Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko muut saaneet jutteluaikoja työkkärin psykologilta?

Vierailija
25.11.2022 |

Mun tänhetkinen työllistymissuunnitelma pitää sisällään pelkästään tätä, eikä mitään neljän hakemuksen lähettämistä kuukaudessa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin joskus omasta halustani ammatinvalintapsykologille työkkärin kautta. Ei maksanut mitään. Teimme oppimiskykytestejä ja jotain luonneanalyyseja ja siltä pohjalta mietittiin minulle sopivaa alaa, jota voisin lähteä opiskelemaan. Tästä useita vuosia aikaa.

Vierailija
2/11 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain naiset voi haluta jotain niin überjärjetöntä kuin TyÖkkärIn pSyKoLogIa 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman turhimmat ammatit:

Puhelinmyyjä

Muutoskonsultti

Valtion virkanainen

Työkkärin psykologi

Vierailija
4/11 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin psykologinaista pääsin kerran suutelemaan!

M43

Vierailija
5/11 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, nää oli kaikki tosi avuliaita.

-AP

Vierailija
6/11 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus viitisen vuotta sitten ja oli aivan todella heikkoa palvelua. Heräsi vaan voimakas ihmetys, että moisia henkilöitä on palkattuna työkkäriin verorahoilla. Ihmisessä ei ehkä mitään vikaa mutta hänen antamansa apu. Ei siis mitään apua. Joku kartoitus jossa paljastui ettei mulla ole empatiakykyä. Olin pohtinut sairaanhoitajaksi opiskelemista. No, ehkä hyväkin että tyssäsi tuohon, O´len mielestäni ihan normaali ihminen eikä kai siinä hommass ihan hirveän empaattinenkaan tarvitse olla. Tekisi työnsä kunnolla ja sillä siisti.

Vierailija
7/11 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin joskus viitisen vuotta sitten ja oli aivan todella heikkoa palvelua. Heräsi vaan voimakas ihmetys, että moisia henkilöitä on palkattuna työkkäriin verorahoilla. Ihmisessä ei ehkä mitään vikaa mutta hänen antamansa apu. Ei siis mitään apua. Joku kartoitus jossa paljastui ettei mulla ole empatiakykyä. Olin pohtinut sairaanhoitajaksi opiskelemista. No, ehkä hyväkin että tyssäsi tuohon, O´len mielestäni ihan normaali ihminen eikä kai siinä hommass ihan hirveän empaattinenkaan tarvitse olla. Tekisi työnsä kunnolla ja sillä siisti.

Teit siis perus persoonallisuustestin ja paljastui ettei sinulla ole empatiakykyä.

Ja oma mielipiteesi on että olet ihan normaali ihminen.

Niin oletkin, ihan normaali empatiakyvytön ihminen.

Vierailija
8/11 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juteltiin siitä, että mulla on vääristynyt kuva työelämästä, koska haluan palkkatyötä. Pelkkä työnilo antaa ihmiselle voimaa ja silleen sieltä kerrottiin. Iskin luurin korvaan. Pelkäsin karenssia, mutta onneksi vain varoitus.

Vierailija
9/11 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me juteltiin siitä, että mulla on vääristynyt kuva työelämästä, koska haluan palkkatyötä. Pelkkä työnilo antaa ihmiselle voimaa ja silleen sieltä kerrottiin. Iskin luurin korvaan. Pelkäsin karenssia, mutta onneksi vain varoitus.

Tapahtui unissasi?

Vierailija
10/11 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin psykologi on virka, joka ilmeisesti lakisyistä pitää olla olemassa. Nää henkilöt tietää itsekin, että se on koristevirka, jossa saa rahaa täyttämällä sen viran (eli olemalla olemassa mutta tekemättä mitään varsinaista). Todellinen ammattitaitoinen osaaminen siitä tietämyksestä, mitä eri ammatteja on, mitä ne sisältävät, ja mitä kenellekin ihmiselle kannattaa suositella ja miten tämä kaikki vaikuttaa etuuksiin + lisäksi kaikki monimutkaisuus, mikä liittyy opiskeluun ja tukiin, on tosi kiharainen paketti. Ja se kaikki on lisäksi niin puisevaa settiä, ettei kukaan psykologi alennu sellaista tietämään. Ne haluaisivat vain psykologisoida asiakkaita, se on saippuaoopperamaisella tavalla kiehtovaa ja kiinnostavaa, paljon kiinnostavampaa kuin se, että pitäisi laittaa omat kädet saveen ja oikeasti tietää näitä kuivakkaita säädös- ym. juttuja, joita tosiaan liittyy siihen, kun työtön hakee oikeaa koulutusta itselleen. Ja sitten joku tietämys vielä siitä, mitä töitä nyt kannattaisi hakea ja blaa blaa. Kuka itseään kunnioittava psykologi jaksaa mitään sellaista? Joten ne istuvat siellä levenevän peppunsa päällä ja toivovat, että asiakkat ovat niin tyhmiä / auktoriteettiuskoisia, etteivät koskaan valita siitä, miten huonoa / olematonta palvelua ammatinvalintapsykologeilta saa. Jos jaksat olla itse kiitollinen siitä, että psykologi teettää sinulla muutaman näennäisen testin ja kertoo sinulle asiat, jotka jo itse tiesit ja käyntien jälkeen olet käytännön tasolla yhtä tyhjän päällä kuin ennen käyntejä, niin ei muuta kuin nauttimaan ammatinvalintapsykologin "ammatitaidosta". Joka on taitoa nauttia täyttä palkkaa väistelemällä kaikin voimin itselleen kuuluvia tehtäviä.

Vierailija
11/11 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaksi kertaa työkkärin ammatinvalintapsykologilla. Ensimmäinen oli hyödyllinen ja silmiä avaava, toinen yhtä tyhjän kanssa. Molemmilla kerroilla eri psykologi kyseessä ja käyntien välissä n. kymmenen vuotta aikaa. Riippunee paljon sekä omasta elämäntilanteesta että psykologin ammattitaidosta, kuinka paljon hyötyä käynnistä on. Tosin en enää luottaisi sen ensimmäisen psykologikäynninkään arvioihin, koska olin kovin nuori ja raakile vielä silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme