sittenkin itse vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi, vaikka olisin kyllä oikein mielenkiinnolla katsonut mitä mies olisi tuonut. Kaipa sitä sitten vois omankin sairaalakassin pakata, jos vaikka tässä pääsis sittenkin vielä jossain vaiheessa synnyttämään... Alan jo epäillä koko juttua. Viikonloppuna kun äitini kertoi jollekin tuttavalleen puhelimessa, että tytär on viimeisillään raskaaana, mulla oli jotenkin vaikeuksia tajuta, että minustahan siinä puhutaan. Olo on jotenkin itsensä ulkopuolinen.
t: Lempi 39+6
tätä elämää..taas kahen maissa herätty,yhtä helvettiä.yrittää sitten väsyneenä muka diettiä pitää..
tänään ä-poli käynti,haluaa jo synnyttämään..
viime yönä sinä hurjana 3h unien aikana synnytin terveen ja tomeran poika vauvan,voi kumpa..
pitäisi ruveta siivoamaan,ihan itku tulee kun ajattelee että lähettäävätte minut kotia tänään,sanoen että tälläistä se raskaus on.
ei ollut esikoisen aikaan,nyt kutakuinkin jo 2vk tätä yöllistä uneettomuutta...
väsynyt ,todella väsynyt toukokuunäiti rv38+0