Onko tämä rasismia vai ei?
Vai oliko väitös siitä vain keino savustaa ulos?
Ehdotin kerrostalon isännöitsijälle, että talon somaleille lähetettäisiin heidän kielellään ohjeet palovaroittimista. Niitä palovaroittimia kun ei ollut.
Huomasin että he eivät yksinkertaisesti tajua, eivätkä he oikein ymmärrä mitään kieltä mutta tykkäävät kokata paljon.
Kun ehdotin tätä, olin rasisti. Nykyään olen sitten vissiin rasisti.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
On jos tarvitsee edes kysyä on hyvä nyrkkisääntö
Kumpi? Eli keino savustaa ulos vai rasisti?
Rasisti sanalla on paha kaiku mutta nykyään pidän pahempana sellaista joka ei ole rasisti.
Nykyään rakennuksen omistaja on velvollinen huolehtimaan siitä, että asunnossa on riittävä määrä toimivia palovaroittimia. Jos on syytä olettaa, että somalialaisten asunnossa ei ole toimivaa palovaroitinta eivätkä he ole ilmoittaneet kiinteistön huollolle siitä huonosta suomen kielen taidosta johtuen, on rakennuksen omistajalla tai hänen edustajalla oikeus mennä asuntoon ja tarkastaa palovaroittimien toimivuuden tilanne.
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2011/379?language=fin#chp_3__sec_…
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyrkkisääntö on lyödä vihvassua ja nekkẹä aina kun mahdollista.
Tee itse lappu, vaikka piirroskuvilla jos ei muuten, jos ei isännöitsijä tee
koko rasismi sana kun sattuu olemaan kommareiden keksintöä, niin sillä ei ole mitään painoarvoa. ei suomessa ole rasismia muutenkaan muuta kuin kommunistien päiden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi? Eli keino savustaa ulos vai rasisti?
Jos näillä naapureilla ei ole palovaroittimia ja kokkaavat paljon, niin hehän savustavat itse itsensä ulos.
Ei ole, Roturealisimia ompi.
Ainoa mitä noillekaan omalla kielellä tarvisi laittaa, on ohjeet kuinka painua suomesta helvettiin ASAP.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä noillekaan omalla kielellä tarvisi laittaa, on ohjeet kuinka painua suomesta helvettiin ASAP.
Persuille sellaiset tulisi laittaa, unelmien maa kun on heillä itärajan takana. Harmi vaan, että persu on harvoin lukutaitoinen ja parhaiten koulutettavissa palloiluvälineillä.
ne varoittimet on taloyhtiön vastuulla. vai oliko isännöitsijä se somaali?
Vierailija kirjoitti:
Rotutealismia? Onko isot pojat opettaneet laihaläskipersulle uuden sanan? Se ei muuten tarkoita mitään.
Isännöitsijästä tehtävien laiminlyönti-ilmoitus rakennusvalvontaan ettei hoida tehtäviään. Tai palotarkastajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyrkkisääntö on lyödä vihvassua ja nekkẹä aina kun mahdollista.
Harmi, että olet juoppo pikku paksukainen 😂