Miksi ihmiset ovat niin hitaita hakemaan automaateista pakettejaan?
Tilasin paketteja, ja taaskaan ne eivät mahdu lähikauppani automaattiin. Miksi niitä paketteja ei voi hakea samana päivänä? Pitäisi laittaa maksulliseksi säilytys automaateissa, mikäli pakettia ei nouda 24h kuluessa saapumis ilmoituksesta. 10€ per päivä. Jos ei pääse itse hakemaan, pyytäisi jotain läheistä. Tympäsee lähtä ajelemaan toiselle puolelle kaupunkia hitaiden ihmisten vuoksi..
Kommentit (62)
Siksi kun pakettini on viety jonnekin hornanvitunperseessä olevaan automaattiin tuon lähimpänä olevan ja valitsemani automaatin sijaan.
Siitä sen sijaan haen paketin aina samana päivänä kun siitä saapumisilmoitus tulee.
Ennen tätä pakettien ripottelua minne sattuu harrasti posti mutta nyt myös budbee ja siksi välttelenkin sellaisia nettikauppoja joilla ei ole näitä parempaa kuljetusyhtiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen tilannut paketin lähikauppaan automaattiin, mutta paketti viedään 28 km päähän ei ihan läheiseen automaattiin paikkaan, jonne minulla ei ole oikeastaan mitään asiaa, vaan joudun erikseen miettimään, koska sinne menen. Harvemmin tulee samana päivänä lähdettyä.
Ja tämä johtuu siitä ettå tädit ei käy kuin kerran viikossa ulkona.
Ehei, tuo johtuu siitä, että siellä noin 28 km päässä asuville tulee tieto, että pakettisi ei ole siellä, minne sen tilasit, vaan tuolla 28 km päässä eli minun lähikaupassani.
Totta! Paketti tuli paikaan, jossa en ollut koskaan käynyt, GPS auttoi löytämään, muuten ei ollut aavistustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun pakettini on viety jonnekin hornanvitunperseessä olevaan automaattiin tuon lähimpänä olevan ja valitsemani automaatin sijaan.
Siitä sen sijaan haen paketin aina samana päivänä kun siitä saapumisilmoitus tulee.
Ennen tätä pakettien ripottelua minne sattuu harrasti posti mutta nyt myös budbee ja siksi välttelenkin sellaisia nettikauppoja joilla ei ole näitä parempaa kuljetusyhtiötä.
Matkahuoltokin tekee tuota nykyään. Niin ärsyttävää.
No meillä ainakin toimitetaan paketit automaattiin iltakasilta, ja se on mulle vähän liian myöhään lähteä kaupalle. Haen paketin siis silloin kun käyn samalla kaupassa.
Olen hidas siitä syystä, että pakettini ovat jossain hevonkuusessa siellä täällä. Tilasin ne tuohon lähes naapuriin, kuten aina (mutta yllätysyllätys pakettini on sikinsokin pitkin kaupunkia jälleen kerran, eli yleensä aina).
Kolmen pienen lapsen kanssa vaikea lähteä ympäri Helsinkiä hakemaan paketteja.
Olispa niin, että mielummin säilövät niitä paketteja jossain ja laittavat lokeroon kun vapautuu eikä silleen et kiireesti vievät mihin sattuu. Harvoin paketeissa on mitään mikä pitäis olla minulla juuriheti, voisin odottaa että lähimpään laittaisivat kun vapautuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan sun kiusaksi jätän viime tippaan hakemisen. Tiedän, että ärsyynnyt. HÄHÄHÄ!
Aiki hyvä idea! Jos aletaan periä vrk-maksu paketin säilyttämisestä, tulee pian halvemmaksi hakea paketti sen lähettäjältä. Ehkä siihen ollaankin menossa: Kun tilaat jotakin, saat puhelimeen ilmoituksen, milloin tilauksesi on paketoitu ja valmis noudettavaksi lähettäjältä. Posti ja asianomaiset mnisterit sanovat, että se on hyvä uudistus, kun postin ei tarvitse ajaa ympäriinsä ja saastuttaa ilmaa. (parempi tietysti, että jokainen matkaa itse hakemaan pakettinsa lähettäjältä)
Vierailija kirjoitti:
No meillä ainakin toimitetaan paketit automaattiin iltakasilta, ja se on mulle vähän liian myöhään lähteä kaupalle. Haen paketin siis silloin kun käyn samalla kaupassa.
