Mitä teidän nuoret toivoo joululahjaksi?
Meillä toiveissa pussilakanasetti ja kuulokkeet, lukiolaisia.
20v toivoo autotarvikkeita.
Kommentit (1232)
Meillä kaksi vanhinta ei keksi mitään mitä haluaisivat. Kummallakin on jo tietokone ja siihen liittyvät jutut kunnossa. Molemmilla on jo käyttöauto ja harrasteauto joista toisen saaneet aikaisemmin joululahjaksi ja toisen kumpikin hommannut omilla rahoillaan. No nuorin toivoo mönkijää niin pääsisi hänkin itse liikkumaan. Ja mönkijä on jo ostettu sitten mutta kaikkien käyttöön vaikka nuorin tulee varmaan ajamaan eniten.
Ja ettei tulisi väärää kuvaa niin sekä lasten käyttöautot että harrasteautot ovat maksaneet 800-2500 €/kpl eli eivät ole todellakaan mitään luksusta vaan ovat kunnostaneet itse ne käyttökuntoon vanhempien tuella. Mönkijä on huomattavasti kalliimpi kuin vanhempien lasten neljä autoa yhteensä.
Gant mekko ja hame 15v pojalle
Siis ei kai oikeasti aikuiset kehtaa toivoa joululahjoja vanhemmiltaan :D
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Gant on nyt se paras brändi. Tosi kivoja vaatteita. Ostan keski-iässä itsellenikin vaikka ns nuorison merkki. Niket ja addut sellaista vanhempaa merkkiä.
Gant on rikkaiden merkki. Siksi niitä ei näe landella vaan pelkästään pääkaupunkiseudulla.
Olen huomannut, että osa köyhistä vuokra-asujista ostaa lapsilleen kauhean kalliita vaatteita. Sitten on rahat loppu. Meidän keskiluokkaisessa perheessä kelpaa esim H&M-huppari ja rahaa pistetään vaikka harrastuksiin. Yritetään opettaa, ettei ulkokuori ole se joka merkitsee
Vierailija kirjoitti:
Villasukat, suklaata, kukan, Google Play -kortin.
Pyysi myös uudet luistimet, mistä mies suuttui kovasti. Hän on köyhästä perheestä lähtöisin ja vihaa sitä, että lahjaksi ostetaan käyttötarvikkeita (mistä syystä en ole saanut lahjaksi vuosien mittaan toivomiani yleiskonetta, rikkaimuria ja porakonetta vaan joutunut ostamaan ne itse). No, täytyy mennä muksun kanssa sitten erikseen luistinkaupoille.
Mies voisi käsitellä traumojaan terapiassa, ettei tarvitse perheelle raivota
Pussilakanasetti, tohvelit, pörrösukat, leuanvetotanko, kirja (englanninkielinen). Kivoja toiveita minusta, koitan toteuttaa.
Pussilakanasetti, tohvelit, pörrösukat, leuanvetotanko, kirja (englanninkielinen). Kivoja toiveita minusta, koitan toteuttaa.
Perussettiä, Apple 14 ja lomamatkaa(New York). Matka tulee paljon tavaraa kalliimmaksi, mutta siitä iloa koko perheelle.
Huvittaa joidenkin vanhempien pikkusieluisuus kun täällä vetävät herneen nokkaan joidenkin nuorten toiveista maailmanrauhan suhteen tai kun nuoret haluavat mieluummin että lahjarahat lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen :D
Vierailija kirjoitti:
Sähköhammasharja
Askartelutarvikkeita
Uudet muovailuvahat
Toivomansa pehmolelun
Choko -peli
Teini?
15v, sporttiasun, kirjan, nuottikirjoja, nintendopelin ja herkkuja
20v sporttiasun, kirjan, juoksulenkkarit, ikean lahjakortti ja herkkuja
Meillä ei joulu ole mikään kerran vuodessa pröystäily maraton. Meillä ostetaan tarpeellista ja mukavaa vuoden ympäri, myös aikuiselle lapselle tarpeen mukaan.
Mä en edes tiedä vielä mitä ne haluu. Onhan tässä aikaa.
Minulla on vaatimattomat lapset: kahdella ei toiveita ja opiskeleva haluaa laskimen jonka ostaisimme joka tapauksessa.
Autoa