Miksi ihmiset ovat niin hitaita hakemaan automaateista pakettejaan?
Tilasin paketteja, ja taaskaan ne eivät mahdu lähikauppani automaattiin. Miksi niitä paketteja ei voi hakea samana päivänä? Pitäisi laittaa maksulliseksi säilytys automaateissa, mikäli pakettia ei nouda 24h kuluessa saapumis ilmoituksesta. 10€ per päivä. Jos ei pääse itse hakemaan, pyytäisi jotain läheistä. Tympäsee lähtä ajelemaan toiselle puolelle kaupunkia hitaiden ihmisten vuoksi..
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Osalla on muutakin tekemistä.
Näyttää olevan. Tehtailevat tilauksia, joita eivät hae.
Olin just koronassa kun ennen sairastumista tilaamani lähikauppaan tilaamani paketti tuli. Olisin voinut vaikka lapsen laittaa sen hakemaan. Mutta ei, posti toimitti sen parin kilometrin päähän, joten meni useampi päivä että mies ehti sen autolla hakea. Ei ole asiakkaiden vika jos posti pelleilee.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä pakettien suosion kasvavan vuosi vuodelta. Lähimarketissani on nyt 2 eri Postin automaattia, Matkahuollon automaatti, äsken tuli uutena Budbeen automaatti ja nyt oli juuri laajennettu sitä Matkahuollon automaattia vielä isommaksi. 😁
Sitten meille oli tullut noiden lisäksi vielä Smartmile-pakettiautomaatti johon tulee mm. Posnord, joka tulee välillä myös Matkahuollon siniseen automaattiin. Sitten vaan arpomaan että kummassa on.
Mulla on välillä kolmekin pakettia automaatissa. Haen ne kerralla. Ei ole jokaisen paketin takia aikaa ravata erikseen automaatilla. Automaatteja on kolme 100 m säteellä. Lisäksi asiamiesposti on yhden automaatin kanssa samassa tilassa.
Minulla on ollut paketti postin automaatissa nyt melkein kaksi viikkoa, ihan vaan siksi, että automaatti on rikki. Ei voi ymmärtää, eikö niitä voisi tyhjentää ja kirjata paketit tiskiltä noudettaviksi.
Pakkohan se automaatti on hätätilanteessakin jotenkin auki saada.
Alatko ap jäätelökioskilla syytellä muita asiakkaita kun ostivat liikaa jäätelöä eikä sinulle riittänyt tänäkään kesänä? No et. Syytät myyjää joka vuodesta toiseen mokaa ne tilaukset. Vuosi vuoden jälkeen.
On kyllä ollut tehokasta propagandaa postilta. Harva yritys saa asiakkaat syyttelemään toisiaan yrityksen kyvyttömyydestä arvioida tilausmääriä. Montako vuotta tätä on nyt jatkunut? Varmaan kymmenen.
Så det är användarnas fel att Posti har för få paketautomater? Beställde exakt en gång med Posti och fick hämta en stor försändelse med båt från helt fel ställe (över 50 km fel). Alternativet hade varit att ta 2 färjor och bil. Någon offentlig transport, förutom beställd taxi, finns inte.
Hos oss fungerar det så att man beställer prylar och lite senare kommer de till det stället dit de är beställda och inte till någon annan stad, vilket tycks vara kutym i Finland. Är det fullt vid boxarna, typ jultid, står där anställda och sköter om ruljangsen i stället för att skuffa serviceleverantörens problem på serviceanvändarna. Annanstans är medborgare lite mera än "förvaltningsunderställda".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tädit ei pysty laahustamistahan kuin kerran viikossa kaupoilla. Ja noiden automaattien edesä ei ole tukia joihin tantat voi tukea kun lonkka pettää.
Tilaa sitten kotiinkuljetuksella jos ei pysty ulkona maailmassa operoimaan.
Siitähän kannattaa 15e maksaa etteivät edes yritä toimittaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän.En ole vielä kertaakaan saanut pakettia siihen lokeroon mihin olen tilannut.Siksi tilaan aina R-kioskille...Tiedänpähän minne tulee...
En tilaa koskaan Ärrälle. Meidän Ärrä ahdas kuin mikä, jos 5 ihmistä jonottaa niin se viides seisoo ulko-oven ulkopuolella. Sekä myyjät täysin kypsyneitä pakettirumbaan ja sen kyllä näkee naamasta ja palvelusta
Olisiko yksi syy se, että postin kusipäät eivät osaa lähettää kännyyn viestiä, että paketin voi hakea. Sitten sanovat omilla sivuillaan, että vastaanottajan numero ei ole käytössä. Ne eihän se ole, kun taulapäät eivät sitä käytä! Liian vaikea tehtävä postille, eivätkä muista, minne ovat laittaneet tekstiviestin lähettämisen ohjekirjan.
Känny ollut ladattuna ja verkkosignaali koko ajan tietääkseni, en sitä signaalia tosin ole koko aikaa tuijottanut, mutta tietokoneessa on ollut signaali koko ajan, eikä se tulee lankaverkosta.
Sähköpostiin tuli ilmoitus useita tunteja myöhemmin. Olisin ihan hyvin voinut ehtiä käydä ostoksilla kaupassa, jossa lokerot ovat, ja paketti olisi ollut lokerossa odottamassa, enkä olisi tiennyt siitä mitään.
En osaa vastata, koska haen mahdollisimman pian. Ellei ole kipeä tai joku painava syy, miksi ei heti pääse. Aika kauas jotkut paketit menisivät, ellei osaa itse kirjoittaa kauppiaalle oikeaa noutopistettä ja se riippuu kauppiaasta miten noudattaa ohjeita. Osa laittaa ne kirjepostiin joka kestää koska se menee ensin Helsinkiin, vaikka olisi maksanut paketista, vaikka osalle se kai helpompaa ja saa pitää loppurahat. Lähiautomaatit ihmisillä usein täynnä.
Kaikkien eivät ole työttömiä sossu oummeja joilla ei ole muuta kuin aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä pakettien suosion kasvavan vuosi vuodelta. Lähimarketissani on nyt 2 eri Postin automaattia, Matkahuollon automaatti, äsken tuli uutena Budbeen automaatti ja nyt oli juuri laajennettu sitä Matkahuollon automaattia vielä isommaksi. 😁
Sitten meille oli tullut noiden lisäksi vielä Smartmile-pakettiautomaatti johon tulee mm. Posnord, joka tulee välillä myös Matkahuollon siniseen automaattiin. Sitten vaan arpomaan että kummassa on.
Elämä on täynnä yllätyksiä, ole iloinen, pääset osallistumaan laatikkoleikkiin! Minkä luukun haluat avata ensiksi?
Samaa ihmetellyt. En voi tilata mitään lähikauppani automaattiin, koska se on aina täynnä. Ja tällöin pakettini menee toiseen kaupunginosaan! Se siitä kätevyydestä. Tästä oppineena tilaan tuotteet työmatkani varrella oleviin kioskeihin tai kauppoihin.
Itse ainakin haen nopeasti tilaamani paketin, koska olen sitä innoissani odottanut.
Vierailija kirjoitti:
matkahuolto parempi kirjoitti:
Saa nähdä, riittääkö postille 2 vuorokautta siirtää minulle tulossa olevaa, tai ainakin sen pitäisi olla tulossa, pakettia 113km. Sillä matkalla ei ole mitään suuriväkisiä asuinalueita. 20-30tuhatta asukasta yhteenlaskettuna.
Ole siinä sitten valmiina hakemaan pakettisi oitis postin automaatista kymmenen kilometrin päästä kotoa, kun ennustetut saapumispäivät osoittautuvat toiveajatteluksi.
On tarkoitus, että paketti voi odottaa vastaanottajan hakua seitsemän päivää. Se ei ole liian pitkä aika.
Meidän kaupan Postin pisteessä käy usein asiakkaita, eikä heille saapunutta pakettia löydy.
Ei löydy, kun se on palautettu lähettäjälle sen jälkeen, kun se on lojunut yli 7 päivää siellä hyllyssä.
