Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokitko lintuja? Mitä lintuja pihallasi vierailee?

Vierailija
26.11.2022 |

Oletko huomannut tarjottavan ruoan vaikuttavan lajistoon?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokin. Ostan vähän kaikkea mitä kaupasta löytyy, mutta talipalloja, auringonkukansiemeniä/siemensekoituksia ainakin ja joskus myös pähkinöitä. En ole lintutietäjä joten en osaa tarkkaan sanoa mitä lintuja ruokintapaikalla käy, mutta talitinttejä, mustarastaita ja punatulkkuja ainakin. Käpytikkakin taisi kerran käydä. Oravia ja hiiriä myös tietenkin, asumme maalla. Joskus pihalla lenteleli jokin suuri musta petolintu, olisiko vaaninut niitä pienempiä lintuja.

Lintuja on hauska katsella ja niiden käytösmallit oppii huomaamaan. Laitan pihalle kahteen eri paikkaan ruokaa sillä isommat linnut syövät paljon ja meinaavat ajaa pienemmät pois.

Vierailija
62/101 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintuja on tosi kiva seurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän linnuista.

Vierailija
64/101 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelen silakoita pihalle.per ke leesti on pingviinejä mäkättämässä

Vierailija
65/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sinitiaista ja loput talitinttejä.

Vierailija
66/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilitantti, timihöntti, tihervikka, tinisintti, tikykäppä, vappupirkunen jav rastamustas on näkynyt tänä syksynä.

Täh, mitä nuo on?

No ihan lirminontuja. Paitsi tuo timihöntti. Meillä on vain timöhöntti. Lisänä harpusvaukka ja pöörihillö.

Vierailija
67/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokkisin jos kaupungilla olisi paikka jonne voi viedä linnuille ruokaa.

On niitä paikkoja. Kysypäs paikkakuntasi lintutieteellisestä yhdistyksestä, missä ruokintapaikat ovat. Ovat hyvillään, kun saavat yhden luontoihmisen remmiin mukaan. Itse taas voit liittyä jäseneksi, jos haluat ja kulkea mukana retkillä.

Myös lintunttöjä voi laittaa, kun yhdistys kertoo, että mihin. Mikäs sen hauskempaa, kuin lähteä keväällä katsomaan, kuka sinne pönttöön muutti.

Vierailija
68/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan teistä ei asu taajama-alueella vaan reilusti maalla. Rottia ei kaupunkiin kaivata.

Taitaa noi rotat olla enempi sellanen vuokrakasarmien ongelma. Roskapusseja säilytellään takapihoilla tai heitellään roskisten viereen.

Vierailija
69/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin rivitaloon ja oli kiva huomata, että täällä on linnunpönttöjä joka puolella ja lintuja ruokitaan talvella. Ruokin itsekin.

Vierailija
70/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan teistä ei asu taajama-alueella vaan reilusti maalla. Rottia ei kaupunkiin kaivata.

Taitaa noi rotat olla enempi sellanen vuokrakasarmien ongelma. Roskapusseja säilytellään takapihoilla tai heitellään roskisten viereen.

Tai roska-astiat ovat liian täynnä ja kannet jäävät auki. En tiedä liittyykö vältämättä mitenkään vuokra-asumiseen.

Vierailija
71/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ruoki. Olen nähnyt pikkulinnuista fasaaneihin ja metsoihin. Täällä metsässä Lintuvuoren lähettyvillä on paljon kaikkia mahdollisia lintuja.

Vierailija
72/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokin pari talvea, ensimmäisenä talvena oli kivasti pikkulintuja mutta viime talvena naakat ja harakat iski apajille... Oli pakko lopettaa ruokkiminen kesken kauden, telineet tyhjentyi vartissa siitä kun rosvolauma hyökkäsi paikalle ja piha meni ihan hirveään kuntoon. 

Ei, en tarkoita että naakat ja harakat ei tarvitsisi ruokaa, en vain itse halua niitä ruokkia koska ne syö mitä vain roskia, pikkulinnut eivät syö. En käsitä mistä se lauma aina ilmestyi, asutaan 30kilometrin päässä kaupungista.

Vierailija
73/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut luulee, että ruokin niitä. Ne oikeasti kuvittelee mun istuttaneen marjapuskat ja kirsikkapuut niiden ruokkimiseksi. Luulevat myös ruusupuskien ruusunmarjoineen olevan heitä varten.

Tontin viereisen metsän marjoineen olen myös laittanut juuri lintujen ruokkimiseksi 🤣.

Vierailija
74/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokin pari talvea, ensimmäisenä talvena oli kivasti pikkulintuja mutta viime talvena naakat ja harakat iski apajille... Oli pakko lopettaa ruokkiminen kesken kauden, telineet tyhjentyi vartissa siitä kun rosvolauma hyökkäsi paikalle ja piha meni ihan hirveään kuntoon. 

Ei, en tarkoita että naakat ja harakat ei tarvitsisi ruokaa, en vain itse halua niitä ruokkia koska ne syö mitä vain roskia, pikkulinnut eivät syö. En käsitä mistä se lauma aina ilmestyi, asutaan 30kilometrin päässä kaupungista.

On olemassa sellaisia ruokinta-automaatteja, joissa ruokaan pääsevät käsiksi vain pikkulinnut ja isommat eivät pääse.

Vierailija
75/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa sellaisia ruokinta-automaatteja, joissa ruokaan pääsevät käsiksi vain pikkulinnut ja isommat eivät pääse.

Millainen automaatti toimisi tähän ongelmaan?

Vierailija
76/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin rivitaloon ja oli kiva huomata, että täällä on linnunpönttöjä joka puolella ja lintuja ruokitaan talvella. Ruokin itsekin.

Mä en ruoki, mutta linnunpönttöjä olen laittanut.

Vierailija
77/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan sellainen lapsuudesta asti seuraava perinne, yhtä lailla nyt ilo seurata mitä siivekkäitä on laudalle saapunut.

Vierailija
78/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tällainen:

https://www.ostajanonni.fi/tuote/tintti-ruokinta-automaatti-suojaverkol…

Vierailija
79/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tällainen:

https://www.ostajanonni.fi/tuote/tintti-ruokinta-automaatti-suojaverkol…

Ahaa, kiitos paljon! Tuollainen voisi toimia, en ole noita nähnyt kaupoissa täällä.

Vierailija
80/101 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutiaisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä