Kylpyhuoneen viemäri haisee
Hei
Kysäisenpäs täältä, kun netistä en vastausta löydä.
eli asumme kerrostalossa. Asumme 1. kerroksessa.
Pesen lattiakaivon kylppäristä kerran viikkoa. Pesen kaikki irti lähtevät osat harjalla ja kloritilla. Eli liasta tämä ei johdu.
Nyt kun on taas tullut kylmemmät ilmat niin lattiakaivosta tulee ihan hirveä haju.
Huomasin nyt tänään, että kun joku nykäsi ylemmissä asunnoissa vessanpöntön, niin haju tuli taas esiin todella voimakkaasti.
Mitäpä teen?
Kommentit (26)
se haju, joka viemäristä tulee on alunperin sinusta peräisin,
Vierailija kirjoitti:
Tukos viemäriputkessa?
Mieluummin tukos viemärin tuuletusputkessa.
Tällöin jonkun asunnon jonkun viemärin vesilukon kautta imaistaan korvausilmaa, kun jossain toisessa asunnossa huuhdellaan vessan pönttö. Sen jälkeen kun vesilukko on tyhjänä, onkin haju jatkuvaa.
Toki jos olet teipannut umpeen kaikki asuntosi korvausilmaventtiilit tai et ole ikinä putsannut niitä (ovat siis tukossa), voi korvausilma tulla viemärin hajulukon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen 2 kertaa viikossa, muuten lattiakaivo haisee. Likavesi ei pääse sieltä kourusta kunnolla pois.
Mitähän kourua tarkoitat?
Hajulukon idea on nimenomaan se, että sinne jää vettä estämään viemärin hajujen pääsy asentoon. Eli lattiakaivo ei saa koskaan tyhjentyä täysin. Paitsi jos on ns. kuivakaivo, jonka hajulukko on jossain toisessa lattiakaivossa.
Hei.
Minä alotin tän viestiketjun kysymykselläni. Ja ilmoitinkin jo, että asia on kunnossa. En siis ole uskaltanut laittaa vain tota tötsää kunnolla perille asti paikoilleen.
Joku sitä ehdottikin.
kiitos.
t. Niisku
Niisku85 kirjoitti:
Hei.
Minä alotin tän viestiketjun kysymykselläni. Ja ilmoitinkin jo, että asia on kunnossa. En siis ole uskaltanut laittaa vain tota tötsää kunnolla perille asti paikoilleen.Joku sitä ehdottikin.
kiitos.
t. Niisku
Mitä ihmeen tötsää?
Mitä ikinä teetkin niin ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ SOITA HUOLTOMIEHELLE!!!