Joulukuusta tulee tavallista kylmempi. Miten aiot pukeutua?
Kommentit (42)
Kuten ennenkin talvisin, toppatakkiin. Olen selvinnyt Suomen talvista jo 30 vuotta, enkä usko että nytkään pakkaseen kuolen.
Myös marraskuu oli tavanomaista kylmempi. Tässäkö se ilmaston lämpeneminen nyt oli?
Kylmällä on ulkoilu muutenkin minimissä. Jokaisen talven olen ihme kyllä selvinnyt hengissä.
Suomessa joulukuussa talvi ja kylmä? Eikä? Ihan tosi?
Viime joulukuussa oli täällä -20 astetta. Pilkkihaalaria käytin silloin.
Minulla oli kylmää varten loistava idea mutta työkkäri ei suostunut. Ehdotin että joukko 9 euron työkokeilijoita kantaisi takkaa vieressäni kun liikun talvella ulkona. Työtön olen itsekkin mutta en voi kantaa kun niin paha nivelrikko.
Elegantisti salaperäisellä twistillä ;)
Teille helsinkiläisillekin olisi hyvä saada välillä -25--30 asteen pakkasta pari viikkoa putkeen.
Joka joulukuusta kurkottaa, se sähkölaskuun kompastuu.
Vaatteisiin kannattaa pukeutua. Niiden leggingsien päälle kannattaa laittaa vaikka toppahousut.
Vierailija kirjoitti:
Teille helsinkiläisillekin olisi hyvä saada välillä -25--30 asteen pakkasta pari viikkoa putkeen.
Mitenhän kävisi roadman-tilanteelle? Heillähän on untsikat mutta en jotenkin usko että se riittää.
Tavallista lauhempaa on ollut täällä pohjoisessa, joulukuun ekalla viikolla näyttäisi sama jatkuvan.
Ennuste edelleen että joulukuussa ollaan pitkään plussan puolella. Lämpötilat nousevat parin viikon päästä.
Jos joulukuusta tulee tavallista kylmempi, niin aion pukeutua tavallista lämpimämmin. Kaapissa on vielä pari karvahattuakin.
No talvitakkiin, ja housujen alle pitkikset. Mulla on nytkin käytössä tollainen melko ohut talviparkatakki, tällä hetkellä pidän sen alla ulkona vain toppia. Kun tulee kylmempi niin lisään alle neuleen ja/tai pitkähihaisen.
Niitä toppatakkejakin on eri lämpöisiä. Paksuinta ei kannata laittaa plussakeleillä, jos meinaa palella, niin villapaitaa alle. Paksuin sitten oikeasti kylmillä keleillä.
Onhan se kylmä, jos nilkat paljaina kuljetaan. Ne jalatkin pitää suojata.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kylmää varten loistava idea mutta työkkäri ei suostunut. Ehdotin että joukko 9 euron työkokeilijoita kantaisi takkaa vieressäni kun liikun talvella ulkona. Työtön olen itsekkin mutta en voi kantaa kun niin paha nivelrikko.
Jopa naurahdin tälle viestille. 10 pistettä ja papukaijamerkki. Millä perusteella työkkäri torppasi ideasi?
Lämpimiin vaatteisiin. Eli ei muovia päälle, vaan villaa ja turkista.
Toppatakki on hyvä. Pitää suojan kosteudelta ja tuulelta (siksi hyvä jo nyt olla päällä), mutta toimii hyvin vielä kovalla pakkasellakin.
Toppatakin huono puoli on se, että näyttää kävelevältä makuupussilta. Mutta eipä palele.