Voi hyvinkin olla niin, että ne paketit toimitetaan jo tunteja aikaisemmin, mutta ilmoitus sinulle tulee vasta tuntien viiveen jälkeen. Niin meilläpäin ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan sun kiusaksi jätän viime tippaan hakemisen. Tiedän, että ärsyynnyt. HÄHÄHÄ!
Aiki hyvä idea! Jos aletaan periä vrk-maksu paketin säilyttämisestä, tulee pian halvemmaksi hakea paketti sen lähettäjältä. Ehkä siihen ollaankin menossa: Kun tilaat jotakin, saat puhelimeen ilmoituksen, milloin tilauksesi on paketoitu ja valmis noudettavaksi lähettäjältä. Posti ja asianomaiset mnisterit sanovat, että se on hyvä uudistus, kun postin ei tarvitse ajaa ympäriinsä ja saastuttaa ilmaa. (parempi tietysti, että jokainen matkaa itse hakemaan pakettinsa lähettäjältä)
Postilla on jo tää käytössä. Tilasin kaupungin toiselta laidalta (melkein 17 km) tuotteen lähiautomaattiin, mutta ystävällisesti toimittivat sen lähettäjän viereiseen postiin eli olisin voinut hakea sen suoraa lähettäjältä ilman postimaksua.
Vierailija kirjoitti:
Olen hidas siitä syystä, että pakettini ovat jossain hevonkuusessa siellä täällä. Tilasin ne tuohon lähes naapuriin, kuten aina (mutta yllätysyllätys pakettini on sikinsokin pitkin kaupunkia jälleen kerran, eli yleensä aina).
Kolmen pienen lapsen kanssa vaikea lähteä ympäri Helsinkiä hakemaan paketteja.
Olispa niin, että mielummin säilövät niitä paketteja jossain ja laittavat lokeroon kun vapautuu eikä silleen et kiireesti vievät mihin sattuu. Harvoin paketeissa on mitään mikä pitäis olla minulla juuriheti, voisin odottaa että lähimpään laittaisivat kun vapautuu.
Mulle tuli budbeeltä just tuollainen viesti, että pakettisi viivästyy koska valitsemasi automaatti on täynnä ja jos halua paketin heti niin vaihda automaattia. No, ei ollut mikään kiire joten en vaihtanut ja sitten meni melkein viikko, että tuli seuraava viesti budbeeltä että paketti on noudettavissa. Tosin ei edelleenkään tuosta valitsemastani automaatista vaan reilun 5km päässä olevasta. Näillä siis olisi toinen automaatti ihan siinä tien toisella puolella olevassa ruokakaupassa kuin mitä tuo valitsemani, mutta silti paketti roudattiin tuonne prismaan johon ei edes tästä pääse julkisilla..
Veikkaan kyllä, että noihin täällä oleviin automaatteihin ei ollut muuta tuotavaa kuin tuo mun paketti ja siksi se vietiin muualle (ikinä en ohikulkiessani ole nähnyt kenenkään tuolta olevan pakettiaan noutamassa). Lisäksi viikossa vapautuu ihan jokainen lokero ainakin kertaalleen jo siksi, että paketti on viikossa noudettava tai se toimitetaan takaisin lähettäjälle.
No, jatkossa en sitten enää valkkaa tuota(kaan) kuljetusyhtiötä. Posti on jo valmiiksi ollut boikotissa tasan samasta syystä.
Jos haluaa tavaran heti, on parasta käydä itse kaupassa. Silloin sen tavaran saa mukaansa HETI. Ihme rääkymistä teillä yksistä automaateista. Jos on pakko käyttää verkkokauppaa, ottakaa kotiinkuljetus. No, ehkä jos ei ole itsellä mitään todellisia ongelmia ja vaikeuksia, ne pitää sitten itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postilla on jo tää käytössä. Tilasin kaupungin toiselta laidalta (melkein 17 km) tuotteen lähiautomaattiin, mutta ystävällisesti toimittivat sen lähettäjän viereiseen postiin eli olisin voinut hakea sen suoraa lähettäjältä ilman postimaksua.
Minä tilasin Powerista tuotteen lähiautomaattiini. Posti toimitti sen Powerin eteisessä olevaan automaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Just tuli ilmoitus, että mun paketti on kuskattu johonkin hevonperseennevalle, jossa en ikinä käy, koska luukut on täys. Nyt täytyy ajaa ylimääräinen lenkki vain paketin takia, kun itsekkäät mulqt ei osaa pakettejaan ajoissa hakea.
Eivät muut asiakkat saa tietoa siitä, milloin juuri sinun pakettisi vaatisi tilaa.
