Ärsyttää nettikaupat jotka lähettävät laskun jo ennen kuin ovat lähettäneet tuotteen
Ärsyttävää on myös se, että siinä että tuote oikeasti lähetetään menee monta vuorokautta, vaikka lähetystunnus tulee jo samana päivänä.
Kommentit (29)
Eihän se nettikauppa sitä laskua lähetä, vaan erillinen laskutusfirma, jolta he palvelun ostavat: Klarna tms
Maksa luottokortilla niin ei tarvitse ärsyyntyä.
Eikö kaikki osta luottokortilla? Turvallisinta niin, jos tuote ei tule reklamoi vaan mc tai visalle.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nettikauppa sitä laskua lähetä, vaan erillinen laskutusfirma, jolta he palvelun ostavat: Klarna tms
Jep, usein nimenomaan Klarnan laskut tulevat melko lailla heti tilauksen jälkeen. Ei siinä mitään, itse maksan laskun vasta sitten, kun se tilaus on saapunut minulle perille. Maksuaikaahan näissä yleensä on riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki osta luottokortilla? Turvallisinta niin, jos tuote ei tule reklamoi vaan mc tai visalle.
No ei osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei osta.
Itse en uskaltaisi ostaa yhtään mitään netistä ilman luottokorttia.
Olen lukenut tältä palstalta niin paljon huonoa tuosta Klarnasta, niin koskaan en osta laskulle vaan aina luottokortilla. En haluaisi alkaa tappelemaan jos tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on järkevämpää ottaa laskulle, jonka voi maksaa vasta sitten, kun tavara on tullut. Etenkin vaateostosten kohdalla tuo on paras tapa, koska voi maksaa vain ne, mitä pitää.
Klarnalla on nykyään vissiin aina 30 pv maksuaikaa, joten siinä ajassa ehtii kyllä tulla, mutta Qlirolla on 14 pv ja nytkin odottelen pakettia, joka on mukamas lähetetty 21.11. ja ep on 5.12., mutta ei näy vielä edes lähetysseurannassa.
Jos ap tilaa laskulle siksi että ei saa luottokorttia, niin silloin kannattaisi miettiä kannattaako ylipäätään shoppailla mitään nettikaupoista ennen kuin on saanut raha-asiansa sille mallille että saa sen luottokortin. Kaiken mitä elämiseen tarvitset saat ostettua käteisellä kivijalkakaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut tältä palstalta niin paljon huonoa tuosta Klarnasta, niin koskaan en osta laskulle vaan aina luottokortilla. En haluaisi alkaa tappelemaan jos tulee ongelmia.
Mä oon käyttänyt Klarnaa monen monta vuotta, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Sovelluksessa voi kätevästi ilmoittaa, että on palauttanut esim. osan tuotteista, jolloin maksu menee tauolle kunnes yritys on ilmoittanut saaneensa palautuksen. Maksuaikaa on nykyään ollut kaikissa niissä, mitä itse tilaan (kosmetiikkaa, eläinkaupan juttuja, vaatteita, elektroniikkaa) se 30 pv ja siinä ajassa ehtii hyvin vastaanottaa paketin, palauttaa mahdollisesti jotain ja maksaa laskunsa eräpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap tilaa laskulle siksi että ei saa luottokorttia, niin silloin kannattaisi miettiä kannattaako ylipäätään shoppailla mitään nettikaupoista ennen kuin on saanut raha-asiansa sille mallille että saa sen luottokortin. Kaiken mitä elämiseen tarvitset saat ostettua käteisellä kivijalkakaupoista.
Mistä ihmeestä revit tuon, että AP ei saisi luottokorttia?! Ja tule nyt hyvä ihminen sinäkin nykypäivään tuollaisesta "kaiken saa käteisellä kivijalkakaupoista" luulosta. Jestas, mikä ankeuttaja.
Vierailija kirjoitti:
On minulla luottokortti, maksan sillä ulkomaan ostokset, mutta kotimaassa tilaan laskulle.
t. ap
Mitä sitten? Onhan siinä yleensä eräpäivään aikaa ja kyllä tuote yleensä siihen mennessä tulee eikä mitään kauheaa tapahdu, vaikka maksaisi vähän myöhässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla luottokortti, maksan sillä ulkomaan ostokset, mutta kotimaassa tilaan laskulle.
t. ap
No miksi ihmeessä tilaat sille laskulle kun se sinua hiertää niin paljon että teit aiheesta aloituksen?
Jos lasku lähtee samana päivänä kuin paketti (tai esim. edi-sanoma, jos paketti ei ole vielä saapunut postille), tulee toki lasku ensin. En ole kokenut ongelmana, kun Klarnallakin on nykyään niin pitkä maksuaika. Jollain laskuttajalla on vieläkin pitempi kuin Klarnan 30 pv, olisiko ollut Svea (?) jolla jopa 60 pv.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ei saa luottokorttia vaikka ei olisi maksuhäiriöitäkään.
Ja kivijalkakauppojen valikoima on vähentynyt. Toisekseen bensaa kuluu jos lähtee ajelemaan ympäriinsä kauppojen perässä. Halvempaa ja ekologisempaa on tilata.
Ekologisempaa tilata netistä iso läjä vaatteita ja palauttaa niistä puolet? Palautetut vaatteet ja tavarat menee aina hylkyyn.
Eihän luottokortilla välttämättä saa sen pitempää maksuaikaa. Jos ostan nyt ihan loppukuusta luottokortilla jotain, marraskuun lasku tulee heti joulukuun eka päivä ja erääntyy siitä 2 vk päästä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Eihän luottokortilla välttämättä saa sen pitempää maksuaikaa. Jos ostan nyt ihan loppukuusta luottokortilla jotain, marraskuun lasku tulee heti joulukuun eka päivä ja erääntyy siitä 2 vk päästä. 😁
Useimmat maksaa luottokorttivelan heti pois eikä käytä sitä maksuajan vaan turvallisuuden takia. Ei tarvitse tapella minkään Klarnan kanssa ja on turva jos vaikka nettikauppa menee konkurssiin.
Niin mutta eikö siinä ole eräpäivää laskulle? Eikö se eräpäivä ole ainakin 14 päivää eteenpäin. Tietty tuote pitää saada ennen laskun maksamista.