Voi himskatti, olen tehnyt ostoksia tonnilla viimeisen viikon aikana.
Teineille on tilattu vaatteita ja tänään tein black friday ostoksia. Löytyi hyvällä alennuksella Vallilan petivaatteita ja Marimekon mukeja. Televisio piti myös ostaa, mutta onneksi oli jo loppu kaupasta. Säästi siinä edes vähän.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyy olla kotona Marimekkoa ja Vallilaa? Jotta voi näyttää vieraiden silmissä jotenkin muka hienostuneelta? Laadusta nimittäin tuossa ei makseta.
Siis meinasiko oikeasti joku saavansa arvostusta ostamalla jotain? Älkää nyt naurattako. Korkeintaan pelleille nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyy olla kotona Marimekkoa ja Vallilaa? Jotta voi näyttää vieraiden silmissä jotenkin muka hienostuneelta? Laadusta nimittäin tuossa ei makseta.
Vaikka sinä eläisitki muita ihmisiä varten, niin se ei tarkoita, että muutkin tekevät niin. Minä nautin kauniista asioista ja haluan hemmotella niillä itseäni. ap
Itse ostin samalla rahalla osakkeita Amerikasta kun sai ilman välityspalkkiota.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tonni on sulle paljon, mutta onko niin paljon, että talous kaatuu? Jos nuo tulee joululahjaksi niin ei niin paha.
Ei. Nämä on ostettu ihan omaksi ja lasten iloksi. Joululahjat sitten vielä erikseen. ap
Vierailija kirjoitti:
Minä taas makselin lainoja pois 33 000 eurolla kun oli vähän pikkuhiluja päässyt tilille kertymään. Uutta velkaa voi ottaa taas sitten kun sitä halvalla taas saa. Nyt olisi ollut korontarkistus tulossa niin maksan ennen sitä asuntolainan pois.
Ihan hyvä veto. Itse maksoin kesällä loppulainan (vajaa 80ke) pois heti korontarkistuksen jälkeen. ap
Mulla vähän sama, asuntolaina juuri maksettiin pois ja kun sitä varten on vuosia ollut tarkkana niin nyt on vähän livennyt homma ja tullut osteltua kaikkea kivaa. Kurinpalautuksrn toki aion tehdä ja säästää jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sinä eläisitki muita ihmisiä varten, niin se ei tarkoita, että muutkin tekevät niin. Minä nautin kauniista asioista ja haluan hemmotella niillä itseäni. ap
Hehehe. Kumma kun ne ylihintaiset merkit on niitä kauneimpia aina 😂 Ja oikein aloituksessakin toit merkit esille.
Minä EN elä muita varten. Mukitkin on meillä eriparisia mitä lie. En maksa brändistä ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän sama, asuntolaina juuri maksettiin pois ja kun sitä varten on vuosia ollut tarkkana niin nyt on vähän livennyt homma ja tullut osteltua kaikkea kivaa. Kurinpalautuksrn toki aion tehdä ja säästää jatkossa.
Olen aina ollut säästäväinen ja todellakin aion palata ruotuun taas joulun jälkeen, kun uudet isommat tavoitteet ja haaveet odottavat toteuttamistaan. Mukavaa kuitenkin, kun välillä voi ostella, mitä mieli tekee. Tosin näistäkin itselleni tilaamista tuotteista etsin parhaat alennukset. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehehe. Kumma kun ne ylihintaiset merkit on niitä kauneimpia aina 😂 Ja oikein aloituksessakin toit merkit esille.
Minä EN elä muita varten. Mukitkin on meillä eriparisia mitä lie. En maksa brändistä ylimääräistä.
Eriparisia mukeja minäkin ostin. En oikein ymmärrä katkeruuttasi sitä kohtaan, kun joku muu ei toimikaan, kuten sinä. Jokaisella on oma makunsa. Juurihan todistelit, ettei nämä ylihintaiset merkit ole mielestäsi kauniita, niin miksi sitten väität, että hankkisin niitä muita varten? Logiikkasi ontuu pahasti. Tiedän oikein hyvin, että eri ihmiset pitävät eri asioista. En näe mitään järkeä siinä, että ostaisin kotini täyteen jotain inhoamiani asioita, joita muut ihmiset eivät edes näe. Vain minä niitä katselen. Petivaatteet tulevat henkilökohtaiseen käyttöön. Olen päässyt ajat sitten siitä harhasta eroon, että muita ihmisiä kiinnostaisi oikeasti toisten elämä. Saattaahan toki poikkeuksiakin olla, mutta yhtään kateellista ei kuulu tuttavapiiriini. ap
Vierailija kirjoitti:
Noloja valintoja.
Taidat olla vielä nuori, jos et ole ymmärtänyt, että makuasioista on turha kiistellä. ap
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin samalla rahalla osakkeita Amerikasta kun sai ilman välityspalkkiota.
Nordnetin black friday tarjous?
Minusta Vallilan luontoaiheiset tekstiilit ovat tosi kivoja, samoin Finlaysonin. Marimekosta ja muumituotteista sen sijaan en tykkää.
Myin kymmenen prosenttia metsäomistuksistani, 430 000e tuli tilille tällä viikilla.
Vierailija kirjoitti:
Muutama viikko sitten ostin itselleni tonnin taulun. Vähän on lähtenyt lapasesta sen jälkeen, kun sain asuntolainan maksettua pois. ap
Tauluostokset ymmärrän hyvin. Itse en oikeastaan osta muuta kuin ruokaa ja taidetta. Toki harkinnalla, jolloin mitään hankintaa en ole katunut jälkeenpäin. Maalauksia, grafiikkaa, veistoksia lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Vallilan luontoaiheiset tekstiilit ovat tosi kivoja, samoin Finlaysonin. Marimekosta ja muumituotteista sen sijaan en tykkää.
Luontoaiheisista minäkin pidän. Ostin Vallilan Makebaa. Tulee ihan lapsuus mieleen, kun on vähän retrohenkistä. Samoin Marimekkoa oli lapsuudessani. Muumeista en välitä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama viikko sitten ostin itselleni tonnin taulun. Vähän on lähtenyt lapasesta sen jälkeen, kun sain asuntolainan maksettua pois. ap
Tauluostokset ymmärrän hyvin. Itse en oikeastaan osta muuta kuin ruokaa ja taidetta. Toki harkinnalla, jolloin mitään hankintaa en ole katunut jälkeenpäin. Maalauksia, grafiikkaa, veistoksia lähinnä.
En ole ennen välittänyt taiteesta, mutta nyt pääsin jyvälle siitä. Tulen joka kerta hyvälle mielelle, kun näen uuden tauluni. Vaikutus on nautinnollisen rentouttava. Taidan ostaa tulevaisuudessa vielä pari teosta samalta taiteilijalta. ap
Vierailija kirjoitti:
Myin kymmenen prosenttia metsäomistuksistani, 430 000e tuli tilille tällä viikilla.
Saatko nautintoa siitä, kun tililläsi on rahaa vai hankitko rahoilla elämääsi myös jotain konkreettista iloa tuottavaa asiaa? ap
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että ihmiset oikeasti ostavat Vallilan kuoseja. *puistatus* Kauhulempparini on se palavalta metsältä näyttävä, useissa väreissä saatava kangas.
"Kauneus on katsojan silmissä."
Minä yleensä inhoan Vallilan kuoseja, mutta silti minulla on yhdet verhot. Ne näyttivät niin pirteillä ja meille yhteen paikkaan niin sopivilta, väriltään ja kuosiltaan. En edes ensin huomannut, että ne ovat Vallilaa, kun ne näin. Myöhemmin näin saman kuosin toisen värisenä ja sellaista en ikinä hankkisi.
Tyypillinen katkeromies ei näköjään osaa lukea. Asuntolainan olen maksanut pois eikä velkaa ole yhtään. Mukavasti jää ylimääräistä joka kuukausi, enkä niitä täältä rajan toiselle puolelle saa, joten toki ilahdutan itseäni ja lapsiani kauniilla ja mukavilla asioilla, kun kerran se on mahdollista. ap