-joskus niitä lähetyksiä sovitellaan lokeroihin, jos samaan lähetykseen kuuluu useampia paketteja, joskus vaan laitetaan eri lokeroon. Laittamalla pikkupaketti isomman päälle tarvittaisiin vain yksi lokero, jonka ei aina tarvitse olla edes suurempi. Itsellä nimittäin kerran oli jäädä se pikkupaketti sinne toiseen lokeroon, arvelin kaiken olevan jo siinä isommassa. No, näkeehän sen kännystä, mutta jäi sillä kertaa selaamatta viestit loppuun.
Kun tulee tekstari niin siitä ei selviä että mihin hiton automaattiin se on mennyt!
Meidän ostarilla on 6 automaattia, eri värisiä ja jotkut niistä on monen palvelutarjoajan yhteisautomaatteja ja jokaisen osoitetiedoissa saattaa vain olla että paketti on haettavissa osoitteessa Kauppakatu 1-3 ja koodi on tämä: XXX XXX
Kävin läpi 4 automaattia eikä auennut, vasta kotona surffasin netissä ja sain tietää että sinne syrjemmälle nurkkaan ekaan kerrokseen oli tullut 2 uutta automaattia parkkihallin takana, joten se oli se viides jota kävin seuraavana päivänä kokeilemassa.
Paketti ei siis tullut sinne alkuperäiseen automaattiin mihin olin tilannut!
Huomaa kyllä pakettien suosion kasvavan vuosi vuodelta. Lähimarketissani on nyt 2 eri Postin automaattia, Matkahuollon automaatti, äsken tuli uutena Budbeen automaatti ja nyt oli juuri laajennettu sitä Matkahuollon automaattia vielä isommaksi. 😁
Itse en tilla mitään paketteja netistä. Jos ilmotus tulisi paketin hausta? En myökään hakisi ,koska en mitään tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvinkin olla niin, että ne paketit toimitetaan jo tunteja aikaisemmin, mutta ilmoitus sinulle tulee vasta tuntien viiveen jälkeen. Niin meilläpäin ainakin.
Paljon mahdollista sekin, silloin saisivat nopeutettua hakemissykliä kun paketit eivät suotta makaisi siellä automaatissa. Ilman sitä ilmoituksen koodiahan sitä nimittäin ei haeta. Jos paketit vietäisiin automaattiin vaikkapa iltapäivästä niin veikkaan että moni hakisi omansa töistä tullessa, ruokaostosten yhteydessä. Tietysti riippuu esim. siitä että milloin heille tulevat uudet paketit.
Ymmärrän sinällään tuskan koska meidän kaupan automaatti on tosi kiireinen ja omaakin pakettia on joskus joutunut odottamaan useamman päivän kun joka lokero on ollut täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen tilannut paketin lähikauppaan automaattiin, mutta paketti viedään 28 km päähän ei ihan läheiseen automaattiin paikkaan, jonne minulla ei ole oikeastaan mitään asiaa, vaan joudun erikseen miettimään, koska sinne menen. Harvemmin tulee samana päivänä lähdettyä.
Tämä. Haen paketin aina samana päivänä, jos se tulee sinne, minne olen sen tilannut. Jos se menee jonnekin hornan tuuttiin, niin haen sitten kun ehdin lähteä sinnepäin.
Täällä paketin saapumisesta tulee ilmoitus aina klo 17jälkeen, vaikka automaatteihin laitetaan päivän saapunut posti viimeistää klo 14. Juuri tuon viiveen takia joutuu usein tekemään erikseen hakureissun. Data kulkee Suomen sisällä joskus kummallisen hitaasti.
Tämäpä. Juuri kun on päässyt kotiin ja vaihtanut pieruverkkareihin eikä ole enää aikomustakaan pistäytyä samana iltana missään, tulee viesti, että nyt se pakettisi olisi täällä. Siksi melkein aina haen vasta seuraavana päivänä.
Sattuupa yllättävän syvälle sieluun tämä ketju ja postipakettien hakeminen hevonkuusesta
Mun vakioautomaattiini uudet saapuneet paketit tuodaan iltapäivällä.
Tuo Postin pakettien uudelleenohjaussysteemi ei vain kerta kaikkiaan toimi. Minä ainakin odottaisin mieluummin vaikka kuukauden, että lähiautomaattiini tulee tilaa, ettei tarvitsisi lähteä monella bussilla jonnekin toiselle puolelle kaupunkia etsimään sitä automaattia, jonne Posti on tällä kertaa päättänyt viedä pakettini.