Voiko yläasteikäinen hakea mielestänne eskaria esikouolusta kotiin? Matkaa päiväkodista 500 m.
Kommentit (6)
siis edes yläasteikäisen hakemana tuota 500 metriä. Outoa kun kouluun joutuu sitten kävelemään yksin melkein 3 kilsaa!!!
Mielestäni tämä on tätä holhousyhdyskuntaa parhaimmillaan!!!!!
ap
on korkea aika ruveta sitä harjoittelemaan.
Onko yläasteikäisen kehitystasossa jotain häikkää vai muuten vaan huithapeli? Vai sanooko eskarin puolelta säännöt että saa vaan täysikäsen mukaan lähteä?
Minä ainakaan oon yläasteella (tosin 9v. aikaa jo) hakenut 2v. pikkuveljeä tarhasta koulun jälkeen eikä kellään ollu mitään sanomista siihen. Kun oli vanhempien lupa hakea niin ei ne alkanu siellä mitään valittaan. Tosin olin jo tuossa iässä viikonloppunakin pari kertaa sisarusten kanssa keskenään. Iältään nuo oli sillon 2, 4, 6 ja 8v.
yläasteikäiselle. Hakijan pitää olla kuulemma täysi-ikäinen. Mielestäni asia on perheen sisäisiin asioihin puuttumista. Todellinen holhousyhteiskunta.
Yksin hän saa/joutuu tulla (n.150m) eskarista kotiin, koska muut lapset ovat päikkäreillä (klo13), enkä pysty häntä sieltä hakemaan.
Meillä hänet saatettiin iltapäiviksi perhepäivähoitajalle. Joku tädeistä lähti viemään, ei ollut kuulemma vanhempien asia huolehtia.
Ja sääntö ei tietysti päde kuin suomalaisiin, sillä alueen somalilapset hakivat toisiaan ja kulkivat yksin sanomisista huolimatta.