Onko Iiu Susiraja uusi supermenestystarina Tove Janssonin ja Tom of Finlandin jatkoksi?
Sai näyttelyn New Yorkin MoMA-museoon. On onnistunut luomaan jotain samalla lailla ainutlaatuista kuin mitä Jansson ja Tom ovat luoneet. Iiuhan on saanut paljon myös muuta kansainvälistä huomiota, kuten päässyt maailman vaikutusvaltaisimpiin kuuluvan taidelehden Artforumin kanteen.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Enpä haluaisi hänen taidettaan olohuoneen seinälle.
Taiteilijan ottaisin kyllä sänkyyn
Olen taidehistorioitsija ja Iiun "taide" ei kiinnosta vähääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijan ottaisin kyllä sänkyyn
Varmista ensin, että sänky kestää.
Toivottavasti saa kuuluisuutta ja rahaa. Ihan ne kuvat käy taiteesta. Onnea ja menestystä Iiulle.
Vierailija kirjoitti:
Entä ottaisitko vaikka Taistelun Sammosta? Aika harva ottaisi, vaikka muuten tykkää katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä ottaisitko vaikka Taistelun Sammosta? Aika harva ottaisi, vaikka muuten tykkää katsoa.
Meidän mummolassa oli tuo taulu seinällä. Erittäin karmiva pikkupenskan mielestä...
Iiu on uusi huono vitsi. Ei pelkkä nokkeluus tee teoksista taidetta.
Vierailija kirjoitti:
Taidehistorioitsijana varmaan ymmärrät, että Iiu tekee historiaa vaikka hänen taiteensa ei sinua kiinnostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taistelussa Sammosta on näköismuotokuva Päivi Räsäsen kimpussa olleesta valtionsyyttäjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidehistorioitsijana varmaan ymmärrät, että Iiu tekee historiaa vaikka hänen taiteensa ei sinua kiinnostakaan.
Kuka ei tekisi? Meistä kaikista tulee ennen pitkää historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää.
Mikä erityisesti järkytti herkkää mieltä?
Hassuhan tuo on.
Ei kylläkään mikään Tove Janssonin tai Tom of Finlandin tasoinen taiteilija.
Eihän Tomppaakaan alkuun taitelijana pidetty, vaan rikollisena ja mielisairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi käsittää tuon suosiota. "Hei vedänpä pullapitkot pipon alle niin näyttävät leteiltä, ja asetun seisomaan vielä stepperille. Siit tulee hurja kontrasti ku oon näin obeesi! Sit mä paan tosta vielä silakat käsineisiin ja näytän hämmentynyttä ilmettä." Ihan kolmen markan "taidetta", mitä yleisemmin näkee n. 12 seuraajan tiktokkaajien tuotoksissa.
Ei nyt ihan kaikkea kyllä taiteeksi tarvitse kutsua. Lapsikin osaa tehdä tällaista
No mene ja tee, ehkä sinäkin saan näyttelyn MoMaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi erottuu omaperäisyydellään, ei muita matkimalla. Hän sopii oivallisesti tähän suomalaisuuden hulluun sarjaan kuten mainitut Tove ja Tom, sekä myös muiden kulttuurin lajien Mieskuoro Huutajat, eukonkanto, Leningrad Cowboys ja vaikkapa narratiivi kansasta joka ei sano mitään jos ei ole pakko.
Toivoisin todella että tuo viimeinen sopisi myös suomalaisiin nalkuttavan naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi erottuu omaperäisyydellään, ei muita matkimalla. Hän sopii oivallisesti tähän suomalaisuuden hulluun sarjaan kuten mainitut Tove ja Tom, sekä myös muiden kulttuurin lajien Mieskuoro Huutajat, eukonkanto, Leningrad Cowboys ja vaikkapa narratiivi kansasta joka ei sano mitään jos ei ole pakko.
Käärijä. Hänhänb brändäsi jopa rallienglannin.
Vierailija kirjoitti:
Taidehistoriasta väitelleenä jaan näkökantasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iin suosio on Suomessa TODELLA vahvasti liioiteltu. Tyyliin Käärijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää.
Mikä erityisesti järkytti herkkää mieltä?
Hassuhan tuo on.
Ei kylläkään mikään Tove Janssonin tai Tom of Finlandin tasoinen taiteilija.
Eihän Tomppaakaan alkuun taitelijana pidetty, vaan rikollisena ja mielisairaana.
Sopiiko ne kloonimiesten jättikyrvāt mielestäsi ihan joka paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
En tajua noita patonkejakaa 😂😂 Voisko joku selittää? 😂
Kynätesti patongilla: riippurintojen alla pysyy vaikka patonki.
Patongeista muodostuu myös risti. Mikä on kenenkin risti? Mitä risti merkitsee katsojalle?
Mikä tuon oikea nimi on?