Tavallisin selitys: Kun mä huomasin ton saapumisilmoituksen vasta eilen/just äsken/saapumisilmoitusta ei ole tullut.
On tässä sillä paketin tilaajallakin skarppaamista. Ja paljon!
Ei tullut saapumisilmoitusta kännyyn, vain sähköpostiin. Tapoihini ei kuulu olla kirjautuneena sähköpostitilille. En edes joka päivä käytä samaa käyttöjärjestelmää, tietokonetta tai nettiselainta. Postilla oli kyllä numeroni, mutta eipä sitä luvattua tekstiviestiä vain tullut.
Taitaa olla isompien kaupunkien ongelma? Haen pakettini viimeistään yleensä seuraavana päivänä, kun ilmoitus tulee tosiaan iltapäivällä, kun kauppareissut ja muut on jo tehnyt. On tullut aina sinne kuin olen pyytänytkin. Nykyisin asun lähellä melkein kaikkia tämän paikkakunnan pakettiautomaatteja, on sitten postin tai matkahuollon.
Jos joutuu pari kilometriä sillä autolla koukkaamaan, niin sellaisesta on turha valittaa. Olet sentään saanut tilaamasi paketin eikä se jäänyt pyörimään jonnekin varastoon. Ymmärrän harmituksen jos joutuu isomman paketin hakemaan bussilla tai pyörällä jostain hevonhornasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on välillä kolmekin pakettia automaatissa. Haen ne kerralla. Ei ole jokaisen paketin takia aikaa ravata erikseen automaatilla. Automaatteja on kolme 100 m säteellä. Lisäksi asiamiesposti on yhden automaatin kanssa samassa tilassa.
Siis ne automaatit on sadan metrin säteellä, eikä sulla ole sen takia aikaa hakea niitä?! Siis sata metriä! Senhän kävelee tyyliin minuutissa tai kahdessa, jos on normaalikuntoinen. Tietysti, jos on laiska löntystelijä, niin kai tuo on sitten piiitkä matka.
Minulla on muutakin elämää kuin ravata heti kauppaan kun paketti tulee. Haen kyllä mahdollisimman pian, mutta aina ei heti samana päivänä ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla isompien kaupunkien ongelma? Haen pakettini viimeistään yleensä seuraavana päivänä, kun ilmoitus tulee tosiaan iltapäivällä, kun kauppareissut ja muut on jo tehnyt. On tullut aina sinne kuin olen pyytänytkin. Nykyisin asun lähellä melkein kaikkia tämän paikkakunnan pakettiautomaatteja, on sitten postin tai matkahuollon.
Jos joutuu pari kilometriä sillä autolla koukkaamaan, niin sellaisesta on turha valittaa. Olet sentään saanut tilaamasi paketin eikä se jäänyt pyörimään jonnekin varastoon. Ymmärrän harmituksen jos joutuu isomman paketin hakemaan bussilla tai pyörällä jostain hevonhornasta.
Med den logiken skulle det vara OK om din post hamnade hos någon granne i när-kvarteren därifrån du behändigt kan promenera efter den i morgonrock. Knappast störs grannen av sådant och för dig är det endast välkommen motion?
Det är nog helt klart att post och paket måste levereras dit det är beställt och inte någon annanstans. Stäng temporärt leveransmöjligheterna till adresser dit försändelserna inte ryms. Då blir det mottagaren som väljer alternativ och inte leverantören. Ett alternativ är att lämna prylen i affären om det inte går att leverera till önskat ställe. Då skulle affärerna välja bättre leverantörer och långt dumpa Posti.
Meidän kaupan Postin pisteessä käy usein asiakkaita, eikä heille saapunutta pakettia löydy.
Ei löydy, kun se on palautettu lähettäjälle sen jälkeen, kun se on lojunut yli 7 päivää siellä hyllyssä.
Tavallisin selitys: Kun mä huomasin ton saapumisilmoituksen vasta eilen/just äsken/saapumisilmoitusta ei ole tullut.
On tässä sillä paketin tilaajallakin skarppaamista. Ja paljon!