Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä teen väärin? Olen salitreenin jälkeen aivan loppu

Vierailija
24.11.2022 |

Tarkoitan, että miten joku voi käydä salilla jopa 5 kertaa viikossa, kun sen jälkeen on voimat aivan loppu eikä järki kulje jopa koko loppupäivänä? Eihän tässä pysty tekemään kunnolla töitä tai hoitaa kotia, kun ei pysty mihinkään?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minkälainen on sun ruokavalio ja syötkö ennen treeniä mitään?

Mulla nimittäin sama ongelma, mutta siihen auttoi yksinkertaisesti se, että söin tuntia ennen treeniä banaanin. 

Vierailija
22/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys ei saisi kestää kuin korkeintaan pari tuntia ja sitten pitäisi virkistyä. Jos et palaudu normaalisti kyse on ylikunnosta. Lepää kuukausi. Treenaa kevyemmin ja vähemmän levon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corona pysäytti minun mahdollisuuden treeniin. Oon vaan niin loppu jatkuvasti.

Vierailija
24/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötköhän ihan tarpeeks? Onko rauta-arvot (ferritiini) kunnossa, tai muutenkin kaikki veriarvot jne kilppari

Vierailija
25/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaat liian kovaa tai kokonaiskuormitus (stressi) on liian suuri. Jos kuitenkin nukut hyvin eikä tule esim. rytmihäiriöitä tai sydämentykytyksiä levossa niin eipä siinä mikään överirasitustila ole päällä. Ja jos inhoat salitreenaamista muutoin, keksi joku muu liikuntamuoto. Jos kuukaudesta toiseen vaan vtuttaa mennä salille niin eipä se terveyttä edistä.

No en inhoa vaan tykkään. Mutta olen aivan hyytelöä sen jälkeen enkä jaksa tehdä mitään.

En ymmärrä tätä liian kovaa treenaamista. Siis jos jaksaa tehdä sarjat kunnolla loppuun asti, niin miten se on muka liian kovaa?

Onko ruokavalio ja palautuminen kunnossa? Niitä lähtisin tarkastelemaan.

Söin treenin jälkeen ison lautasellisen lihaa, perunaa ja salaattia, ei kastikkeita. Paljon vettä.

Vierailija
26/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Mulla nimittäin sama ongelma, mutta siihen auttoi yksinkertaisesti se, että söin tuntia ennen treeniä banaanin. 

Syön 1-2tuntia ennen ruuan jossa on hitaita hiilareita

Vierailija
27/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaat liian kovaa tai kokonaiskuormitus (stressi) on liian suuri. Jos kuitenkin nukut hyvin eikä tule esim. rytmihäiriöitä tai sydämentykytyksiä levossa niin eipä siinä mikään överirasitustila ole päällä. Ja jos inhoat salitreenaamista muutoin, keksi joku muu liikuntamuoto. Jos kuukaudesta toiseen vaan vtuttaa mennä salille niin eipä se terveyttä edistä.

No en inhoa vaan tykkään. Mutta olen aivan hyytelöä sen jälkeen enkä jaksa tehdä mitään.

En ymmärrä tätä liian kovaa treenaamista. Siis jos jaksaa tehdä sarjat kunnolla loppuun asti, niin miten se on muka liian kovaa?

No jos et jaksa muuta elämää, niin silloin joko treenaat kuntoon mähden liikaa, et palaudu tai ravitsemus ei ole kunnossa. Kokeile treenata työpäivän jälkeen ja sitten ottaa ilta rennosti, jos se auttaisi. Ja se ravintopuoli on tärkeää. Myös neste

Vierailija
28/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä ohjelmalla ap treenaat, miten usein ja montako kuukautta olet ohjelmaa veivannut?

Yksijakoisella ja tämä oli toinen kerta.

Eihän tämä ollut ap?

Oli

Aa ok, luin aloituksen huonosti ja luulin eka että käyt 5 krt viikossa ja mietin että jos yksjakoisella teet niin syy voi löytyä sieltä. :D

Kuinka usein käyt/aiot käydä viikossa salilla? Yksjakoisella en kävisi kuin max 2 krt. Ekat viikot voi tuntua pahalta ennen kuin kroppa tottuu. Kun jaksat sen yli niin alkaa varmasti helpottua! Tsemppiä!

Vierailija
29/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksijakoinen on raskain tapa treenata.

Vierailija
30/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymys ei saisi kestää kuin korkeintaan pari tuntia ja sitten pitäisi virkistyä. Jos et palaudu normaalisti kyse on ylikunnosta. Lepää kuukausi. Treenaa kevyemmin ja vähemmän levon jälkeen.

Vuodelepoon kuukaudeksi heti toisen treenikerran jälkeen?

Vierailija
31/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötköhän ihan tarpeeks? Onko rauta-arvot (ferritiini) kunnossa, tai muutenkin kaikki veriarvot jne kilppari

Arvot mitattu vasta ja kaikki kunnossa

Vierailija
32/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä ohjelmalla ap treenaat, miten usein ja montako kuukautta olet ohjelmaa veivannut?

Yksijakoisella ja tämä oli toinen kerta.

Eihän tämä ollut ap?

Oli

Aa ok, luin aloituksen huonosti ja luulin eka että käyt 5 krt viikossa ja mietin että jos yksjakoisella teet niin syy voi löytyä sieltä. :D

Kuinka usein käyt/aiot käydä viikossa salilla? Yksjakoisella en kävisi kuin max 2 krt. Ekat viikot voi tuntua pahalta ennen kuin kroppa tottuu. Kun jaksat sen yli niin alkaa varmasti helpottua! Tsemppiä!

Ajattelin tuon pari kertaa käydä. No ehkä mä odottelen muutaman viikon jos tää helpottais. Kiitos!

Vierailija
33/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Kokeile tuota banaania. On auttanut minulla ja muutamalla ystävällä, jolla ollut väsymyksen tunnetta treeneissä. 

Vierailija
34/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et jaksa muuta elämää, niin silloin joko treenaat kuntoon mähden liikaa, et palaudu tai ravitsemus ei ole kunnossa. Kokeile treenata työpäivän jälkeen ja sitten ottaa ilta rennosti, jos se auttaisi. Ja se ravintopuoli on tärkeää. Myös neste

Iso ruokaympyrää mukaileva lautasellinen kunnon kotiruokaa, vettä niin että joudun käymään pitkin päivää säännöllisesti vessassa. En vedä mitään palautusjauheita tai proteiinilisiä. Kuitulisää vedän jos vatsa vaatii.

Vierailija
35/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Kokeile tuota banaania. On auttanut minulla ja muutamalla ystävällä, jolla ollut väsymyksen tunnetta treeneissä. 

Treeni kulkee, mutta sen jälkeen ehkä tunnin päästä romahtaa

Vierailija
36/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Se johtuu siitä, että kulutat kaiken energiasi treenin aikana. Se banaani auttaa sen energialoppumisen kanssa. 

Vierailija
37/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Se johtuu siitä, että kulutat kaiken energiasi treenin aikana. Se banaani auttaa sen energialoppumisen kanssa. 

Okei selvä juttu

Vierailija
38/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on kyse ylikunnpsta, kun ap on kertonut käyneensä nyt 2 kertaa salilla.

Vierailija
39/39 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti saliharjoittelun jälkeen kannattaa juoda palautusjuoma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä