Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomiksi opiskelu

Vierailija
25.11.2022 |

Opiskelen AMKssa tradenomiksi toista vuotta. Kaikki opinnot etänä, kursseja vähän ja ne vähät pääsee läpi suurinpiirtein nukkumalla. Onkohan muilla samaa kokemusta vai olenko tosiaan joku yliälykkö? Tuntuu, että odotan vaan milloin oikea opetus alkaa. Koulutus tähän mennessä ollut ruokottoman huonoa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko opinnoissa ollut paljon ryhmätehtäviä?

On. Itse olen saanut tehdä useimmat yksin, kun en ole päässyt ryhmiin. Ryhmätöiden tekeminen on alakoulutasoa, kun käytös on samaa luokkaa.

Vierailija
22/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Itse olen saanut tehdä useimmat yksin, kun en ole päässyt ryhmiin. Ryhmätöiden tekeminen on alakoulutasoa, kun käytös on samaa luokkaa.

Mitä tarkoitat sillä, ettet pääse ryhmiin? Opiskelin itse muutama vuosi sitten monimuotototeutuksessa ja jos ei itse löytänyt ryhmää, niin opettaja katsoi ryhmän, jossa oli vähemmän ihmisiä ja lykkäsi yksittäisen oppilaan siihen. Tai sehän olisi tosi kiva, että vaan sanoisi, ettei päässyt ryhmään, joten teen yksin ja se olisi sillä selvä. Harva niistä ryhmätöistä oikeasti tykkää, vaan helpommalla pääsisi, että tekisi koko homman yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ryhmätöitä on. Yleensä osa porukkaa on ihan lapsen tasolla ja tulee vaan näpyteltyä sitten itse hommat valmiiksi, samalla kun tuijotan jotain hömppää tvstä. Osa valittaa, kun vastuu ei jakaannu. Itselle ihan sama, en halua olla tekemisissä muiden kanssa ja tehtävät eivät vaadi juurikaan mitään itseltä, niin en pahoita mieltäni moisesta.

Vierailija
24/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, ettet pääse ryhmiin? Opiskelin itse muutama vuosi sitten monimuotototeutuksessa ja jos ei itse löytänyt ryhmää, niin opettaja katsoi ryhmän, jossa oli vähemmän ihmisiä ja lykkäsi yksittäisen oppilaan siihen. Tai sehän olisi tosi kiva, että vaan sanoisi, ettei päässyt ryhmään, joten teen yksin ja se olisi sillä selvä. Harva niistä ryhmätöistä oikeasti tykkää, vaan helpommalla pääsisi, että tekisi koko homman yksin.

Opettaja laittoi ryhmään ja kerran minut ulkoistettiin muiden toimesta ulos, toisen kerran ei annettu puheenvuoroa mihinkään asiaan ja kolmannella kerralla todettiin, että minun kanssa on hankala tehdä ryhmätyötä, koska emme tunne toisiamme. Nämä olivat erillisiä ryhmätöitä.

Kokemukseni eivät ole järin positiivisia. Kyse ei ole siitä, että en olisi yrittänyt.

Vierailija
25/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa.

Tyttäreni on myös 2. vuoden tradenomiopiskelija ja lähiopetuksessa 5pv viikossa. Lisäksi 2-3 esseetä joka viikko, projekteja joka viikolle, erilaisia tempauksia ja yrityshautomoita toteutettavana. 

Aika rankkaa tuntuu olevan, koululle klo 8 tai 9, luennot loppuu klo 16, klo 17 alkaa työt ja on kotona klo 22. Lauantaina töissä ja illalla kavereiden kanssa ulkona. Sunnuntai menee esseitä tehden. Arvosanat 4-4,5 luokkaa. 

Ehkä noita oppilaitoksiakin on eri tasoisia, tämä siis ruotsinkielinen

Vierailija
26/32 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se niinkin olla..ja toki opiskelijoitakin on monen tasoisia. Tsemppiä tyttärellesi loppurutistukseen ja toivottavasti hän työllistyy haluamalleen alalle. Jo se toki puhuu työllistymisen puolesta, että jaksaa tehdä töitä koulun ohessa ja tekee säntillisesti kouluhommat.

Vierailija
27/32 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös tradenomikoulutuksesta, perus liiketaloustraden tutkinto on aika helppo ja se tiedetään työmarkkinoillakin mutta erikoistuneemmat (IT-tradenomit, logistiikkatradenomit, oikeustradenomit, julkishallinnon tradenomit) on sit jo eri tasolla ja se näkyy työllistymisessäkin

Höpöhöpö, samaa huttua nämä kaikki ovat.

Vierailija
28/32 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaikutelma, että aloittaja keskustelee keskenään. Näitä avauksia on jatkuvasti. Jotain hampaankolossa? Voin toki olla väärässäkin.

Vierailija
29/32 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 esseetä viikossa? Kuinka pitkiä noiden esseiden tarvitsee olla? Kiinnostaa koska olen hakemassa seuraavassa yhteishaussa (Tradenomi liiketalous)

Vierailija
30/32 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tehtäviin tuosta valmistuu?

Vierailija
31/32 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista.. huomasin että edellinen kommentti olikin vuodelta -22. Onko jollain ajankohtaista kokemusta/tietoa tradenomi opintojen suorittamisesta? "Minkälainen on tyypillinen viikko" kurssilla

Vierailija
32/32 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tehtäviin tuosta valmistuu?

Työttömäksi tai liittymämyyjäksi Prisman käytävälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan