Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kuumeessa mennä ulos? jos saa, miksi? jos ei miksi?

Vierailija
08.11.2006 |

onko lämpötilalla väliä? Kyse ei ole rasituksesta, vaan ulkona oleskelusta, jota jaksaa yhtä hyvin kuin sisällä oleskelua. (Tyyliin rattaissa istuskelu)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä varsinaisella ulkoILMALLA ole mitään merkitystä, samaa ilmaahan se on.

Jos lapsi istuu rattaissa lämpimästi puettuna, niin sehän on oikeastaan parempi paranemisen kannalta, kuin hyppiä seinille sisätiloissa. Ei hullukaan jaksaisi olla montaa päivää kuumeen takia sisällä. Itse en ainakaan. ;)

Vierailija
2/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin kovin kylmä ilma voi tehdä pahaa kipeille hengitysteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaana on epämukavaa olla ulkona kuten 3 sanoi.

Vierailija
5/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole kuumekouristuksia, voi käydä pakolliset jutut kuten apteekkireissu tms. muttei muuten ole tarvis...

Vierailija
6/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kuumeessa sinänsä joku este? Jos ei ole hengitystieinfektiota, eikä lapsi rasita itseään?

Vierailija
7/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kuumeessa saa olla ulkona jos vain tarkenee eikä tule huonompi olo kuin sisällä. Ei se ulkoilma sen pahempaa tee kuin sisäilma, yleensä päinvastoin. Ja aikuinen ihminen kyllä huomaa, jos ulkona tulee jotenkin huono olo, ja osaa lähteä sisälle lepäämään.

Lapsilla on vähän eri juttu, koska he lähes poikkeuksetta riehuvat ulkona, ja se ei tietenkään kuumeessa ole kovin suotavaa. Lapset eivät myöskään osaa itse säädellä aktiviteettiaan tai tarkkailla oloaan, siksi lapsia ei pitäisi kuumeisina viedä ulos leikkimään. Vauvoja ei pitäisi talvisin kovassa kuumeessa edes nukuttaa ulkona, koska pienen vauvan lämmönsäätely ei ole vielä täysin kehittynyt.

Terveisin lääkäri.

Vierailija
8/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse lähteä kauppaan 38 asteen kuumeessa? Minä en haluaisi. Onko matka kovin pitkä, ehtiikö kuumeiselle lapselle tulla kylmä? Ulkoilma sinänsä ei ole ongelma jos kyseessä ei ole vauva ja vaatteita on päällä reilusti. Mutta kauppareissukin voi pienelle kuumepotilaalle olla vähän liian rankka reissu.

Vierailija
9/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai saattaako ulkoilma pahentaa sairautta/ nostaa kuumetta, kuten mies väittää. Ap

Vierailija
10/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet ulkona: kävelet, seisot, teet jotain muuta kuin makaat mukavasti lumipenkassa ja lepäät. Pahimmassa tapauksessa liian aikainen ulkona seisoskelu flunssan ja kuumeen jälkeen voi aiheuttaa sydänlihastulehduksen tai neliraaja halvauksen. Tästä johtuu, että suositellaan yhtä kuumeetonta päivää ottaa rauhallisesti.

sairaanhoitaja, mm. edellämainittuja tapauksia hoitanut

Vierailija
11/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olen oikeassa, kun kukaan ei osaa perustella kuumeen ja ulkoilman suhteen ongelmaa, kun rasitus ja kylmettyminen vähäisen pukeutumisen takia on rajattu pois, sekä tunne siitä, ettei ole kivaa olla ulkona ja hengitystieinfektio ei kuulu kuvioon, eikä kyseessä ole vauva.

Vierailija
12/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sairaanhoitaja, nyt vähän äkkiä kerrot mikä sairaus suoraan flunssasta aiheutuneena aiheuttaa neliraajahalvauksen! Ei kato kannattaisi ammattinimikettä käyttäen esittää noita 7päivää-lehdestä revittyjä juttuja.

Ja se sydänlihastulehduskaan muuten ei tule rasituksesta, vaan se usein on jo valmiiksi kuumetaudin yhteydessä. Rasituksessa se vain alkaa oireilla.

Vierailija
13/18 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo vaikka kuinka moni perustellut, että se ulkoilma sinänsä ei ole ongelma. Miksi haluat päinvastaisia perusteluja?

Vierailija
14/18 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan monen vuoden jälkeen, että haluan kuulla teidän paskoja ajatuksia. Kiitos kaikista vastauksista, etenkin sairaanhoitajan ja lääkärin. 

Vierailija
15/18 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, no itse oon kuumessa. Lopeta vierailija tollanen!!! Tosi rasittavaa, vastaatkaa nyt vaikka hänelle sitten niitä päinvastaisia ajatuksia jotta vanha mummo nykyään ymmärtää.

Vierailija
16/18 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi levätä ja sit terveenä mennä jälleen.

Vierailija
17/18 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kansa piti kuumeisia lapsia pimennetyssä huoneessa jottei näkö heikentyisi.

Nykyään valkoiset kirkkaat ledivalot ja -näytöt heikentävät kaukonäköä. Jos olisi lapsia kieltäisin ainakin tv:n, tietokoneen ja älypuhelimet kuumeilun ajaksi ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
18/18 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha kansa piti kuumeisia lapsia pimennetyssä huoneessa jottei näkö heikentyisi.

Nykyään valkoiset kirkkaat ledivalot ja -näytöt heikentävät kaukonäköä. Jos olisi lapsia kieltäisin ainakin tv:n, tietokoneen ja älypuhelimet kuumeilun ajaksi ihan varmuuden vuoksi.

Hmm.. Voisi kysyä samalla:"haluatko rillit vai et?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme