Ei varaa talvikenkiin...auttaako sossu?
Mitä voi tehdä kun ei varaa talvikenkiin, ja kesäkengätkin rikki, vuotaa.
Auttaako sossu?
Kommentit (22)
No mene kauppaan ja osta ne kengät. Jätä sitten ne kessut ja viinakset ostamatta.
Talvikenkiä on myynnissä paljon mm. nettikirppareilla, eivät maksa paljon.
Eikö jossain ole jotain hätävaatejakelua... Josta saisi ilmaiseksi.
Kenkäkauppaan maksusitoumus jollekin summalle rajattuna.
Kerro missä olet, niin minä ostan sinulle kengät.
Ei auta. Pitää olla ns. nälkäkuuri jos aikoo saada jotain.
Puuilosta tai motonetista lämpösaappaat n20e.
Kuoma lastenkokoja on kokoon 40. Marketissa n40e.
Olen kulkenut jo monta vuotta talvet ihan peruslenkkareissa. Oon tullut siihen lopputulokseen, että sukat ja villasukat riittää niissäkin kengissä, kun on muuten kunnolla päällä ja mitä kylmempää, sitä tärkeämpää myös pysyä liikkeellä, että veri kiertää.
Ehkäisevä toimeentulotuki saattaa auttaa, kelasta et saa, mutta sen kauttahan se hakemus on tehtävä.
Poikaystävä on ollut joskus toimeentulotuella ja saanut kerran vuodessa vaaterahaa (tosin vanhan sossun aikaan). En tiedä miten tuo käytännössä menee, sitä pitää osata vaatia ja etsiä.
Mikä on sinänsä surullista, kun kansallishameisiin annetaan monta sataa mutta syntyperäinen ei saa mitään.
Riippuu väristä. Toiset saa toiset ei.
Voi auttaa.
tai sitten teet kuin isäni harrasti vuosikausia. Hän meni kauppaan. Otti kengät jalasta, valitsi itselleen talvikengät ja laittoi vanhat rönttöset tilalle ja käveli ulos..
Se teki tuon vielä viime vuonna, miksei tänäkin. Ikinä ei ole kiinni jäänyt. Tai näin se ainakin tarinaa kertoo. Mä jopa uskon sitä, kun sillä on noita kepulikonsteja takataskut pullollaan. Rikollinen se on. Hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Kerro missä olet, niin minä ostan sinulle kengät.
Vantaal tikkurilas
Eka sun on haettava perustoimeentulotukea kelasta ja vasta sitten ehkäisevää toimeentulotukea sossusta. Mutta melko varmasti saat kielteisen päätöksen. Katso facesta paikkakuntasi "roskalavoja", joissa usein annetaan ilmaiseksi tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisevä toimeentulotuki saattaa auttaa, kelasta et saa, mutta sen kauttahan se hakemus on tehtävä.
Poikaystävä on ollut joskus toimeentulotuella ja saanut kerran vuodessa vaaterahaa (tosin vanhan sossun aikaan). En tiedä miten tuo käytännössä menee, sitä pitää osata vaatia ja etsiä.
Mikä on sinänsä surullista, kun kansallishameisiin annetaan monta sataa mutta syntyperäinen ei saa mitään.
Miks oot köyhän pummin kanssa?
Kirkon diakoni autaa kuin Pelastusarmeja. Kontakti Heihin.Sossu ei auta. perustoimen tuella on ostetava vaatet kengätkin.Mihin laitat lapsinlisät? laskuihinko?
Riippuu ihan millainen sossu sulla on vastassa ja millä pössiksellä on sut tavatessaan. Älä ainakaan oleta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kirkon diakoni autaa kuin Pelastusarmeja. Kontakti Heihin.Sossu ei auta. perustoimen tuella on ostetava vaatet kengätkin.Mihin laitat lapsinlisät? laskuihinko?
Mistä ihmeestä päättelit että ap:lla olisi lapsia?
Kirpparilta löytyy hyviä kenkiä muutamalla eurolla.
Laita hakemus sossuun.