Oletko ostanut uuden puhelimen vain siksi, että alkaa kyllästyä käyttää vanhaa puhelinta?
Ja on mielenkiintoista käyttää uutta puhelinta ja sen toimintoja.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että nuorempana olen tehnyt näin, nyt ei enää kiinnosta, puhelin vaihtuu vasta kun on aivan pakko.
Eihän älypuhelimissa ole edes keskenään mitään niin erilaista että uudessa olisi viehätystä. Kaikki samannäköisiä kapuloita ja melkein samat toiminnot.
2000-luvun alussa puhelimissa oli vilkkuvaloista lähtien kaikenlaista hauskaa ekstraa. Ja oli simpukkaa ja tavallista ja liukuvalla näppäimistöllä varustettua yms.
Silloin niitä juuri tulikin vaihdeltua kun tuli jotain muka niin uutta ja hienoa. Nykyisin ahdistaa kun entinen alkaa levitä ja on pakko vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
En. Pikemminkin koen rasittavana puhelimenvaihtoa, siinä menee kuitenkin melkein päivä kun siirtää kamoja toiseen.
Nyt on parinsadan samsunki (takuu 2v) ollut käytössä 3 v ja 1 kk. Vähän alkanut pätkiä viimeisimmän ohjelmistopäivityksen jälkeen, veikkaan, että seuraavan päivityksen jälkeen on kaputt ja uuden hankinta edessä. Kun koen olevani tuon vuoden ja kuukauden verran jatkoajalla, niin on tullut mietittyä, vieläkö 200eurolla saa älykapulan. On käynyt mielessä myös, joko samsukista voisi palata takaisin nokialaiseen. Siinä olisi sitten taas uuden opettelemista, mutta olisiko sen väärtti?
Nyt kannattaisi kytätä tarjouksia. Muuten joutuu ostaa nopeasti puhelimen normaalihintaisena kun vanha puhelin tilttaa.
En. Vikoihin vanhoissa puhelimessa olen kyllä kyllästynyt ja silloin ostanut uuden, jos ei korjaus ole mahdollista.
Joskus nuorena. Nyt suorastaan ärsytti kun pakon sanelemana piti vaihtaa luuria.
M 47
Joo, joskus parikymppisenä eli yli 20 vuotta sitten. Nykyinen puhelin on ollut mun käytössä yli 10 vuotta (tsekkasin viime kuussa kuinka pitkälle taaksepäin mulla on kalenterimerkintöjä siinä).
Hakkaan mennen tullen kulutuksen pienuudessa nämä äidin pikku mussukat, jotka kiukuttelevat elokapinan tahdissa.
Älypuhelin on pakko vaihtaa 3-4 vuoden välein sillä niiden päivitykset loppuvat. Tämä aiheuttaa sen ettei tietoturva-ongelmia enää korjata ja käyttö muuttuu turvattomaksi.
Ei. Puhelimet (ainakin halvemmat androdit joita itse ostan) on nykyään kaikki niin samanlaisia että ei siinä uudessa ole mitään hieno, ainoastaan rasittavaa kun pitää latailla äpiy uudestaan ja laittaa asetuksia. Joskus pienenä ei-älykännykän vaihtaminen oli sentään hauskaa, kun aina tuli uusia ominaisuuksia.
Vaihdan vuoden välein. Saan vaihtohyvityksen ja joku muu saa hyvän käytetyn puhelimen edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uutta niissä muka on? Kamera voi olla parempi.
Esim. infrapunasensori, jolloin puhelinta voi käyttää kaukosäätimenä.
Mitä hauskaa on käyttää kaukosäädintä 🥸
Nyt saatte järkyttyä: Minulla on Nokia 3310 vuodelta 2004, johon on akku uusittu pari kertaa. Toimii moitteettomasti jatkuvassa käytössä, enkä ole ajatellut vielä vaihtaa.
Ostin uuden koska entisen luurin iso koko ärsytti. Painava ja hankala käyttää.
Aikanaan kun puhelimiin tuli oikeasti uusia ominaisuuksia, tuli ostettua uudempi koska vanha "kyllästytti". Nyt on 3 vuotta vanha puhelin eikä uusissa malleissa ole mitään niin erikoista tähän verrattuna että haluaisi uuden ostaa. En ota valokuvia kuin harvoin, joten paremmasta kamerasta ei olisi mitään iloa. Sovelluksia mulla on vähän, joten paremmasta sisäisestä muistista ei olisi iloa. Puhelimen kuvanlaadulla ei ole väliä, kun jos oikeasti haluan katsoa jotain teen sen telkkarin kautta. Jotain youtube videoita katsoessa ei sillä kuvan terävyydellä ole väliä.
Vaihdan uuteen noin 2 vuoden välein. Iphone ollut siitä lähtien, kun ensimmäiset älypuhelimet tulivat markkinoille. Kertaakaan ei ole vielä puhelin mennyt rikki tai muitakaan vikoja esiintynyt. Vanhat puhelimet myyn näille yrityksille jotka niitä ostavat , joten joku saa sitten käytetyn.
Vaihdan tai en, asia ei muille kuulu eikä päätöksiä tarvitse kenellekään perustella.
Lähinnä ostan tai kinuan työnantajalta uuden luurin silloin, jos tuttavilla ja kollegoilla alkaa olla hienommat ja uudemmat puhelimet kuin minulla.
Ostan kun on pakko. Nykyinen käytössä kolmattavuotta ja toistaiseksi toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan tai en, asia ei muille kuulu eikä päätöksiä tarvitse kenellekään perustella.
Ei kuule muutenkaan asiani ja päätökseni eikä tarvitse palstalle tai muillekaan perustella miksi ja milloin mitäkin teen.
En. Hyvin toimii viellä samsug ,ilman kameraa vuodelta 2010 .Miksi vaihtaisin toimivan kännykän uuteen?Toiminnut vuodesta 2010 hyvin ja edellen.
En. Vaihdoin puhelimen , koska entinen kului ihan konkreettisesti loppuun. Takakansi irvisteli reunoistaan, vaikka en ollut pudotellut mihinkään. Todennäköisesti olisi hajonnut hetken päästä niin ostin uuden puhelimen ja pelastin tiedot.