Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tarve ihmisillä on jakaa ihan kaikki someen?

Vierailija
27.11.2022 |

Ei siinä vielä mitään jos halutaan jakaa vapaapäivästään, lomasta tai jostain hauskasta tilanteesta muille. Mutta joillakin ihmisillä on ihme tarve päivittää melkein vessareissuistaan!
Muutama fb-kaveri päivittää melkein kaiken sellaisen, mikä todellisuudessa olisi yksityistä. Yhdellä oli avioerosta pitkä vuodatus, tilannetta pahensi se että siellä oli koko suku ja toinen osapuoli jatkamassa myllerrystä, lisäksi lapset ottivat keskusteluun osaa. Toinen taas jakaa melkein päivittäiset työasiansa someen - eikö tuohon kukaan puutu? Ethän sä voi työasioita mennä someen jakamaan.

Mikä saa ihmiset jakamaan somessa kaiken? Olen rajoittanut näiden kavereiden julkaisuja, koska rehellisesti välillä tulee myötähäpeä. Kyllä mielestäni avioerot pitäisi hoitaa kahden kesken ilman että siihen ylimääräisiä osallisia tulee, tai pidetään ne työasiat omana tietona.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää olla kavereiden kanssa missään illanvietossa, pikkujoulussa, elokuvissa, kahvilla tms kun siitä täytyy aina tehdä niin iso numero someen ja täytyy poseerata epämääräisen hymyn kanssa jne.

En ole edes erityisen kuvauksellinen että ekalla ainakaan hyvin onnistuisi niin sitten saa sitä omaa olemustaan aina noissa hävetä, lurpsahtaneita silmiä yms. Yleensä en edes anna ottaa itsestäni kuvaa.

Vierailija
2/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan mitä jaan. Ei luulisi olevan sinun ongelmasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta mua lähinnä naurattaa.....ihan pelle hommaa koko some.

Vierailija
4/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaan mitä jaan. Ei luulisi olevan sinun ongelmasi.

Jaa vapaasti, mutta älä ruikuta sitten jos joku jakaa sinun yksityisiä asioita someen olevinaan tunnistamattomasti.

Varsin noloa lähteä mitään eroja setvimään somessa. Luulisi kahden täysijärkisen aikuisen osaavan hoitaa tuollaiset asiat privaatisti keskenään.

Vierailija
5/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans ymmärrä. Miksi pitää jakaa joka päivä joku kuva lasten harrastuksista, maljakosta tai lenkkareista. En ihan oikeasti ymmärrä. Kaipaako nämä ihmiset huomiota vai onko heidän elämä jotenkin sisältököyhää?

Vierailija
6/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, suku ja lapset eivät kuulu oikein asioihin, vaikka muutamalle kaverille ne voisi kuulua. Ihmiset haluaisivat purkaa asioita ja ahdistustaan, ehkä myötätuntoa ja kaverin tukea, oli kyse erosta tai hyökkäävästä äidistä. On silti ihmisiä joiden suruun tai hätään ei kukaan siellä reagoi tukemalla, se on kuin tuuli suolla. Osa vain juoruaa esim. jos sattuu olemaan siellä vanha koulukaveri, kohta koko luokka tietää.

Vierailija
7/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää olla kavereiden kanssa missään illanvietossa, pikkujoulussa, elokuvissa, kahvilla tms kun siitä täytyy aina tehdä niin iso numero someen ja täytyy poseerata epämääräisen hymyn kanssa jne.

En ole edes erityisen kuvauksellinen että ekalla ainakaan hyvin onnistuisi niin sitten saa sitä omaa olemustaan aina noissa hävetä, lurpsahtaneita silmiä yms. Yleensä en edes anna ottaa itsestäni kuvaa.

Tämä niin perhanasti!!!

Kerran oltiin ystävän kanssa lounaalla, ja kun annokset tuli niin kauhea möly "älä vielä aloita ruokailua, otan kuvan meidän annoksista". Mitä v****a?! Kai mä nyt ruokailun saan aloittaa silloin kun se ruoka tulee, ystävä voi räpsiä monet kuvat omasta annoksestaan ja niin tekikin. Oli sitten päivittänyt facebookkiin oman ruokakuvansa ja tägännyt minut siihen.

Vierailija
8/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhuutta koko some. Nuoretkaan kykene normaaliin kanssakäymiseen kun totuttu vaan laittamaan snäppiä ja filtteriä kuviin.

Vierailija
9/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun juuri nyt paskalla. Pitäisikö päivittää tuotokseni kaikille?

Vierailija
10/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mielestäni on päivitykset näin sunnuntaisin missä valitellaan kauheaa kankkusta. Miksi kukaan kuvittelee että toisten krapulat kiinnostaa?

Vierailija
11/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeää niiden puolesta jotka eivät tajua mitä on sopivaa jakaa, ja mitä voisi pitää ihan omana tietonaan, tai vain pienen piirin tietona jota asia koskee.

Vierailija
12/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta mielestäni on päivitykset näin sunnuntaisin missä valitellaan kauheaa kankkusta. Miksi kukaan kuvittelee että toisten krapulat kiinnostaa?

Kuka muka näin tekee? XD eikö hävettäisi.

Vierailija
13/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eräs tuttu laittaa valehtelematta joka päivä 3-10 päivitystä someen. Käy lenkillä niin kuva lenkkipolusta ja "huh huh 10km taas kyllä nyt on pirteetä!!". Vie lapsen lätkätreeneihin ja kuva lapsesta kaukalossa "on mulla vaan reipas poika ja niin taitava!". Kuva kahvikupista "päiväkaffet siivouksen jälkeen, oon mä vaan ahkera!". Tekee ruuaksi jonkun vaik jauhelihapihvin, lohkoperunat ja kurkku-tomaattisalaatin "nyt tuli niiiin hyvää ruokaa, ai että!".

Vierailija
14/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin myös kaverilla muutaman päivän lomareissulla ja oli sitten ihan pakko tehdä Faceen joku "huhhuh rankkaa mutta kivaa oli" ja sitten merkintä että minun seurassani. Miksi tuollainen piti oikein tehdä? Miksi joka asiaa pitää esitellä muille ja hakea sillä jotain peukutuksia?

Vierailija
15/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka näin tekee? XD eikö hävettäisi.

Trust me, yllättävän moni. Etenkin nuoremmat, mutta on tapauksia jotka ovat lähemmäksi 50. Sitten suututaan kun seuraavan kerran tapaat heitä ja kysyt minkälainen darra oli.

Vierailija
16/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun juuri nyt paskalla. Pitäisikö päivittää tuotokseni kaikille?

Pitäisi! Onhan tuota varten www.ratemypoo.com -sivustokin...

Vierailija
17/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vaikuttaa olevan rajattomia ja jotenkin eksyksissä itsensä ja elämänsä kanssa. Someen julkaisemalla yritetään ihan vimmaisesti ylläpitää illuusiota ja kuplaa ehjänä. Sen puhkeaminen on edessäpäin vääjäämättömästi, ennemmin tai myöhemmin. Sitten sitä vasta alkaa miettimään, että kenelle lopulta yritin todistella, että kaikki on niin hyvin ja elämä on ihanaa.

Vierailija
18/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotainhan niillä päivityksillä halutaan saada tai viestiä. Yritetään luoda mielenkiintoista kuvaa itsestä. Joku haluaa ehkä kehuja ja huomiota.

Vierailija
19/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on huono itsetunto ja hakevat hyväksyntää.

Vierailija
20/75 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ap. Todellakaan. Mulla ei ole tarvetta päivittää yhtään mitään. Ei juhlista, matkoilta, eikä varsinkaan perusarjesta. Ne jotka oikeasti tuntee mut, ja joiden kanssa olen tekemisissä, tietää mun kuulumiset muutenkin. En edes oleta että muita kiinostaisi. Ei muakaan kiinnosta jonkun puolitutun tai ex-työkaverin lomareissut tai ravintolakäynnit. Ihan sama! Ei liity muhin millään tavalla. Oikeasti harva päivitys on oikeasti kiinnostava, hauska, nokkela, tai jollain lailla lukemisen arvoinen. Näissä asioissa olen vanhanaikainen, ja olen sitä mielelläni. Somen kautta elävät ihmiset antaa mun silmissä itsestään yksinkertaisen kuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan