Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-*- Tammenterhojen torstai -*-

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B2323]Eli vihdoin sain asiat ja olon siihen malliin että raahasin itteni sinne sokrurasitukseen, kylläpä nyt on pää kipeä ,vaikka kaffiakin jo join ja söin kunnon ruisleivän! Huomenna sitten soittelen tuloksia..

[color=8B2252][b]nenn:[/b] Halaus täältäkin..

Täytyy olla kiitollinen ,että meidän herra 7vee dysfasia-poika on pärjännyt paremmin ,kuin kuvittelin nyt alkaneella ekaluokalla, Hän on erityisluokalla, tai pienluokalla,kuten täällä kauniisti sanotaan,mutta siis erityisopettajan luokassa..

Just tuota pään piiloon laittoa oon todennut olevan täälläkin paljon, ei auta vaikka oon koettanut saada omaa ryhmää erityslapsille/heidän vanhemmilleen tänne tai muuta toimintaa,kukaan ei oikein kiinnostu..

Lehteenkin olen kirjoittanut,kun asiat eivät toimineet, sain tosin hieman V-mäisen akan mainetta,mutta so what,kun asiat sujuu paremmin??

Hyviä kommentteja ovat kaikki kirjoittaneet ja itsekkin kiusaamisesta kärsineenä,voin vaan todeta saman kuin moni muu,että arvet on ikuiset..

Mulla kiusaamisen kohde on korvat,hörökorvat.

Niitä koetettiin leikata ennen ylä-astetta,mutta toinen ei onnistunut vaan nousi takaisin,en siis IKINÄ laita hiuksia kiinni,ettei kukaan niitä näe..:(

Tän asian seurauksena mulla on ollu aina huono itsetunto,joka johti taas siihen että, puollustauduin ylä-asteella siten,että olin se kovis joka muiden kovisten kanssa ryyppäs ja rellesti yms. siihen kun vielä sai " luvan" kotoa tavallaan,kun isä ja äiti silloin tekivät jo eroa,ei kiinnostanut missä likka menee,eli asuin tavallaan kavereilla koko 8 ja 9 luokan.. ( Ihme siis ei varmaan oo, että nykyään oon yliherkkäkin lasten perään katsomisessa??) Sitten sitä huonoa oloa piti korjata tosiaan viinalla,tupakilla ja pojilla, saa ihmetellä ettei mitään kummempaa sattunut/tarttunut..

[color=4F94CD][b]( . ) kovaa on jumppa,ihan sattuu,eilen tein lumitöitä,kun oli pakko,niin kyllä otti selälle,mutta toisaalta oli kiva tehä,kun oon ottanut niin rauhas täs ,että ihan on ottanut päähän moinen oleilu..![/b][/color]

nyt hetkeksi ulos,katsoon onko suola tehnyt tehtävänsä käytävällä..

[b]Maria ja himpula 30+4[/b] [color=8B668B][size=3]♥[/size][/color]

[color=CD2990][size=3]Tervetuloa uudet joukkoon!!

Vierailija
22/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Joten voip istahtaa toviksi tähän. Sitten pitääki lähtee vanhempien & lasten tapahtumaan hoitopaikalle.

[color=blue]Ardisia [color=violet]elä suotta kätkeydy lehen taakse odotushuoneessa, jos ex-kätilö sattuu siinä pyörimään. Sulla oli tosi hyvä syy antaa sille kenkää ;)

[color=blue]Tituliini [color=maroon]teretulemast joukkoomme sinäkin.

[color=blue]Mary [color=violet]en osaa sanoa voiko noilla olla yhteyksiä tulppiin.

[color=blue]Ariella [color=maroon]sanoppa muuta, että miten sitä saa kasvatettua lapsestaan sen verran " kovan" , että pärjää elämän koettelemuksissa.

Elä nyt huolehi kotona olosta. Mua alko tympäseen sun puolesta tuo pomos pomottelu. Yritä olla kovana ja saaha piettyä lomas. Varmasti oot sen ansainnu.

[color=blue]Nasu [color=violet]mitäs rautaa sie syöt? Mulla ku ei oo hemppa nyt silti noussu, vaikka Obsidania oon ottanu yhtä päivässä. Nyt kokeilla muuttuuko miksää, ku ottaa kahta, jos masu kestää. Tosin eipä täs hätiä mitiä, sit vasta jos alle sadan menee.

Mulla on nyt 10kg tullu lisää sit lähtöpainon, enkä stressaa sillä. Tulee mitä tulee ja lähtee mitä lähtee.

[color=blue]Nenn [color=maroon]kuulostat sen verran topakalta persoonalta, että uskon sun keksivän jotain lapses ikävään tilanteeseen. Kiitos ihanasta kommentistasi eilen, se lämmitti sydäntä :)

[color=blue]Sulina [color=violet]huh mitä unia oot katellu :/ Mulla ei oo pitkiin aikaan ollu hirveitä painajaisia, mut aina joskus. Ja yleisin on, että juoksen karhua pakoon. .

[color=blue]Mary [color=maroon]heh :D juu kaikille ei ehkä ilokaasu sovi ;)

[color=blue]Monttu [color=violet]onpas tosiaan ollu kaveris vauveli pieni syntyessään? Oliko siis ihan normaali raskaus kyseessä? Sanoit ainaki täydet viikot olleen.

[color=blue]Birgit [color=maroon]:D voi sun ukkoas. Pelkää, että pörrö potkii perhekalleuksiin. Mutta varmasti lähes jokainen ukko miettii syntyjä syviä seksin suhteen. Siis ettei satuta vauvaa ja niin pois päin. Varsinki, jos on vasta tulossa isäksi.

[color=blue]Isa [color=violet];) no niin teilläkin sitten on peitto pölyytetty bd bd. Mä kans huomasin yks aamuyö, ett hei sillonhan oon tosi virkeenä, joten miksei käyttää sitä hyväksi. Ja käytinki :D omaa ukkoa ;) Kummasti sen sai hetimmiten hereille ja jos jonku muun syyn takia yrittäs saaha niin ei puhettakaan. .

[color=blue]Myrtti [color=maroon]onko sulla tukivyö käytössä?

[color=blue]Beijaflor [color=violet]luulis vauvalla olevan rytmi veressä ;)

[color=blue]Äityli [color=maroon]mikähän ois oikea neuvo lapsen unitaisteluihin. Kai sitä vaan pitää vanhempien sitkeesti pitää oma päänsä ja olla antamatta periksi lapsen oikkuihin. Meillä akka välillä ottaa unet vieläki ja ikää on jo sentään 4v6kk. En sano, että kaikki lapset päikkärit tarvii, mutta kyllä sen jokainen huomaa miten päivät sujuu.

Mielestäni 2 vee on vielä niin pieni, että unet tarvii. Voimia taistelurintamalle.

[color=darkviolet]( . ) peipi oli tosiaan raivotarjonnassa ja täti suositteli, että koska on niin tukivyötä kannattaa pitää. Oon pitänykki aika ahkeraan. Tulee sen verran paljon hippastua kotimaminakin, ett jos on sattunu päivä etten vyötä oo pitäny niin illalla masu painaa jo polvia :D

Kävin sit eilen tilaan joulutorttuja laatikollisen (40 kipaletta) ja vanilja-toffeeviinereitä myös :b Ne tulee tässä kuussa, joten pitäs yrittää säästeliäästi avata pakkasen luukkua ;) Tosin saapa noita tarvittaessa tilattua lisää. Meillä ei nyt kolmestaan niin hirveesti tuu herkuteltua. .

Nyt pitää ottaa rento asento sohvalla. Jaksaa sit touhuta ulkotapahtumassa akan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]ett tosiaan ultra ei ollu neuvolatätin huoneessa, joten ei akka nähny peipiä. Oli vieressä kyllä, ku dopplerilla kuunneltiin, mut ei vaikuttanu kovin kiinnostuneelta.

Vierailija
24/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DodgerBlue] Tai no melkein... Nimittäin pesuhuone pitäis vielä siivota, mutta olen tässä nyt tämän selkäsärkyni kanssa harkinnut, että jätän senkin miehelle :) Taitaa olla tosi hyvällä tuulella ku tulee töistä ja joutuu heti siivoamaan. Mut ku ei tunnu enää niin hyvälle kykkiä polvillaan tuolla kylppärin lattialla ja hangata laattojen saumoja puhtaaksi. Mullakin on tukivyö kaverilta lainassa ja sillä olen aika hyvin välttynyt selkäsäryiltä, mutta se on tänään pesussa...

[color=27408B]Zatu: Kyselit Nasulta mitä rautaa se syö. Mulla on vähän sama ongelma ku sulla, hemppa ei meinaa nousta. Mä syön Spartocineä. Söin alkuun yhden tabletin päivässä, ei vaikutusta. Nyt oon syönyt kohta kuukauden 2 tablettia päivässä ja viime viikolla Hb oli edelleen 107. Nyt ku Saprtocinet alkaa loppua, olenkin ajatellut kokeilla noita Obsidaneja. Et josko niillä olis parempi vaikutus...

[color=DodgerBlue]Beijaflor: Suklaakekseillä on ihmeellinen vaikutus, mulla ne yleensä pelastaa päivän kuin päivän... Mites sulla kävi?

[color=27408B]Aivan kamalaa jumppaa pitää tää masuasukki. Ei tainnut oikein tykätä tuosta siivoilusta. No mut ei tykännyt äitikään :) Vaihtelin hieman kalusteidenkin järjestystä, ku nyt on muutamia " ylimääräisiä" kalusteita kämpässä, jotka on evakuoitu vierashuoneesta/vauvanhuoneesta hoitopöydän ja pinnasängyn tilalta.

[color=DodgerBlue]Mut nyt loppu siivouslevy. Pitänee siirtyä ruoanlaittopuuhiin. Kuuntelen aina tiettyjä levyjä siivotessani, niin samalla pystyy lauleskelemaan ja siivouskin sujuu " kivuttomammin" . (Voi naapuriparkoja, onneksi en ihan älyttömän usein siivoa)

-Sulina jälleen-

Vierailija
25/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain läppärin lainaan tänne sairaalaan, joten jotain kirjoitan.

Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen täällä vieraillut, joten en kauheasti kommentoi nyt. Mies on tulostanu joidenkin päivien juttuja. Mutta en ole kärryillä ollenkaa.

Siitä on siis reilut viis viikkoo ku tänne jouduin. Menin käymään kontrollissa, jossa oli tarkoitus tarkastaa kohdunsuun tilanne. Ajattelin, että selviän puhtain paperein, mutta toisin kävi. Viikossa oli kohdunsuu lyhentynyt niin paljon, että lääkäri laittoi osastolle " pariksi" päiväksi lepäilemään . Se pari päivää onkin hiukan venähtänyt. Aluksi näytti siltä että kotiin voisi päästäkin, mutta jälleen lähti kohdunsuulla tapahtumaan. Sitten ei edes harkittu kotiutusta ennen kuin nyt tällä viikolla. Tähän asti olen joutunut olemaan neljän seinän sisällä yksin.. Ainoastaan vessassa olen saanut käydä (pari askelta). Pari päivää sitten sain luvan lähtä varovaisesti liikkeelle ja sitten kotiin jos kaikki sujuu hyvin. Jalat on menny ihan heikoiksi ja pelkkä istuminen saa hengästymään....

täällä oleminen on ollut yhtä vuoristorataa. Alussa kapinoi kovasti omaa kohtaloaan, mutta sitten sitä vaan tyytyi kohtaloonsa ja motivaatio on ollut suht hyvä vauvan takia. Aina se ei kuitenkaan herkkua ole ja täällä tunteet heittelee helposti aivan äärilaitaan ja nopeasti. Sitten kun siihen liitetään vielä kipeä olo niin koktaili on välillä melkoinen. Mitä lähemmäs kotiinpääsy tulee sitä kärsimättömämpi on olo. Mutta yks tosi iso juttu on osaston ihana ilmapiiri. Täällä on tosi mahtavat hoitajat ja osastosta on yritetty tehdä vähän kodinomaista. Päivän kohokohtia on ollut, jos joku hoitaja on jäänyt juttelemaan ihan kuulumisia. Osaa jotenkin arvostaa pieniä iloisia asioita tämmöisen koettelemuksen keskellä.

Vauva on tähän mennessä kasvanut ja voinut hyvin ja liikkuu tosi aktiivisesti, välillä liikaakin... :/

Olis vaikka mitä tarinaa kerrottavana, mutta ku mul on puhelimen kautta yhteys, niin en tiedä saanko edes tätä tulemaan...

Tuiskua ja kirppu rv32+1

Vierailija
26/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksin saralla.. meillä on ainoo ongelma toi sperma et jos sitä sisuksiin pääsee niin sitten vihloo ja supistelee seuraavat 12 tuntia..mutta onneks sille asialle voi tehä jotain..

Kivaa että on tullu lisää porukkaa.. ja tosi hienosti on porukka pysyny kasassa koko ajan,ei montaa oo joutunu poistumaan.. jännityksellä odottelen millon alkaa tammenterhoja jakaantumaan..

Ollaan tässä mietiskelty miehen kanssa lasten joulukalenterin täytteitä.. tuntuu että vuosi vuodelta vaikeutuu,viime vuonna oli legoja.. nyt mietin että ostaisin jonkun sarjan (siis esim. muumitalon,nukkekodin tmv.) ja laittaisin sen osina kalenteriin.. mut en tiiä.. nukkukoti ois toisaalta kiva,jos ukkeli rakentais sen ja sit vois ekoihin luukkuihin laittaa maalaus ja tapetointi yms. juttuja niin olis lapsille puuhaa..ja sit kalusteita tai kalusteiden rakennustarpeita.. mites teillä muilla onko omia kalenteri-ideoita jaettavaksi???

Mä olen aktiivinen suklaakalentereiden vastustaja :D Luulenpa että jossain vaiheessa meidänkin tytöt saa suklaakalenterin.. ehkä.. sit kun ne on 18 =)

Nyt takasin keittiöön.. muuten tulee mustia kauralastuja

T:Isa

Vierailija
27/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä, ja saikkua rapsahti ainaskin loppukuun ja tod näk vielä sitten siitäkin eteenpäin. Nyt ei tarvii stressata duunin suhteen ja siellä pärjäämistä. Vaikka ne jääkin vaajaa miehitetyksi sinne tän takia, potilaat ei vähene vaikka hoitajia olisikin vähemmän.

Muuten kaikki hyvin, painoa tosi oli tullu reilun viikon ajan 1kg :( osa syy on kyllä ummetus ja turvotustakin on ruvennut tulemaan. Supistukset eivät tehneet juurikaan muutosta ja paikat ovat kiinni. Baby on pt/sivuttain.

Suonenvedoista: sellaisina päivinä kun oon ollut paljon jaloilla ja liikkeessä on myös öisin paljon suonenvetoa, edellisilläkin kerroilla sama vaiva ja niihin auttoi aika hyvin magneesium jota söin loppuraskauden. Kävin tänään apteekista ostamassa ison purkin sitä. Toivottavasti auttaa.

