Suomesta on tullut minä, minä yhteiskunta eikä ihmisiä auteta edes hädässä
Surullista luettavaa
Mies putosi junaraiteelle Espoossa, kukaan ei auttanut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a63573ce-fce9-4def-b838-e65f8f415f07
Nainen elvytti tuupertunutta, samalla ohikulkijat yrittivät varastaa tavaroita
Kommentit (40)
Jokainen liberalismia haluava on syyllinen tähän tilanteeseen.
Jos haluaa itse päättää elämästään kaiken, ei voi vaatia muita auttamaan itseä.
Jos haluaa että muut auttavat sinua, niin silloin niillä muilla pitää olla myös sananvaltaa mitä sinä teet ja et tee.
Ihmisten valitukset on ristiriidassa: He vaativat että he ITSE päättävät mitä he tekevät ja kenen kanssa tekevät. He eivät ole tilivelvollisia kenellekkään. Mutta sitten ne valittavat kun kukaan ei auta.
Se on ristiriitaista. Sekä tekopyhää
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa että muut auttavat sinua, niin silloin niillä muilla pitää olla myös sananvaltaa mitä sinä teet ja et tee.
Ihmisten valitukset on ristiriidassa: He vaativat että he ITSE päättävät mitä he tekevät ja kenen kanssa tekevät. He eivät ole tilivelvollisia kenellekkään. Mutta sitten ne valittavat kun kukaan ei auta.
Alapeukutin. Olen liberaali, mutta en vasemmistolainen. Vasemmistolainen ei voi olla koskaan liberaali, koska vasemmistolainen vaatii valtiota määräämään miten eletään. Liberaaliin yhteiskuntaan kuuluu kovat rangaistukset jos ihmisen koskemattomuutta rikotaan.
Ei tainnut olla suomalainen kun häntä ei haluttu auttaa. Razzet saata..
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin väkivaltainen ettei enää uskalleta puuttua toisten tilanteisiin. Saat puukosta tai sinut ryöstetään. Turhaan viranomaiset syyllistä, tekisivät tilanteelle itse jotain.
Nyt ei ollut tappelu kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuo on jo aika brutaalia katsoa vain raiteilla makaavaa ja odottaa junan saapumista. Huhhuh.
Ei sinne raiteille saa mennä. Luulisi, että laiturialuetta valvotaan kameroin ja että Valvomo pysäyttää junan ja hälyttää apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin väkivaltainen ettei enää uskalleta puuttua toisten tilanteisiin. Saat puukosta tai sinut ryöstetään. Turhaan viranomaiset syyllistä, tekisivät tilanteelle itse jotain.
Raiteille meno on kielletty. Siitä löytyy kyltit asema-alueella.
Mitä muuta voi odottaa jos pääministerikin näyttää mallia muille ihmisille lällättelystä ja piittaamattomuudesta
boomboom boomerit. get over it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raiteille meno on kielletty. Siitä löytyy kyltit asema-alueella.
Saa mennä kun on jonkun henki uhattuna.
Poliisi muistuttaa, että hengenvaarassa olevaa tulee mahdollisuuksien mukaan auttaa.
-Vähintä, mitä junaraiteella tapahtuvan vaaratilanteen huomatessaan voi tehdä, on soittaa välittömästi hätänumeroon 112, valmiuspäällikköArto MuukkonenVäylävirastosta sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutin. Olen liberaali, mutta en vasemmistolainen. Vasemmistolainen ei voi olla koskaan liberaali, koska vasemmistolainen vaatii valtiota määräämään miten eletään. Liberaaliin yhteiskuntaan kuuluu kovat rangaistukset jos ihmisen koskemattomuutta rikotaan.
Ei onnistu tämä nykymallinen vihervasemmistolainen liberalismi.
itse tässä maailmassa on pärjättävä. jos lähtee taju, eikä pysty pitämään käsilaukustaan kiinni, niin heti joku vihervasemmistolainen sen vie
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta voi odottaa jos pääministerikin näyttää mallia muille ihmisille lällättelystä ja piittaamattomuudesta
Tämähän se. Joukkoja johdetaan edestä omalla esimerkillä.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi muistuttaa, että hengenvaarassa olevaa tulee mahdollisuuksien mukaan auttaa.
-Vähintä, mitä junaraiteella tapahtuvan vaaratilanteen huomatessaan voi tehdä, on soittaa välittömästi hätänumeroon 112, valmiuspäällikköArto MuukkonenVäylävirastosta sanoo.
En mäkään olisi osannut toimia oikein. No, mutta siis en asu tuolla päin, en kuljeksi tuollaisilla junilla, en käy tollasilla asemilla, joten tietenkään en olisi osannut. Mä olisin alkanut etsiä sieltä asemalta jotain "hälytysnappulaa". Eikö siellä ole jotain sellasta? Niinkuin junassa on hätäjarru. Niin eikö asemilla ole jonkinlainen "hätähälytin"? Ei tulis mieleenkään soittaa hätänumeroon jos joku on raiteilla, vaan mulle tulee mieleen vetästä jostain "hätävivusta" siellä asemalla.
Ja myös saattaisin kuvitella että siellä on jokin automatiikka, jotta tieto raiteella olevasta ihmisestä välittyy välittömästi eteenpäin, niin ettei muiden ihmisten tarvitse välttämättä tehdä yhtikäs mitään.
Toki jos paikalla on vaikkapa neljän aikuisen porukka niin voisivat mennä nostamaan sen henkilön pois raiteilta. Mutta jos yksin on liikkeellä niin ei voi mennä nostamaan, ei siitä mitään tule, ja senkin olen oppinut että jos hädässä yrittää saada ventovieraista ihmisistä porukkaa kasaan yhdessä menemään ja auttamaan, niin ei siitä mitään tule, vaan ne ventovieraat vain seisoksii tumput suorina eikä todellakaan järjestäydy yhdessä auttamaan ketään, vaikka se yhdessä auttaminen olisi tosi helppoa.
Jos paikalla on neljä ventovierasta niin ei sitä henkilöä sieltä raiteelta pois nosteta. Jos paikalla on neljän hengen kaveriporukka niin ne nostaa sen henkilön pois raiteelta.
Ihmisillä on omituinen kyvyttömyys järjestäytyä hädän hetkellä. Ei meidän tartte rakastaa toisiamme, ei meidän tartte olla samaa mieltä politiikasta ja uskonnosta ja urheilusta ja kaikestamuustakin, mutta edes kerran-kaksi elämän aikana meidän pitäisi pystyä tekemään yhteistyötä jonkun muun hengen pelastamiseksi. Mutta ei pystytä! Vttu!
Mietin samaa kuin edellinen, että eikö tuolla ollut laiturilla sellaista hätänappulaa? Ainakin metroasemilla on, ja hätäpuhelin myös.
Ihan sama mitä mammat selitätte, itse autan hädässä olevaa vastedeskin ja käskytän muut avukseni. Hyvät voittaa kun emme anna periksi kyynisyydelle.
äläs ny somaliassakin lukevat suomi esitteitä on todella isoa naista tyrkyllä saatikka taika seinä josta aina saa rahaa jopa pääministeri tarjoaan taloaan majoitukseen. suomessa ei laatu vaan määrä ratkaisee kuin neukkulassa konsanaan.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi sama pm junailee korona-avustuksia isotuloisille artistikavereilleen vaikka hokeekin julkisuudessa kuinka hallitus haluaa tukea ja auttaa heikoimmassa asemassa olevia.
no ainakin tua iholle änkevä pummi on edes hetken poissa
Onko Marinin hallitus oikeistolainen? Kommunismiako haluat Suomeen?