Paljonko oli laskun loppusumma kun viimeksi kävit ravintolassa syömässä
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
143e. Michelintason ravintola Italiassa.
Amouse bouche, pääruoka, jälkiruoka, espressot, pullo viiniä ja vedet 4 hengelle. Taivaallista ruokaa ja mukava juttuhetki omistajien kanssa kuten aiempinakin kertoina
Onko tämä ravintolan omistajien kanssa juttelu sinulle tärkeääkin? Koetko saavuttaneesi jotakin ainutlaatuista, jota muut asiakkaat eivät koskaan saa? :D
Tottakai he juttelevat kaikkien kanssa. Pidän sitä vain mukavan "kotoisana" piirteenä joka nimenomaan poistaa pönötyksen mitä inhoan.
35e. Käytiin muksun kanssa paremmalla hampparilla ja otettiin limpparia ja alkupaloja.
tasan 10e lounaaseen. juomat kuului hintaan
Vähän päälle 200€ mutta onneksi puolisoni maksaa aina ravintola käynnit.
olin lähdössä ravintolaan ja kävin matkalla postilaatikolla. siellä oli sähkölasku. sen maksettuani ei tarvinnut lähteä ravintolaan.
Kävin kaverini kanssa
Ruoka ja limu jotain 23 euroa per pää
Minä olen harventanut ulkona syömistä selvästi
Ikean joulupöytä, maksoi 26 e. "Oikeassa" ravintolassa viime kerralla lasku oli 130 euron luokkaa.
Viimeksi syötiin rouvan kanssa kahdestaan ravintolassa 18 vuotta sitten, ei muistikuvaa hinnasta ja sattui vielä niin, että rouva maksoi.
Sen jälkeen on seurana ollut em. henkilön lisäksi lapsia ja sellainen setti oli viimeksi 3-4 vuotta sitten 160 euroa.
Serkun kanssa brunssilla Helsingissä. Maksettiin erikseen. Mulla maksoi 34,90, serkulla taisi olla 31,90
Ei ole puolisoa. Teinien kanssa käytiin marraskuun puolella ja meni noin 100 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Puolison kanssa ja kaksi aikuista lasta puolisoineen mukana, me tarjosimme. N. 1000€, mielestäni aika kohtuuhinta, koska söimme 7 ruokalajin maistelumenun viineineen sekä alkudrinkit.
Mitä ihmettä, en tiennyt, että puolisonikin kirjoittelee tänne :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 60€ kahdelta. Nyt kun hinnat ovat nousseet taivaisiin, ravintolassa ruokailu on ensimmäinen jonka olemme karsineet pois.
No tuolla ei saa kuin halvinta tai pelkän pääruoan. En ikinä ole ymmärtänyt ihmisiä, ketkä menee ravintolaan menemisen takia. Eli mennään, muttei ole sitten varaa tilata kunnolla ruokaa & juomaa. Siis ymmärrän toki sen, ettei siellä tarvitse syödä karhua ja juoda shampanjaa. Ihan nauta & kuohuviini on ns. riittävä taso. Mutta kyllä mun mielestä ravintolan illalliseen kuuluu alkupala, pääruoka ja jälkiruoka. Jokaisen kanssa kuuluu oma juomansa ja usein ravintolailta alkaa lasillisella kuohuvaa.
Mutta sitten on teikäläisiä, ketkä vetää 30e per nassu budjettilinjaa. Itsehän söisin tuolla rahalla vain kotona.
Kyllä multa tuppaa jäämään vähintään jälkkärit syömättä ja tilaan pelkän kahvin avec, enkä jaksa aina edes kaikkea pääruokaa syödä, jos olen ottanut alkupalan. Välillä ihmettelen, miten hirveästi ihmiset oikein jaksaa syödä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
143e. Michelintason ravintola Italiassa.
Amouse bouche, pääruoka, jälkiruoka, espressot, pullo viiniä ja vedet 4 hengelle. Taivaallista ruokaa ja mukava juttuhetki omistajien kanssa kuten aiempinakin kertoina
Onko tämä ravintolan omistajien kanssa juttelu sinulle tärkeääkin? Koetko saavuttaneesi jotakin ainutlaatuista, jota muut asiakkaat eivät koskaan saa? :D
Ulkomailla se vain usein kuuluu asiaan. En tosin ole tuo, jolta kysyit.
15,50e aamupalalla käytiin lokakuussa. Oli tuhti aamupala
22,60 e, miehen kanssa lounaalla. Monipuoliset alkusalaatit ja mureaa, mausteista tagine-kanaa. Jälkkärikahvi+ jäätelö kuului hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 60€ kahdelta. Nyt kun hinnat ovat nousseet taivaisiin, ravintolassa ruokailu on ensimmäinen jonka olemme karsineet pois.
No tuolla ei saa kuin halvinta tai pelkän pääruoan. En ikinä ole ymmärtänyt ihmisiä, ketkä menee ravintolaan menemisen takia. Eli mennään, muttei ole sitten varaa tilata kunnolla ruokaa & juomaa. Siis ymmärrän toki sen, ettei siellä tarvitse syödä karhua ja juoda shampanjaa. Ihan nauta & kuohuviini on ns. riittävä taso. Mutta kyllä mun mielestä ravintolan illalliseen kuuluu alkupala, pääruoka ja jälkiruoka. Jokaisen kanssa kuuluu oma juomansa ja usein ravintolailta alkaa lasillisella kuohuvaa.
Mutta sitten on teikäläisiä, ketkä vetää 30e per nassu budjettilinjaa. Itsehän söisin tuolla rahalla vain kotona.
Kyllä multa tuppaa jäämään vähintään jälkkärit syömättä ja tilaan pelkän kahvin avec, enkä jaksa aina edes kaikkea pääruokaa syödä, jos olen ottanut alkupalan. Välillä ihmettelen, miten hirveästi ihmiset oikein jaksaa syödä!
Näin mullakin. Jos otan pidemmän kaavan mukaan, täytyy yleensä jättää aina osa lautaselle. Jälkkäriä ja kahvin otan aina joskus, jos istumme pidempään.
Ja jos alkupaloissa on jotain todella mieluista, niin voin ottaa sellaisenkin. Tällöin yritän valita kevyemmän pääruoan tai sitten täytyy jättää osa lautaselle.
On myös ravintoloita, joissa annokset on sen verran pieniä, että jää nälkä, vaikka söis pitkän kaavan mukaan. Ne on yleensä niitä kalliimpia. Joskus hintansa arvoisia, mutta ei valitettavasti aina.
11,30€. Lounas ja vesi. Aasialaista, hyvin maustettua kanaa.
En juo mitään alkoholia koskaan. Ravintolassa otan aluksi mocktailin ja ruoan kanssa alkoholitonta viiniä. Niitä on nykyään ihan okei tarjonta. Annan aina baarimikolle vapaat kädet mocktailin kanssa ja ne ovat olleet maukkaita ja niihin on käytetty vaivaa.