Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 kk ikäinen hoitoon, miten käytännössä?

Vierailija
25.11.2022 |

Meidän lapsi on siis alkuvuodesta aloittamassa päiväkodissa ja hän on silloin 10 kk. Hoitopaikka on jo, mutta ei ole vielä sieltä mitään käytännön infoa.

Vaipat tietty viedään itse, mutta miten käytännössä esimerkiksi ruoat ja juomat? Samaa ruokaahan 10 kk ikäinen ei vielä syö kuin ryhmän 1-3-vuotiaat. Tarviiko hankkia itse omat ruoat vai mitä?
Entä millaisia kokemuksia muilla on siitä, miten lapsi sopeutuu?

Ja joo, tiedän kyllä, että 10 kk on monen mielestä ihan liian pieni hoitoon kodin ulkopuolelle ja että vauvan paikka on kotona, mutta tässä tilanteessa ei ole muita vaihtoehtoja olemassa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodista tulee ohjeet.

Varaudu siihen että sairastelee paljon.

Vierailija
2/5 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipat viet, ruoka tulee talon puolesta.

Huolehdit likapyykit kotiin päiväkodista ja että siellä on vaihtovaatteita useammat kappaleet sekä ulkovaatteita joka kelille sarja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat menneet hoitoon siinä 18kk jälkeen, kyllä ne kaikki mukulat sinne sopeutuu vaikka joskus huutoa on.

Tärkeintä on antaa lähtiessä heippahalit ja lähteä, eikä jäädä ovensuuhun roikkumaan tai palata takaisin halittelemaan. Hetken se lapsi huutaa kun lähdet, sitten se ei enää edes muista sinua.

Alkuun ovat sitten iltaisin väsyneempiä koska päivisin on niin paljon touhua, mikä ei ole ollenkaan huono juttu kotona.

Vierailija
4/5 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka tehdään pienille erikseen. Sitä ei tarvi itse hankkia.

Vierailija
5/5 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista varata aikaa tutustumiseen, pehmeä alku auttaa sopeutumisessa. Aloita sillä, että käytte yhdessä useampana päivänä harjoittelemassa. Vähitellen sitten myös ruokailut, päiväunet yms rutiinit siellä. Shokki on lapselle paljon pahempi, jos joutuu nuo kaikki kokemaan yksin vieraiden ihmisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi