G: olet juonut 1,5 pulloa viiniä. Mikä on olosi huomenna aamulla?
Kommentit (43)
Aivan kauhee. Jos pystyisin juomaan ton määrän.
Väsynyt ja todennäköisesti kova päänsärky.
Riippuu missä ajassa juotu. Ei kovin palauttava yö ainakaan.
Aivan hirveä olo henkisesti ja fyysisesti. Miettisin, että mikä meni pieleen kun aloin raittiuspäätöksestä huolimatta juoda ja miksi haluan tuhota saavuttamani hyödyt. Miksi join niin älyttömän paljon?
Olisin oksentanut koko yön ja voisin todella pahoin sulfiittien vuoksi. Luultavasti itkisin karvaasti hämmennyksestä ja pettymyksestä. Jäisin peiton alle koko päiväksi.
Olisin varmaan sätkähtelevä raato jossain kylppärin lattialla. Yksi-kaksi lasillista voin ottaa juhlatilanteessa illanmittaan ilman kummempia tuntemuksia. Joskus nuorempana olen kiskaissut punkkupullon menemään ja sitten oksentanut kaaressa, kuin manaajassa. Never again.
Järkyttävä krapula. Juon harvoin ylipäätään mitään alkoholia, joten toleranssit on hyvin alhaalla ja viinistä varsinkin on kokemusta, että aiheuttaa kovan krapulan.
Oksentaisin aamusta iltaan.
Todennäköisesti ei kyllä pystyisi edes juomaan noin paljoa, sammuisin jo viimeistään kun kokonainen pullo juotu.
Mulla on aina ollut huono viinapää. Ja vanhemmiten vaan huononee.
Varmaan olisi aivan hirveä. Nykyään jo kaksi siideriä menee päähän. Vanhemmiten alkoholi on alkanut humalluttaa jo pieninä annoksina, mistähän johtuu? Nuorena saatoin ottaa viskipaukkuja baari-illan päätteeksi, eikä tuntunut seuraavana aamuna juuri miltään. Olen nyt 50-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu missään valitettavasti. Jos kolme pulloa juo, niin sitten saattaa vähän tuntua.
Siis pullojen määrä ratkaisee, mutta koko ei?
Join perjantaina juuri tuon määrän. Lauantaina oli krapula, mutta ei mikään aivan kamala. Lähdin iltapäivästä väsyneenä pubiin ja otin kankkuseen pari glögiä jaloviinalla. Se helpotti oloa lähes täysin kuntoon jonka kunniaksi otin vielä janoon ison oluen ja poltin pari tupakkaa.
sammuisin varmaan ennen kun pääsisin sen ekan pullon pohjalle asti :D aamusta en haluaisi edes tietää. Siksi olen ihan vilpittömästi ihmetellyt näitä julkkistarinoita, jossa juodaan pullo viinia illassa pahaan mieleen. Toki mulla kyse treenauksen puutteesta, mutta jään mielelläni tässä urheilulajissa noviisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Join perjantaina juuri tuon määrän. Lauantaina oli krapula, mutta ei mikään aivan kamala. Lähdin iltapäivästä väsyneenä pubiin ja otin kankkuseen pari glögiä jaloviinalla. Se helpotti oloa lähes täysin kuntoon jonka kunniaksi otin vielä janoon ison oluen ja poltin pari tupakkaa.
Eli sä vedit loiventavina enemmän, kuin kunnon ihmiset juo koko illan aikana.
Ihan normaali. Olettaen että tuo määrä on juotu iltapäivän/illan aikana ja syöty myös kunnon ruokaa. Nukkumaan vaan ajoissa niin aamulla olo on normaali.
Olisin todella väsynyt ja voimaton aamulla, en olisi ajoissa töissä. Jos saisin nukkua vapaasti, puolilta päivin olisi jo ihan ok olo
En ikinä saisi litraa viiniä alas, hyi hemmetti. Enkä mitään muutakaan alkoholia tuota vastaavaa (noin 9!!) annosmäärää. Tuo on tosi iso määrä kerralla, etenkin naiselle, ja olen tyrmistynyt jos näin moni ihan tosissaan vastaa ettei tuntuisi juuri missään! Vai onko nuo vitsejä, koska määrä on niin tolkuttoman suuri ettei kukaan oikeasti niin paljoa joisi kerralla, joten sama heittää vastaukset lekkeriksi?!
Taidan olla naiivi, ja elää kuplassa, jos jossain piireissä tuo olisi normaalia...
1,5 ploa ei kyl taida kauheasti mätkäyttää 2-3 ploa on aamulla, yyyh, töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sä vedit loiventavina enemmän, kuin kunnon ihmiset juo koko illan aikana.
Mjoo niin. Oikeastaan join niitä kaljojakin kaks, jos totta puhutaan. Ja glögejäkin meni kolme. Eli viisi. Sit ajoin taksilla kotiin nukkumaan.
Tänään ollu vähän väsynyt ja maannut sängyssä koko päivän. Nyt katon futista. En ole juonut yhtään alkoa. Olisin varmaan lonkeron ottanut, jos olis. En jaksanu hakea kaupasta. Huomenna töihin.
Armoton krapula. Oksentelisin puolet päivästä. Luultavasti oksentelut olisivat alkaneet jo yöllä.
Riippuu pullon koosta ja alkoholiprosentista, mutta en tuskin edes nuorena olisi pystynyt juomaan 1,5 pulloa normaalia 0,7l punkkua. Nykyisin voi juoda 0,5 pulloa niin ei tuu päänsärkyä tms. mutta siitä yli tietää automaattisesti lepopäivää huomiseksi.