Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3½v alkanut pissaamaan housuihin. Miten sen saa loppumaan? ollut kuiva muuten jo yli vuoden.

Vierailija
08.11.2006 |

Josku huomasin, että kun kiukustuin hänelle, niin samantien tuli pissat housuun. Olen kyllä ihan uupunut, että johtuuko tuo kastelu musta? Kun huudan ja mesoan? Lapsi on ollut kuiva jo yli vuoden.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa jälkimmäisessä myös muita oireita..

Jos tapanasi on tosiaa raivota ja huutaa, niin uskoisin että lapsi reagoi siihen kastelulla.. Miten reagoit sen jälkeen, kun lapsi on pissannut housuun? Jatkatko möykkäämistä vai laukeaako tilanne siihen?

Tuo kastelu voi olla myös lapsen keino saada tilanne päättymään.. Jos esimerkiksi pissaamisen jälkeen otat lapsen syliin, halailet ja sanot että ei haittaa jne.

Vierailija
2/4 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHkä sun pitäisi ensin lopettaa huutaminen ja katsoa mitä tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanikäinen poika, joka on ollut kuiva alle 2-vuotiaasta. Sen jälkeen pojalla on ollut kolme kertaa vaihe, että pissasi housuun noin kerran päivässä parin viikon ajan. Ensimmäiset kaksi vaihetta tulkitsin joksikin uhmaksi tms. ja meni ohi itsestään. Kolmas vaihe johtui ihan selvästi siitä, että häntä stressasi meillä vieraana ollut isompi lapsi - pissailut loppuivat kuin seinään lapsivieraan lähdettyä.

Kolmas tapaus oli niin selvä, että jälkikäteen uskon myös kahden aikaisemman pissailun johtuneen jostakin poikaa stressanneesta asiasta (mä olin myös aika uupunut ja kireä, ja sitten oli parisuhteessa ongelmia).

Luulen, että ongelma poistuu itsestään, kun saat levättyä ja uupumuksesi hellittää. Tsemppiä!

Vierailija
4/4 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässä juuri nyt tapahtunut. Kyllä se helpottaa, kunhan muistat lohduttaa lasta torumisen sijaan märistä housuista. VaikkA itseä sapettaisi kuinka, on lapsen edessä nieltävä kiukkunsa ja sanottava: ei se mitään, vahinkoja sattuu.

Oma lapseni reagoi myös näin kun kesätauon jälkeen meni takaisin hoitoon. Ollut vuoden ilman vaippoja. Kesti vajaan viikon, sitten helpotti. Pidettiin paljon sylissä, vaikka itseä väsytti kovastikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän