Minkä ikäisenä haluaisit päästä eläkkeelle jos saisit itse päättää
Itse teen raskasta ruumiilista työtä, niin 60 vuotiaana olisi sopiva aika lopettaa työura. Silloin olisi vielä aikaa nauttia mukavista eläkepäivistä.
Kommentit (26)
Sopiva ikä eläkkeelle pääsyyn olisi 50. Olen itse 51 vuotias. Yli puoli vuosisataa on mielestäni paljon.
60 olisi hyvä kaikille. On siinä jo töitä ehtinyt tehdä, jos on nuoresta asti yhtäjaksoisesti tehnyt.
Miksei työttömiä oteta töihin, niin ne jotka haluavat eläkkeelle, pääsisivät sinne? Miksi toisia kiikutetaan työelämässä vanhukseksi asti, ja samaan aikaan halukkaille ei ole töitä?
Toivon pääseväni eläkkeelle mahdollisimman pian. Olen moniongelmainen pitkäaikaistyötön. Eläkkeelle en kuitenkaan pääse, eikä ongelmiani suostuta hoitamaan. Edes virallista diagnoosia en taida saada. Koskaan en myöskään tule työllistymään. Myös tämä on sanottu.
Jäin omasta halusta pois oravan pyörästä 2010 filosofiana, että teen nyt kaikkea sitä, mitä unelmoin eläke päivillä tekeväni.
Sillä voi olla, että kuolemakin saapuu ennen eläkettä...
Meillä oli talous kunnossa, terveys hyvä ja haluja tehdä elämästä nautittava...
Nyt on aika palata työelämään, tein paljon työtä löytää sopivaa mielekästä ja haasteellista työtä ja muutaman kuukauden aherrus palkittiin.
Nyt ajatuksena tehdä työtä eläkkeelle saakka noin 10 vuotta ja sitten uudet kuviot, jos vielä hengissä ja voimissa...
60-vuotiaana tuntuu nyt sopivalta eläkeiästä.
Olen nyt 50-vuotias ja aloittanut työuran 24-vuotiaana vakituisessa työssä yliopistotutkinnon suoritettua. Sitä ennen olin koululaisena ja opiskelijana kesät töissä 14-vuotiaasta alkaen.
50 Olisi sopiva ikä. Silloin voisi jäädä nostamaan sitä eläkettä joka siihen mennessä on kertynyt. Monillehan ei vielä siinä vaiheessa oke kauheasti kertynyt, niin tod näk se ohjaisi olemaan vielä töissä. Mutta osa voisi jäädä ja vapauttaa nuoremmille paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
50 Olisi sopiva ikä. Silloin voisi jäädä nostamaan sitä eläkettä joka siihen mennessä on kertynyt. Monillehan ei vielä siinä vaiheessa oke kauheasti kertynyt, niin tod näk se ohjaisi olemaan vielä töissä. Mutta osa voisi jäädä ja vapauttaa nuoremmille paikkoja.
No en ikinä olisi halunut jäädä eläkkeelle jo 50-vuotiaana.
50 v koska ketuttaa niin paljon nämä verot, sotut, maksut ja eläkemaksut... suomen keskiluokka on kynitty kuiviin.
Surkea maa tehdä töitä.
69- tai 70-vuotiaaksi olisin halunnut jatkaa eläkkeen kerryttämistä, jos se olisi ollut mahdollista.
Nyt on jäätävä eläkkeelle 67-vuotiaana, kun meni työpaikka alta. Selvä on, että uutta en tässä iässä saa.
Eläke jää pieneksi, mutta sillä on sitten vaan tästä eteenpäin pärjättävä. Yksinäisellä ihmisellä on vaikeampaa kuin pariskunnilla.
Teillä nuoremmilla ei ilmeisesti ole käsitystä siitä, kuinka paljon tulot eläkkeellä romahtavat. Turhaan haaveilette ihanista eläkepäivistä. Se on pennosten laskemista.
Vierailija kirjoitti:
Det beror väl på vad man arbetar med? Har man lyckan att ha ett jobb som man trivs med, som man själv kan ändra på och som man dessutom äger, har man ingen brådis att pensionera sig. Hur skulle man trivas bättre som sysslolös?
Möö möö möö?
39-vuotiaana. Olen nyt 38v ja käytännössä kaikki paikat paskana. Ei ole työ sen arvoista, varsinkaan kaupan alan palkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ikinä olisi halunut jäädä eläkkeelle jo 50-vuotiaana.
No ei kai kukaan voi pakottaakaan?? Silti toisille se voisi olla hyvä vaihtoehto.
Minulle sopisi 62 vuotiana.