Mitä tradenomi tekee?
Kommentit (57)
Olen asiantuntijana valtiolla.
liksaa vuodessa 43000e
T tradenomi
Tylsää toimistotyötä rupupalkalla
Taloushallinnon töitä. Ihan ok hommaa ja palkka työmäärään nähden menettelee. Myyntityötä provikalla tekevät työkaverit vetävän kolminkertaista liksaa ihan amis- tai lukiopohjalla. Siis ne jotka tuon homman taitavat. Minusta ei siihen olisi.
Yleinen edunvalvoja tai edunvalvontasihteeri. Valtiolla siis. Kumpaankin virkaan voi päästä tradenomin papruilla.
Kun täällä on sanottu että vain käräjäsihteeriksi kelpaa. Niin on niitä paljon muitakin hommia, melkein mikä vaan toimistotyö voi olla.
Ai niin ja oikeusapusihteeri on kans yks homma tradenomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K
Mikä ihmeen "oikeustradenomi"?
https://www.laurea.fi/koulutus/liiketalous-ja-tietojenkasittely/oikeude…
Esimerkkityötehtäviä: oikeudellisen asiantuntijan tehtävät, hallinnolliset avustavat tehtävät esim. lakimiestoimistossa, vakuutusyhtiössä tai pankeissa sekä yrityksissä, joissa tarvitaan oikeudellista osaamista
Pääsääntöisesti tienaavat elantonsa Only fansilla.
Opiskelin finanssitradenomiksi ja pitkään työttömänä oltuani pääsin vihdoin töihin pysäköinninvalvojaksi. En kestänyt sitä hommaa loputtomiin, nyt opiskelen yliopistossa tietojenkäsittelytieteitä.
Myyjien töitä eri kaupoissa, puhelinmyyntiä.
Enempi ratkaisee aiempi työkokemus kuin tuo tutkinto.
Mä sain jo ennen valmistumistami työn palkkahallinnosta.
Opiskelukavereitani on töissä esim. finanssialalla, HR-puolella, logistiikassa, myyntipäällikkönä, johdon assistenttina ja kaupan alalla. Useampi on esimiestyössä. Itse työskentelen taloushallinnossa. Tutkinto on melko yleispätevä, työllistymiseen vaikuttaa enemmän aiempi työkokemus. Etenemismahdollisuuksia on sitten työpaikasta riippuen, ja ainahan voi opiskella lisää. Omassa tähtäimessäni on seuraavaksi YAMK-tutkinto. Taloushallinnon tradenomeja työskentelee myös isännöitsijänä, toki isännöinnin ammattitutkinto on monella siinä lisänä.
Opiskelujen loppupuolella pääsin "entry-levelin" tehtäviin hankintasihteeriksi ja nyt parin vuoden päästä toimin hankinta-asiantuntijana 3 500 €/ kk palkalla. Opiskelut on todella hyvin räätälöitävissä oman kiinnostuksen mukaan, joten monet mahdollisuudet on avoinna tradenomille jos kortit pelaa oikein.
No olen työskennellyt sihteerinä eri paikoissa ja nyt isännöitsijänä.
Olen kansainvälisen kaupan tradenomi ja töissä viennin parissa keskikokoisessa yrityksessä.