Sisaristuimesta: meillä oli käytössa Emmaljungan istuin ja Cannon One, tää oli todella hyvä kombinaatio. Vaunut olivat suht matalat ja näin ollen ei huterat. Pystyin jättämään hetkeksi ilman että pikti kiinni, ei olisi kipannut. Paino raja tais olla n 15kg, mutta esikko oli ainaskin 17kg kun sitä käytettiin. Voin siis suositella.

Nenn: hyvä että teillä terapiat kunnossa, meillä osa folkhälsanilta ja osa ostopalveluna. Fysioterapiassa käydään Lastenlinnassa. Meilläkään poika ei ainakaan vielä vaikuta olevan tyypillinen AS lapsi, mutta tietyt piirteet siitä, myös tuota ADHD on joku väläytellyt. Tosin näitähän ei oikeastaan diagnostisoida ennen 5v. Meillä oli imeväisiän epilepsia l. infantil spasm, joka saatiin heti kuriin lääkkeellä. Myöskään meillä ei löytynyt taustalta mitään. Meillä purettiin lääke viime jouluna ja kaikki sen osalta ok. ***koputtaa puuta

Eipä tässä muuta kuin heippa

-MM- ja baby

Vierailija
28/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ikkunanpesuprojektia, tuiskualle paljon tsemppiä sairaalaoloon ja toivottavasti pääset pian kotiin =)

Oli kiva kuulla susta, paljon on mietitty että miten sulla menee, siihen kuitenkin luottaen että masussa on vielä asukas kun mitään ei ole kuulunut =) Lepää vaan ja ajattele että pian se on ohi!!!

Moominmammalle ettälapsuusajan epilepsia taitaa olla väärä sana, tyttärellä oli neontaalikauden epilepsia, suomeksi vastasyntyneen epilepsia, kohtaukset alkoivat 3 päivän ikäisenä. Tätä epilepsia tyyppiä meillä on suvussa, myös tuo infantil epilepsia, ja se on äidiltä tyttärelle periytyvää. Sitä tukittiin folkhälsanilla perinnöllisyysklinikalla ja prosentuaalinen mahdollisuus tyttölapsellamme saada tämä epilepsia on 19 %. Nämä muut vaikeudet eivät liity tuohon epilepsiaan kumma kyllä mitenkään.

Vielä haluan kiittää teitä kaikkia sydäntä lämmittävistä sanoista ja ajatuksista, on maailmassa kutitenkin iso joukko tammikuisia äitejä joilla on sydän paikallaan =)

Nyt hommiin.

nenn 32+3

Vierailija
29/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä on viikko taas hurahtanut. Päiväkodilla poikettiin hakeen tyttöjen tekemät isänpäivä lahjat kun heillä oli kova huoli etteivät saakkaan annettua niitä isälle kun ovat lomalla. Aiemmin taisi olla jotain galluppia tuosta isänpäivästä?? Meillä en itse osta lahjoja lastemme isälle, kakkua olemme syöneet ja lapset antavat omat tekeleensä, samalla periaatteella vietämme äitienpäivänkin. Omalle isälle soitan ja onnittelen ( jos nyt sattuu selvinpäin oleen et ymmärtää jotain)

Voimahali Nennin koko perheelle, luin eilen jo kirjoituksesi, mutta tuntui niin pahalta tyttäresi puolesta, että en oikein osaa edes kommentoida asiaa.

Ardisia: Heh, me olimme kylpylässä viikonlopun, meni kyllä unilomaksi =0).

Äityli: Täällä kans yksi joka on lopen uupunut noihin päiväuni taisteluihin, nyt en ole kahteen päivään saannut mitenkään huijattua 2,5 v päikkäreille, ja illat on sitten kiukkua. Autolla ajaessa kyllä nukahtaa, mutta tulee turhan kalliiksi joka päivä huristella vain päiväunien takia. Neuvoja en osaa antaa, mutta sympatiat saat.

Te joilla oli hemppa alhaalla, niin minä olen syönyt obsidania nyt jo pari kuukautta ja eikä se ole paljoa sitä nostanut, alussa kysyin terkkarilta, et voiko ottaa kaksi, niin täti sanoi et obsidan kun on 100mg, niin tuskin auttaa, et vain tietty määrä imeytyy siitä, mut täytyy kyllä kysellä uudestaan jos joillekkin on kuitenkin neuvolassa suositeltu kahden ottamista. Vähän pelottaa jos ei yhtään lähde nousemaan niin mitenköhän poikki sitä synnytksen jälkeen onkaan.

Nasu: Eipä ole minullakaan imetyksestä ollut mitään apua painonpudotuksessa, sitkeydellä olen aina voiton saavuttanut, tosin aivan ihannepainoinen en ole eka lapsen syntymän jälkeen ollut koskaan. Ja tosiaan nyt alkaa jo oleen sellainen olo kuin olisi virtahepo, ei paljoa kiinnosta peiliin katsella.

Teretulemast minunki puolestani kaikki " uudet" tammenterhot!

Ai niin Zatu: kyllä kummitytölle kelpasi thai-ruoka, otimme molemmat aika miedot versiot kun en itsekkään uskaltanut tulista nauttia, ja friteeratut banaanit jätskin kanssa olivat aivan herkkua.

Voihan tiskaus! meillä on astianpesukone rikki, on ollut jo pisempään, mutta mies sai vasta eilen vietyä korjaamolle ja nyt odotellaan tuomiota, ilmeisesti vakuutusyhtiö korvaa puolet, mutta kyllä on odottavan aika pitkä tässäkin suhteessa. Mikään ei ole sen inhompaa kuin liottaa käsiään likasessa vedessä ;)

Kyllä se kohta meillä peräpään pitäjilläkin kolmekymmpiä lähestyy, siis mullakin on nyt jo rv 28+5, Jaksamisia kaikille!

Mamm@mia

Vierailija
30/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä tänään näyttää olevan aktiivisia tammiksia, kun itse kukin siivoillut jne. mä en kyllä oo siivoillut, mut tehnyt joulukortteja, sämpylöitä ja silittänyt simppiksen jo pestyt vaatteet. parin tunnin päästä pitäis nyrkkeilyyn lähtee, joten nyt kyllä hyvällä omatunnolla vähän kirjottelen:)

taitaa olla viimeinen nyrkkeily tänään:( ens viikolla muuta ohjelmaa ja sit ei kai enää oiskaan kun yks kerta ennen kuun vaihdetta.

hii.. just satuin kattoon ikkunasta pihalle niin siellähän juoksee useampikin orava puita ylösalas. oon sellanen jyrsijä-fani että kyllä ovat tuo huiskuhännätkin söpöjä:)

kiva tosiaan kuulla tuiskuan kuulumisia. jaksuja sinne osastolle, ja toivottavasti pääset vielä kotiin piipahtaan ennen tositilannetta.

suonenvedoista: pari kertaa tullut koko raskauden aikana. inhottava tunne kun herää, ehtii just tajuun että kohta iskee suonenveto ja sit menee sekuntti ja se alkaa. plääh. mulla ainakin sit aina tollasen yön jälkeen koko pohje ihan jumissa seuraavan päivän. mut onneksi tosiaan ei oo jokaöinen ongelma. mä en kyllä pystyisi tuosta lämpimästä huolehtimaan, saati nukkuun villureissa. kun nytkin aina kun herään niin mun puoli peitosta on sellasena käärönä jonka ympärille oon kääriytynyt. (nukutaan siis yhdellä tuplapeitolla:)) eli täällä mamma jolle tulee herkästi kuuma, ja silloin ei kyllä pysty nukkuun:)

ariella nyt ihan hyvällä mielellä koittaa siellä kotosalla saada nukuttua eikä mieti " lintsaamista"

nasullakin asiat kutakuinkin ok neuvolassa. mulla oli kans nyt eka kerran hemppa alle 110. mut sen kyl otti opiskelija ja hän joutu kovasti lypsään sormee ennen ku verta sai tuleen niin epäilen että kudosnestettä oli mukana tulosta laimentamassa. kuulostaa kyllä vähän hankalalta tuo teidän tilanne kun mies ei pysty pikkuisia hoitaan, toivottavasti jonkun ratkaisun keksitte.

jotenkin kyllä ihanalta kuulosti tuo birgitin miehen pelko et masukki potkii " sinne" :)

isabellalla oli ollut onnistunut ilta;)

luin muuten viime viikonloppuna tutkimuksesta jonka mukaan tuo ässäily ei nopetua synnytyksen käynnistymistä. testiryhmässä oli ässäilleet synnyttäneet pari päivää myöhemmin kuin muut.

zatu: tiistaina oli kans hankalaa saada simppiksen syke. hän kun tykkäs koko aika vaan siirtyy pois laitteen alta ja lopulta alkoi iskuja antamaan kun täti yritti tunnustella jne... ilmeisesti ei tykännyt moisesta häiriköinnistä:)

myrtille onnea uuteen kotiin:) ja onnea myös tyttöuutisista.

(.) tänään oon ollut niin touhukas että simppiksen liikkeiden havainnointi jäänyt vähemmälle, tai ehkä hän nauttii äipän vauhdista:) kyllä siellä muljahteluja ja potkuja kuitenkin tulee, mut rauhallisemmin.'

tigru ja simppis 32+6

Vierailija
31/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain onnex vihdoinki maksettua opintolainani kokonaan pois:)täällä on kyllä ollut joka yö tosi hankala kun ei oikee tiedä miten päin sitä nukkuis,jos nukun vasemmalla kyljellä nii vauva innostuu monottaa kylkeen ja painaa päällänsä,ja kun nukun selälläni nii ei o sekään hyväksi,tai jos nukun oikeella kyljellä nii vauva tykkää monottaa taas kylkiin..että yöt menee vaa enimmäkseen kieriessä..ja sitte päivisin o tosi väsynyt..meidän vähä pääl 10kk vanha tyttö otti tänää ensi askeleensa:)mutta eipä tänne nyt mitää ihmeempiä kuulu ja nyt täytyy muutenki lopetella..

mansemamma ja vauva rv 32+1

Vierailija
32/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä muistamassa,on kyllä usein mielessä pyörinyt tuiskuan voinnit ja vauvan myös,voimia ja jaksamista sinne sairaalaan,käy varmaan työstä jo lepäilykin,Mahtavat viikot oot kuitenkin saanut kasaan.

Pitäs alkaa ruokalistaa ensi viikoksi tekemään ja kauppalistaa siinä samalla..jos huomenissa pääsis miehen kanssa viikko-ostoksia tekemään.

Eikös ollutkin joku paikka mitä voi painaa että näkee onko turvotusta.. tai joku juttu mitä voi tehä kotona...?

yskä ja loppupuolen raskaus ei oo oikein hauska juttu saas nähä koska vauva hermostuu.. saati sit yskä,raskaus ja seksi =D Anteeks mulla ei muu nyt sit pyörikkään mielessä. Mun mies ei oo oikeen mikään mahafani,ja se osittain aika ajoin lisää mun vaikeaa suhtautumista seksiin ja raskauteen..kadehdin aika paljon niitä keitten mies ihannoi isoa masua ja silittelee ja rakastaa sitä.. tosin alkaa toi kumpu aika koomiselta omissakin silmissä jo pikkuhiljaa näyttää :)

Nyt kokkailua jatkamaan. (hyvä tapa laittaa jotain keittiöön paistumaan/kiehumaan ja sit tulla ite toiseen huoneeseen koneelle...)

T;Isa

Vierailija
33/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]tänään ois kirjastolla yötapahtuma, jos sinne asti jaksas pyöriä. Hoitopaikan tapahtuma oliki yllättävän lyhkänen. Ulkosalla oli kuus eri pistettä missä piti tehä ohjeistuksen mukaan kaikkee. Äkkiähän sellasen kävi läpi, joten pihalla olo on jääny tänään aikas vähiin.

[color=blue]Sulina ja Mamm@mia [color=violet]mitä tarkistelin akan aikusta ä-korttia niin sillonki söin Obsidania ja sillä hemppa nousi. Näkyy lukevan kortissa 1+1, joten kai heti on määrätty kahta päivässä. Ja mitä muistelen noitten tabujen mukana tulevaa " ohjetta" luettuani niin kyllä sitä voi ottaa useamman päivässä tarvittaessa.

[color=blue]Tuiskua [color=maroon]hienoa kuulla sun kuulumisia :) Onko siittä tosiaan jo viis viikkoa, kun jouduit sänkylepoon :O Varmasti on voimat poissa, ku ei oo saanu tehä kerta kaikkiaan mitään. Toivotaan, että pian vahvistut ja pääset välillä kotiakkin bd bd.

[color=blue]KalenteriG: [color=violet]aina on ostettu suklainen kalenteri, joten ei oo mitään vinkkejä tavarakalenteria aatellen. Tällä viikolla huomasin, että Daim-kalentereitakin on :b vois olla mun mieleen, koska nuo suklaat maistuu aina jotenki vanhoille.

[color=blue]Mamm@mia [color=maroon]toivottavasti saatte pian astianpesukoneen hommiin.

[color=blue]Tgger [color=violet]oravia en oo pitkään aikaan nähnykkää. Mut eilen taas pari rusakkoa loikki pellolla meiän kujan vieressä. Niillä on reviiri ollu kai tässä aina, koska jo rakennusaikaan näky pikku pupuja :)

Ja takapihan takaa menee yleensä ihan vankka polku lumessa. Käyvät mm. lintulaudan alla napostelemassa.

[color=blue]Mansemamma [color=maroon]onnea lainanmaksun johosta :) Ai teillä oli nuorimmainen viel noin pieni. Hommaa siis on vielä kädet täynnä.

[color=blue]Turvotustesti :) [color=violet]eikös se ollut niin, että nilkoista tai pohkeesta näkee. Eli painaa ja jos se painauma ei hetimmiten häviä niin turvotusta on.

[color=darkviolet]Heh :D no olipa mainos. Ukko sanoo mä rakastan sua autossa. Akka on otettu, mut ku ukko vaan toistaa sitä niin akka laittaa mankkaa isommalle :D Liika on liikaa - myös lääkkeissä. .

Jees ei tässä tän kummempia, poistuu takavasemmalle. .

Vierailija
34/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rupeaa olemaan aika raato olo. Kävelin aamulla päiväkotiin ja takaisin, sitten imuroin, pesin vessan ja pyyhin pölyt. Kävelin taas päiväkotiin ja takaisin. Sen jälkeen olen keittänyt hernesoppaa ja leiponut sämpylöitä (2 kg). Kyllä tuntuu jaloissa ja selässä, no ehkä illalla saa sitten röhnöttää telkkarin edessä... Kiva että muutkin olleet tänään ahkeria :-)

Auto saatiin hetki sitten takaisin, oli vesipumppu mennyt rikki. Pistettiin kulut puoliksi eli 50 eurolla selvittiin, onneksi :-)

Ariella - toivottavasti olet saanut vähän levättyä

NASU - kyllä se paino aina muakin huolestuttaa, tarkoituksena oli ettei nousisi yli sen mitä esikoisenkaan aikana. Nyt ollaan jo samoissa kun silloin vkolla 36... No nyt täytyy olla tarkkana kun pitää noudattaa dieettiä...

Tuiskualle tsemppiä jälleen :-)

mansemamma - onnittelut lainasta eroon pääsystä ja lapsen ensiaskeleista

RAUDASTA - Mä olen käyttänyt Matrifolinia nyt ja kun odotin esikoista ja se on kyllä tehonnut. Hb nyt 137! Suosittelen ja muistakaa että maitotuotteet heikentävät raudan imeytymistä...

Nyt ei jaksa enempiä ja täytyy mennä syömäänkin.

t. Mirabella ja Albert 32+3

Vierailija
35/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta rauta-asiasta... Minä syön Spartocinea 8kpl / vrk ja sen lisäksi Multivita Special 2+ 2kpl / vrk. Olikohan tuo vitamiini oikein kirjoitettu?! :) Mutta noita syön tuon verran päivässä, eli aikasta paljon. Tuo Spartocine on aika " laimea" rautatabu, joten siksi sitä voi ottaa noinkin monta. Joskus edellisissä raskauksissa otin 12 tablettia päivässä, eikä siitäkään vielä mennyt maha sekaisin - muuta kuin alussa.

Jos haluat hempan nousemaan, niin kokeileppa luontaistuotetta nimeltä Kräuterblutsaft. Se on sellainen nestemäinen " mehu" , joka on tosi monilla auttanut nostamaan hemppaa, mulla tosin sekään ei auttanut :( Mulla ei auta mikään. Esikoisen aikana meinattiin jo laittaa minut sairaalassa kultapiikkiin, mutta ei vielä onneksi laitettu! Siis kultaahan laitetaan suoneen, jos ihan oikeesti mikään muu ei auta ja tilanne on sellainen että hemppa on PAKKO saada nousemaan. Lisävertakin olen joskus joutunut ottamaan tuon hempan takia.

Nasu

Vierailija
36/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka alas hemoglobiinit on teillä pahimmillaan laskenut?

Kräuterblutsaftia mä oon nyt juonu,katsotaan tehoaako kun neuvolaan mennään seuraavaksi..toi on ainakin mulle vaikea muistaa toi maitotuotteet ja raudan imeytyminen,eli kiitoksia muistutuksesta :) ja tietty voi ruokien avullakin koittaa sitä nostella,mä huomaan ihan selkeesti ainakin että kun rautapitoisuus alkaa elimistössä vähenemään niin mun alkaa tehdä mieli kaikkea rautaista.. basilikasta ei oo kun rungot jäljellä ;P linssejä ja ruoheisia juttuja menee paljon yms.

Jos menis katselee noita tyttöjä,alkaa molemmilla jo väsy painaa niin kuuluu jonkunasteista kinastelua..

Isa

Vierailija
37/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pikaisesti ainakin Nennille kommentoin.

Sorry, mutta en viitsi ammattiani tässä yleisesti paljastaa, kun täällä

Lpr:ssa on sen verran pienet piirit kuiteskin.. Mutta tosiaan työssäni

tapaan erityislapsia, AS-lapsia, ADHD-lapsia, dysfaattisia lapsia jne. sekä heidän vanhempiaan. Teillä on ollut pitkä tie tyttärenne kanssa kuljettavana ja varmasti monenlaista ajatusta ja tunnetta on jo ehtinyt tulemaan. Diagnoosin teko ei alle kouluikäisille useinkaan ole ihan helppo juttu. Kuitenkin lapset kehittyvät hyvin eri tahtiin ja aikaan ja diagnoosit voi muuttua ajan kanssa. Tietty, jos on tosi selkeästi esim. dysfaattinen lapsi, saa hän diagnoosin yleensä alle kouluikäisenä reilusti. Ja monella lapsella voi olla esim. sekä AS-lapsen piirteitä että ADHD tyyppistä ongelmaa mikä tietty sekoittaa pakkaa myös. Usein esim. AS-lapsi voi eri testeissä menestyä varsin hyvinkin ja usein vaikeudet ovat muilla alueilla kuin tiedollisissa taidoissa.

Eilen unohdin kysyä oletteko olleet sopeutumisvalmennuskurssilla tyttärenne asioissa? Sieltä saisi rutkasti tietoa+ sitä korvaamattoman tärkeää vertaistukea. Onpa teillä ikävän pitkä matka tuonne erityisluokalle:( Se vähän muuttaa tilannetta, on se kyllä aika moinen koulumatka vielä kuitenkin pienelle lapselle. Ehkä siis ensisijaisesti pitäisi yrittää nykyisessä koulussa saada hommaa toimimaan paremmin. Mutta siinä kyllä varmasti tarvitaan teidän vanhempien omaakin aktiivisuutta+ peräänantamattomuutta. Paljon vaikuttaa lapsen opettajan asenne, mitä hän on valmis tekemään asiaan eteen???

Psykologia suosittelen ottamaan mukaan asioiden järjestelemiseen.

Monttu: Siekö kyselit sisaristuimesta? Mie kysyin Emmaljungan vaunuihin lastentarvikeliikkeestä noita. Ei saa enää mistään, koska ne on todettu vaarallisiksi. Oisko just toi kaatumisriski. Mutta huuto.netistä löytyy käytettyinä, jos kiinnostaa. Me varmaan ostetaan ihan se seisomalauta.

Nyt on pakko lopettaa,

tikru ja tiuhti 29+6 (huomenna paukkuu 30 rikki!!)

Vierailija
38/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Nyt menee yli. Eikös kulta oo niin puhasta tavaraa ettei se elimistössä sais mitään aikaan? Ja muutenkin, enpä oo moista koskaan kuullu. Vaikka ainahan sitä oppii uutta. .

*hmm* Mä en vähässä kummassa luontaistuotteita käytä tässä tilassa ja en juuri muutenkaan. Harmi, ku mustaherukat loppu, koska luulen niillä olleen hempan nousun kannalta hyvä vaikutus. Meinaan mullahan tippu jo rv 18 hemppa kympin likelle, mut aloin sit popsiin mustaherukoita ja otin kahta multitabsin special + kahta päivässä niin kappas hemppa oli yli 120. Oon kyllä omasta mielestä hyvin ruokailujen väliin tähdänny Obsidanin ottamisen, ja tänään apteekkari neuvo ottamista mehun tai hedelmän kanssa niin imeytys hyvin.

Äh, mie yhä jökötän sisällä ja sinne pihalle piti lähtee reippaileen. Voiko tää olla näin hankalaa :/

Vierailija
39/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollut paljon ongelmia hb-n kanssa kaikissa raskauksissa ja myös ei-raskaana. Hemppa monestikin alle 90.. Lapsena kärsin anemiasta. Mulla muistaakseni suomalaisista rautavalmisteista Retafer oli se tehokkain (ei kyllä mahalle kiva..), Täällä syön Niferexiä, se on hyvä (saakohan Suomesta?)

MUISTAKAA: Ei maitotuotteita tunti raudan ottamisen jälkeen/ennen. C-vitamiini auttaa rautaa imeytymään, tähän perustuu tuo zatunkin huomio mustaherukoiden hyvyydestä! Eli ottakaa rautatabletti yhdessä jonkin hedelmän kanssa vaikka.

Käytiin neuvolassa. Isoveli sai polio-piikin, hyvin urheasti otti, ei ees kirahtanut ;) Kaik

Pikkuveljellä taas kaikki päin honkia, ei osaa puhua ja motorisestikin hyvin huonosti kehittynyt. Mä alan vahvasti epäilemään, että pojassa on jotain muutakin vikaa kuin am. kuulovamma :( No, nyt seurataan.. Tammikuussa uusi kontrolli, sit ainakin tiedetään mikä on tuon kuulon tilanne. Tuo motorinen jälkeenjääneisyys on varmasti ison koon syy, poika painaa nyt 19,5kg (2,5v), keskiarvopaino tuon ikäisellä 14-15kg.. Että näin...

Ei sais käyriä tuijotella ja nähdä lapsi vaan omana itsenään, mutta mutta, väkisinkin sitä vertaa :/

Nyt illallisen pariin!

PS. Isänpäivästä.. Kiitos monttu siitä lomake- vinkistä. Meilläkin se on täytettynä jp! Meillä on tämän kylän syysbileet lauantaina, mies menee sinne naapureitten kanssa juhlimaan (lue: ryyppäämään), mie en jaksa lähteä vaikka noi juhlat on yleensä todella hauskoja =) Niin sunnuntain mies saapi nukkua ihan rauhassa. Klo 16 mennään kuitenkin ravintolaan syömään, miehen isä+äitipuoli lähtee mukaan. Saa nähdä miten hyvin meidän lapsien kanssa sujuu hienossa ravintolassa käyttäytyminen :P

Pojat ovat askarrelleet kortit ja minun jotain lahjaa pitäis käydä huomenna katseleen.

Vierailija
40/41 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä muurahaisia pöksyssä koko illan kun tänään saivat isänpäiväpaketin kerhosta kotiin,onnistuttiin ainakin tänään vielä pitämään se piilossa,viel ois kolme yötä jäljellä..epäilen kyllä että hermot ei pienellä kestä :D

Mä taas kyllä vannon luontaistuotteiden nimeen ja yritän välttää kaikkia muita.. mutta pääasiahan kai on että oma vointi on hyvä ja vaavin kanssa :)

Pikkunen monottaa tonne oikean puolen kylkiluihin mukavasti koko ajan..

Masun kutinasta tuli mieleen,että mulla äitiyshousujen pito aiheuttaa mahan kutinan,siis nimenomaan nää mitkä menee mahan päälle..heti on kutinat ja muut loppunu kun oon alkanu käyttää mahan alle jääviä housuja.. tosin ei monia oo mitkä mahtuis..

Jaahas jos menis katselemaan iltasyömistä :)