Onko varsi-imurit ihan susia?
Meinasin jo sellaista hankkia, mutta kun lukee arvosteluita, ne joko jättävät roskat lattialle, toimivat vain muutaman minuutin kunnon teholla ja lisäksi akku hyytyy jo muutamissa kuukausissa. Ladatakin pitää tuntitolkulla muutaman minuutin suoritusta varten . Ja ovat viimeistään vuoden kuluttua on jo ihan roskistavaraa.
Ovatko siis ihan kertakäyttö turhakkeita? :(
Kommentit (81)
Todennäköisesti halvinta ei kannata varsi-imureissakaan ostaa. Ostin kerran halvan pilipalin vaikka oli tunnettua merkkiä.
Olisin mehupillilläkin imemällä saanut paremman siivoustuloksen kuin sillä.
Mulla on toi dysonin V15 ja on kyl ollut joka pennin väärtti. Muista merkeistä ei oo kokemusta.
Olen harkinnut Dysonin ostoa mutta en sitten tiedäkään onko se hyvä hankinta, kun arvosteluissa luki, ettei poista lattialta muruja tai hiekkaa. Ja juuri niitä varten varsi-imuria mietitään, kun taaperon takia keittiön lattia pitäisi imuroida vähintään kerran päivässä ja eteinen on täynnä hiekkaa. Iso imuri ei ole mikään kaunistus keskellä lattiaa mutta ei sitä jaksa viedä siivouskomeroonkaan joka välissä.
Vierailija kirjoitti:
Hobbyhallin kiertäisin kaukaa, tämän sanon oman kokemuksen perusteella.
Sama juttu. Ei toimita tavaroita ainakaan sovitussa ajassa. Näitä kokemuksia on eri palstojen mukaan monella.
Vierailija kirjoitti:
Saajan verkkovitatoimisen varsi-imuri ostaa muualtakin, mutta itselle ne olivat tulleet esille juuri tuolta, enkä viitsinyt etsiä löytyykö niitä muualta.
Itse olen tilannut sähkötyökaluja Hobbyhallista, ne tulivat nopeasti ja olivat paljon halvempia kuin muualla. Patjatilaus tosin kesti kuukausia, ennen kuin saivat lähetettäväksi. Alkoi jo usko loppua, mutta viimein kuitenkin saapuivat.
Tyttäreni testasi juuri imureitaan. Ns normi-imurilla imuroinnin jälkeen imuroi uudelleen Dysonin varsi-imurilla (ei uusi malli). Varsi-imurilla sai imetyksi aivan järkyttävän määrään lisää pölyä, hiuksia yms. Nyt imuroi koko huushollin varsi-imurilla (lataus välissä).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toi dysonin V15 ja on kyl ollut joka pennin väärtti. Muista merkeistä ei oo kokemusta.
Sama imuri täälläkin, imuteho on kova suurimmalla teholla ja samalla käyttöaika on vain 5 minuuttia. Suurimmalla tehollakin se vain levittelee hiekan ja pienet kivet ympäri asuntoa, kun harja heittää kiviä ja hiekkaa ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo vai pölynimuri?
Vaimolle sopii varsiharja ja rikkalapio setti parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti halvinta ei kannata varsi-imureissakaan ostaa. Ostin kerran halvan pilipalin vaikka oli tunnettua merkkiä.
Olisin mehupillilläkin imemällä saanut paremman siivoustuloksen kuin sillä.
Pätee akkuimureihin, mutta ei välttämättä verkkovirta imureihin. Äidillä on ekamarketista kauan sitten ostettu verkkovirtakäyttöinen varsi-imuri, joka maksoi 12€, ja hyvin imee.
Kuluttaja-lehdessä 7/2022 on varsi-imurien testi. Testissä oli 62 imuria. Lehdessä on 35 imurin tulokset. Loppujen tietojen pitäisi löytyä lehden nettisivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Dyson on loistava. Halpakin malli toimii paremmin kuin tavisimurit.
Dyson on ihan surkea. Kaverilla on se pieni ns. rikkaimurimalli. Järkyttävä ääni, mutta ei mitään tehoa. Todella raivostuttava laite.
Ja jos yhdestä normi-imurista saa valittaa, niin se on ehdottomasti Samsungin imuri, jossa kaikki meni viallista. Ensin yksi lirpake osui johonkin sohvankulmaan jne, jolloin irtosi. Tämä siis kahden kuukauden käytön jälkeen. No sitten kun oli saatu uusi takuun piikkiin niin vajaan vuoden jälkeen se itse letkuosa meni rikki. Se korjattiin itse laittamalla siihen sellainen ruma metallinen pantakiristin. Ja vertailun vuoksi. Veimme ennen Samsungia erinomaisesti 20 vuotta palvellut Mielen imuri vietiin vanhemmille, jossa se toimii edelleen loistavasti. Meillä siirryttiin kalliiseen robotti-imuriin, joka on erinomainen.
T: Electroluxin paskasta Ergorapidosta valittanut
Meillä oli Samsungin pölypussiton tehokas imuri. Se olisi kyllä moottoriltaan pelittänyt vielä, mutta niin moni muoviosa hajosi parissa vuodessa, että sitä ei voinut enää käyttää.
Itse tässä googlettelin erään merkin varsi-imurin ongelmia ja tuli tämä keskustelu vastaan, joten laitan tähän tulevaisuuden varalle, jos joku jossakin vaiheessa näitä pohtii: itselläni kokemusta usean merkin perusimuireista ja myös useamman merkin varsi-imureista. Varsi-imuri on hyödyllinen, mutta mielestäni vain, jos se on Dyson. Ne ovat kalliita, mutta ne toimivat. Muut sylkevät roskat pihalle. Itse juuri googletin siis töissä olevaa Electroluxin varsi-imuria, jonka hinta oli n. 500 euroa eli kallis oli. Mutta ei toimi. Ei oikein ime ensinkään ja ne, mitä imenyt sylkee imuroinnin jälkeen lattialle. Koskee erityisesti kaikenlaisia kiviä. Ei ole ikinä ollut Dysonin kanssa tällaisia ongelmia. Sitten halvat alle satasen imurit eivät tietenkään myöskään toimi.
Perusimurin taas ei tarvitse olla kallis, niin asiansa silti ajaa. Meillä kotona käytössä varsi-imurina Dyson, jolla vedellään kulkureitit joka päivä ja sitten kerran viikossa isolla imurilla, joka oli meidän varsi-imuria paljon halvempi joku Electrolux. Todella hyvin toimii tämä combo. Jos on lemmikkieläimiä, niin ilman hyvää varsi-imuria ei yksinkertaisesti pärjää.
Ostakaa jonkun työkalumerkin varsi-imuri. Niissä ei ainakaan akut hyydy vuodessa jos ei aja niitä tyhjiin ja jätä akku tyhjänä viikoiksi varaston nurkkaan
Jos ne akut kestää vuoden tai pari kovassa työmaakäytössä niin varsi-imurissa ne kestää vähintään kymmenen vuotta.
Mutta eihän ne ihan halpoja ole. Etenkään jos pitää akku ja laturi ostaa. Ne ale viidenkympin tarjousromut kannattaa suosiolla unohtaa. Ehkä voisin jonkun Lidlin Parkside imurin ostaa kun niissä on 3v takuu. Edellyttäen, että olisi muita ko. merkin akkuvehkeitä.
Dyson on ollut todella hyvä. Maksoi lähes tonnin, mutta rahalle saa vastinetta.
Meillä on robotti-imuri ja Boschin varsi-imuri, oikein hyvä kaksikko. Varsi-imuriin käy miehen työkoneiden järeämmät akut. Boschilla käydään läpi ne paikat, johon robotti ei pääse. Robotti on 3D-ohjelmoitu kodin pohjapiirrustuksen mukaan siivoamaan halutut huoneet ja voi laittaa myös etänä imuroimaan vaikka töistä käsin. En vaihtaisi kumpaakaan pois.
Akku kuluu loppuun parissa vuodessa, eli kannattaa ostaa sellainen johon saa vaihdettua akun.