Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajatuksia herättää ihminen, jolla on kaulassaan aito kultakoru, kultaiset korvikset ja rannerengas

Vierailija
27.11.2022 |

Onko hän rikas? Jos siis tällainen ihminen tulisi jossain vastaan

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt tuota ihan normaalina korupukeutumisena, mutta hyvä tietää ettei ole. Itse sain nuorena paljon koruja ja todellakin käytän niitä päivittäin (kaulakoru, sormus, rannekoru ja korvikset) vaikka keltakulta ei nyt juuri muodissa olekaan. 

Oikein.  Suurin rikos on olla käyttämättä jotain omaa silmää miellyttävää vain siksi että joku kommunisti voi tulla kateelliseksi.

Vierailija
62/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti pysty päättelemään mikä on 24-karaattista vs dubleeta, enkä valkokultaa ja platinaa hopeasta. 

Sama koskee kelloja. En varmaksi pysty erottamaan 50t arvokelloa tonnin väärennyksestä avaamatta koteloa. Jos se on muutaman kympin väärennös niin pystyn.

Siksi perus rolexit ovat duunarikelloja koska oletus on että se on feikki tai sitten, että se on ainoa arvokello minkä rikastunut duunari  tieteää, ja että oma (käytetty) Porsche ja (feikki) Rolle ovat ne kaksi arvoa joita kohti hän on elämässään, liiketoiminnassaan ja asiakaslaskutuksessaan  ponnistellut. Taitaapa Kiinasta saada melko uskottavan näköisiä Audemars Piguetejakin saada. Siksi vähän harvinaisempi halvempi luxusmerkkin menee paremmin läpi.  En yleensä epäile esimerkiksi Longinesin aitoutta vaikka niistäkni tehdään yhtä lailla väärennöksiä. Niitä ei vaan tyhmät thaimaannorpat kännissä ostele.   

Tyylikäs, hieman vähemmän huomattava ja ehdottomasti asuun sopiva koru tai kello muuten hyvin pukeutuneen ja hyvin käyttäytyvän ihmisen kädessä antaa huolitellun vaikutelman.  Jos haluat käyttää kelloa puvun kanssa, niin sukeltajankello on varmasti väärä valinta vaikka olisi autokin, ja panssarikoru näkyy ikävästi paindan alta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin jotenkin hämmentynyt, miksi ihmeessä jollain on kaulassaan rannerengas ja korvikset. Tuumaisin varmaan, että liekö uusi muoti vai tiktok-haaste.

Mummovainaa piti eläessään vihkisormustaan kellonremmissä, mutta ajat muuttuu siskoseni.

Vierailija
64/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä naisia, joilla on kaula täynnä erilaisia helyjä, joka sormessa sormus tai pari ja rannekorut kilisee kaukaa. Lähinnä mietin mikä heitä oikein vaivaa.

Vierailija
65/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että hänellä on hiukan vanhanaikainen maku, mutta että asia ei kuulu minulle.

Vierailija
66/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vienyt korujaan kaniin tai muuttanut kultaa rahaksi.

Vierailija
67/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä naisia, joilla on kaula täynnä erilaisia helyjä, joka sormessa sormus tai pari ja rannekorut kilisee kaukaa. Lähinnä mietin mikä heitä oikein vaivaa.

Kun on tarpeeksi sormuksia ei pysty kaivamaan nenäänsä ja hygienia lisääntyy.

Vierailija
68/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi mitään, mistä minä edes tunnistaisin, onko tyypillä kokokultaiset, kullatut vai vain kultaisen väriset korut?

Itselläni on "aina päällä" kultaiset korvikset (7 korvisreikää), kultainen kaulakoru ja joskus kultainen rannekoru. En ole rikas, mutta olen ostanut jonkun korun itselleni lahjaksi, tai saanut lahjaksi.

Vierailija
69/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyylitön. Hopea (platina) ovat mielestäni komeampia. Mutta tämä on ainoastaan minun mielipide.

Hopea on hopeaa, platina platinaa, mutta kulta on  kaunista ja arvokasta

Platina on arvokkaampaa.

Eikä ole, 71 e g ja kulta 121 e g

Vierailija
70/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en erota aitoa kultakorua feikistä.

Vierailija
71/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ajatuksia. Itsekin usein käytän kultakoruja, koska ne eivät aiheuta allergisia reaktioita iholleni, kuten feikkikorut.

Vierailija
72/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en erota aitoa kultakorua feikistä.

Minä erotan

Vierailija
73/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ra htih ame

Vierailija
74/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon koruista, koska esim. kultainen kaulakoru voi olla hento rippiristi tai ranteenpaksuinen gangstaketju tai omakotitalon hintainen Cartier, jotka kaikki kyllä viestivät aika erilaisia asioita.

Vierailija
75/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan normaalia.

Vierailija
76/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäytän juhlissa mummolta saamiani Camee - koruja. Kauniita, muttei sovi arkeeni. Tuntuvat juhlalliselta ja korujen sävyt sopivat itselleni hopeaa paremmin.
Toinen, mikä sopii sävyiltään minulle on pronssi.
Joku sanoi, että olen sävyiltäni lämmin syksy... En tiedä sitten.

Mä olen myös syksy ja kylmät sävyt sekä hopea eivät sovi minulle yhtään. En välitä ovatko ne muodikkaita vai ei, kun olen nähnyt minkä eron oikeiden sävyjen käyttö tekee koko olemukselle ja ilmeelle. Minulla on myös paha nikkeliallergia, joten käytän vain aitoa kultaa. Olen onnekseni perinyt koruja sekä romukultaa, josta teetin koruja. En ole rikas eikä nämä molemmat mummoni, joilta koruja sain ole rikkaita hekään. Ei nyt köyhiäkään, mutta aivan tavallisia keskituloisia tallaajia.

Vierailija
77/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok, joillekin sopii kulta. Käytän itse hopeaa. Tykkään näyttävistä koruista ja tulisi liian kalliiksi ostaa joku 150 gramman kalevala-kultakääty. Rinnalle pitäisi hankkia vastaavaa kokoluokkaa olevat korvikset myös ja rannekoru ja läjä sormuksia. Pitäisi olla paremmat tulot tai sitten rikas mies, joka tykkäisi ostaa lahjoja

Miksi ihmeessä pitäisi rinnalle hommatta kaikki tuo? Tuollainen vaikuttaisi vain mauttomalta. 

Vierailija
78/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuon pitäisi herättää? Eiköhän kaikilla jotain kultakoruja ole lojumassa laatikoissa. 

Vierailija
79/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja helvetin iso, 30 kg painava musta samettihame? Mersulla ajelee.

Vierailija
80/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti niistä koruista. Esim jos on joku panssariketju niin pidän ihmistä aika tyylitajuttomana.