Joulukuusta tulee tavallista kylmempi. Miten aiot pukeutua?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ennuste edelleen että joulukuussa ollaan pitkään plussan puolella. Lämpötilat nousevat parin viikon päästä.
No en luottaisi parin viikon sää ennusteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kylmää varten loistava idea mutta työkkäri ei suostunut. Ehdotin että joukko 9 euron työkokeilijoita kantaisi takkaa vieressäni kun liikun talvella ulkona. Työtön olen itsekkin mutta en voi kantaa kun niin paha nivelrikko.
Jopa naurahdin tälle viestille. 10 pistettä ja papukaijamerkki. Millä perusteella työkkäri torppasi ideasi?
Työkokeilijoita ei kustanneta yksityishenkilöille. Pitäisi olla yritys että saisi ilmaisia orjia.
Pitäs ostaa uus talvitakki kirpparilta. Kaupasta ostamiseen ei varaa. Mutta vaikea löytää tarpeeksi isoa ja uuden näköistä...
Yhden sukulaisen jäämistöstä sain lähes käyttämättömän toppatakin, untuvatakki, aikanaan Suomessa Tiklaksella tehty. Muttei sitä kehtaa käyttää kun malli vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kylmää varten loistava idea mutta työkkäri ei suostunut. Ehdotin että joukko 9 euron työkokeilijoita kantaisi takkaa vieressäni kun liikun talvella ulkona. Työtön olen itsekkin mutta en voi kantaa kun niin paha nivelrikko.
Ei hauska.
Mulla on vaatteita kyllä joten nou hätä
Vierailija kirjoitti:
Ennuste edelleen että joulukuussa ollaan pitkään plussan puolella. Lämpötilat nousevat parin viikon päästä.
Ihanaa!
Saisipa niin kuuman naisen ettei hänen kanssa tule ulkona talvellakaan kylmä.
Mulla on pitkä untuvatakki. Pidän sitä nyt ja 30 asteen pakkasella. Tallilla pitkä ratsastukseen sopiva toppatakki.
Vierailija kirjoitti:
Teille helsinkiläisillekin olisi hyvä saada välillä -25--30 asteen pakkasta pari viikkoa putkeen.
Kyllä Helsingin -10 - -15 astetta yhdistettynä mereltä puhaltavaan navakkaan, kosteaan tuuleen helposti vähintään noita lukemia vastaa. Ja kyllä Helsingissäkin joskus tammi-helmikuussa on yli 20 astetta pakkasta, muttei tuuli silti täysin tyynny silloinkaan. Lapissa ja muualla sisämaassa pakkasilma on kuivaa ja useimmiten tyventä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten ennenkin talvisin, toppatakkiin. Olen selvinnyt Suomen talvista jo 30 vuotta, enkä usko että nytkään pakkaseen kuolen.
Minäpä olen selvinnyt jo 67 vuotta, muistan hyvin ajan, jolloin toppatakit olivat vain pilke tehtailijan silmäkulmassa. Jalassa meillä oli hiihtohousut, ja päällä vuoritettu takki. Ja hyvin pärjättiin. Illat vietettiin luistelukentällä pelaten kuka pelkää m u s T A A miestä, varpaat oli käytettynä ostetuissa luistinresuissa ihan jäässä, mutta mukavaa oli joka ilta. Onneksi kotiini oli kentältä vain n. 100 m, pääsi nopsaan kotiin kun kylmänsietokyky varpailta loppui. Itkeä piti kun lämpö alkoi palata varpaisiin, mutta seuraavana iltana uudestaan. Voi sitä riemullista lapsuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille helsinkiläisillekin olisi hyvä saada välillä -25--30 asteen pakkasta pari viikkoa putkeen.
Kyllä Helsingin -10 - -15 astetta yhdistettynä mereltä puhaltavaan navakkaan, kosteaan tuuleen helposti vähintään noita lukemia vastaa. Ja kyllä Helsingissäkin joskus tammi-helmikuussa on yli 20 astetta pakkasta, muttei tuuli silti täysin tyynny silloinkaan. Lapissa ja muualla sisämaassa pakkasilma on kuivaa ja useimmiten tyventä.
Juu, kuten kaikki tiedämme, että tuntureilla ei tuule koskaan, eikun hetkinen. Ja Suomessa on muitakin merenrantakaupunkeja kuin paskaläävä nimeltään Helsinki.
Täytyy varmaan laittaa joku puserontapainen tuonne toppatakin alle.
Pari kerrosta villaa ja nilkkoihin asti ulottuva paksu toppatakki. Onhan näistä täällä ennenkin hyvin selvitty.
Ihana uutinen! Saadaan pian ladut kuntoon. Kunnon kerrospukeutumista vaan ja kyllä siellä pärjää.
Untuvatakkiin tai kevytuntuvatakkiin ja kuoritakki päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kuten kaikki tiedämme, että tuntureilla ei tuule koskaan, eikun hetkinen. Ja Suomessa on muitakin merenrantakaupunkeja kuin paskaläävä nimeltään Helsinki.
Tuntureilla toki on usein tuulista, mutta talvella usein samalla myös hämmästyttävän paljon lauhempaa kuin alavilla paikoilla. Nyt aika hiljattain marraskuussahan oli Muonion kylällä yli 20 asteen pakkanen ja samaan aikaan läheisen tunturin laella +8 astetta. Eikä kai useimmilla Lapin asukkailla ole mitään pakottavaa tarvetta siellä tuntureilla liikkua. Iso osa helsinkiläisistä ei sen sijaan oikein voi välttää meren läheisyydessä liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Pitäs ostaa uus talvitakki kirpparilta. Kaupasta ostamiseen ei varaa. Mutta vaikea löytää tarpeeksi isoa ja uuden näköistä...
Yhden sukulaisen jäämistöstä sain lähes käyttämättömän toppatakin, untuvatakki, aikanaan Suomessa Tiklaksella tehty. Muttei sitä kehtaa käyttää kun malli vanhanaikainen.
Ei sitä pilkkopimeässä kaamoksessa kukaan näe niin tarkasti. Ja nykyään talvitakkeja on melkein minkä tahansa mallisia. Laita vaikka iso huivi peittämään yksityiskohtia, jos niistä huomaa sen olevan vanha.
Vierailija kirjoitti:
Myös marraskuu oli tavanomaista kylmempi. Tässäkö se ilmaston lämpeneminen nyt oli?
"Tässäkö se ilmaston lämpeneminen nyt oli?"
No, Ohisalon mielestä tavallinen kesäukkonen on todiste ilmastonmuutoksesta.
"Sisäministeri Ohisalo oli paikalla, kun paahtava helle muuttui hetkessä rajuksi ukkoseksi Kajaanissa.
Se fiilis, kun oot just puhunut sään ääri-ilmiöistä ja ilmastonmuutoksesta ja paahtava helle vaihtuu yhtäkkiä myräkäksi, Ohisalo kirjoitti."
Aion pärjätä vuorellisella villakangastakilla. Iso lämmin kaulaliina auttaa.
Harkitsen toppatakin ostamista, jos vuodenvaihteen jälkeen alkaa paukkupakkaset.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tavallista lämpimämpää se on tänne ennustanut joulukuulle. Ihan silleen selviän kun aina ennenkin, pukemalla sään mukaan.