Onko varsi-imurit ihan susia?
Meinasin jo sellaista hankkia, mutta kun lukee arvosteluita, ne joko jättävät roskat lattialle, toimivat vain muutaman minuutin kunnon teholla ja lisäksi akku hyytyy jo muutamissa kuukausissa. Ladatakin pitää tuntitolkulla muutaman minuutin suoritusta varten . Ja ovat viimeistään vuoden kuluttua on jo ihan roskistavaraa.
Ovatko siis ihan kertakäyttö turhakkeita? :(
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Jäykkiä, kankeita, akku tilttaa, imuteho ei riitä. Niillä ei pääse kyykkäämättä huonekalujen alle.
Meidän on taittuvalla varrella, erittäin kätevä just noiden altaimuroitavien kanssa.
Makitan imurin pyörresäiliöllä ostin mökille. 5Ah akku oli ennestään.
Kyllä sillä 70m2 mökin enimmät roskat imuroi yhdellä latauksella. Vaikuttaa vähintään yhtä tehokkaalta kuin vanha verkkovirtakäyttöinen raahattava imuri. Tulee se useammin napattua käyttöön kuin verkkoimuri kaapista.
Onko mitään järkevän hintaista kakkosimuriksi. 200€ enempää ei viitsisi maksaa ja silti ei saisi olla ihan tehoton rimpula.
Pienen asunnon siivouksessa oikein toimiva vehje. Yksiötä suurempaan kotiin en hankkisi. Akku kestää imurointia sen 10-15minuuttia, mutta eipä tämän asunnon imuroinnissa sen pidempään mene muutenkaan. Eri asia, jos imuroi huonekaluja, lattialistoja ja asunnon lattiat, silloin joutuu lataamaan akun välissä. Siinä voi välissä pyyhkiä pölyjä tms. niin ei sekään varsinaisesti ole ongelma.
Minusta tuon varsi-imurin suuttimet ja suodattimet on paremmat ja tehokkaammat kuin minkään aiemman ns. tavallisen imurin, jos jokin plussa pitää mainita. Eikä ole koskaan jättänyt mitään roskia lattialle tms.
Vierailija kirjoitti:
Jäykkiä, kankeita, akku tilttaa, imuteho ei riitä. Niillä ei pääse kyykkäämättä huonekalujen alle.
Meillä ollut kaksi vuotta Bosch varsi-imuri. Siihen käy Bosch akut. Imee kuin homomies munaa ja taipuu helposti erikoisiin asentoihin.
mulla on ollut wilfan HS1-SB varsi-imuri vuoden, imuroi hyvin hiekotussepelin eteisen matolta ja muut murut. Asun 50 m2 kaksiossa, yhdellä latauksella sen imuroi pariin kertaan, toimii hyvin matoilla ja lattialla, toki mulla ei ole mitään superpaksuja mattoja. Paketissa tuli mukaan monenlaista suulakkettä esim. sohvan imurointiin. Varsi-imuri on eteisessä esillä eli nopea napata siitä käyttöön. Eli olen tyytyväinen omaan valintaan.
Minulla on ollut reilu neljä vuotta. Olen tyytyväinen, latautuminen toki kestää useamman tunnin mutta 45 minuuttia saa imuroida ennen kuin akusta virta loppuu. Tehokas on.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut reilu neljä vuotta. Olen tyytyväinen, latautuminen toki kestää useamman tunnin mutta 45 minuuttia saa imuroida ennen kuin akusta virta loppuu. Tehokas on.
On siis Bosch-merkkinen.
Samalla vaivalla vetää perässään ihan tavallista kunnollista imuria. Varsi-imuri on hieman sama kuin hankkisi robotti-imurin, mutta joutuisi sitten käsin hoitamaan homman kuitenkin. Ovat yhtä tehottomia kuin robotti-imurit ja käyttävät samaa, jatkuvaa varaosien vaihtoa vaativaa tekniikka mekaanisine rullineen, mutta robotti-ikurin säännöllisessä käytössä on järkeä, kun se hoitaa työn itsenäisesti.
Just ostin uuden ja imee niin että pölysäiliö täyttyy roimasti kerrasta.
Tekniikka kehittynyt vuosien saatossa ja toka parempi kuin eka.
Riippuu tietysti tuotteesta mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siis Bosch-merkkinen.
Hei, voisitko vielä kertoa mallin. Olen pitkään harkinnut rikkaimurin ostoa mutta ne on kaikki saaneet niin huonoja arvosteluita, että enpä taida. Mutta tämä kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siis Bosch-merkkinen.
Hei, voisitko vielä kertoa mallin. Olen pitkään harkinnut rikkaimurin ostoa mutta ne on kaikki saaneet niin huonoja arvosteluita, että enpä taida. Mutta tämä kiinnostaisi.
En tiedä mikä on malli :O mutta laitan varmuuden vuoksi kaiken mitä siinä lukee:
Readyy`y 20.4V CordlessPower 2in1
En tiedä valmistetaanko tuota enää. Toivottavasti, itsellä ainakin ollut tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siis Bosch-merkkinen.
En tiedä mikä on malli :O mutta laitan varmuuden vuoksi kaiken mitä siinä lukee:
Readyy`y 20.4V CordlessPower 2in1
En tiedä valmistetaanko tuota enää. Toivottavasti, itsellä ainakin ollut tosi hyvä.
Löytyihän se! Eikä ole Gigantissa edes hirveän kallis. Kiitos.
Makitalle vahva suositus jos vain akut ja laturi löytyy. On tehty työukoille ihan oikeasti kovaan käyttöön.
Dyson V15 Detect koirataloudessa. Imuroin joka päivä melkein koko huushollin (okt) käden käänteessä. Perusimuri viety varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin onnettomia, kovasta muovista tehtyjä rimpuloita. Imutehosta en tiedä.
Huvittavin perustelu jonkin surkeudelle mitä olen koskaan kuullut. Kovasta muovista tehty :-D
Vierailija kirjoitti:
Ne on tarkoitettu leivänmurujen nopeaan siivoamiseen keittiön lattialta, ei koko kämpän imurointiin.
Ai siksi niissä on se metrin varsi... Siellä taitaa taas kommentoida kaikesta kaiken tietävä ilman alkeellisintakaan tietoa siitä mistä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Boschin varsi-imuri, semmoinen jonka varsi taittuu helposti, menee melko matalien huonekalujen allekin sutjakasti. Siivoilen sillä usein muutamia minuutteja kerrallaan ja on vara-akkukin, joten hyvin on virtaa riittänyt. Siinä mielessä korvaa perinteisen imurin, että sitä perässä vedettävää olen ollut ihan liian laiska ottamaan kaapista. Näin ollen meillä on nykyään siistimpää, kun viitsin useammin imuroida.
Minun Boschini tiputtaa viimeiset murut ja sorat sammuttamisen jälkeen lattialle. Imutehoa ei ole tarpeeksi.