Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö muita kiinnosta energiakriisi ollenkaan?

Vierailija
24.11.2022 |

Välillä tuntuu, että olen ainoa joka edes yrittää säästää energiaa. Lämpötilaa laskettu, suihkuja lyhennetty ja veden lämpötilaa pidän matalampana ja vältän kaikkea sähkön kulutusta varsinkin päivisin. Laitteet lataan öisin ja samoin pyykinpesut ja tiskaukset hoidan yösähköllä. Sitten kun katselen muiden toimintaa, niin taloyhtiön pihassa oli autoissa sisätilanlämmittimet käytössä jo lokakuussa ja valot loistavat tyhjissä huoneissa. Jos käy kylässä tutuilla niin sisälämpötila huitelee niin korkealla, että kaikki ovat t-paidat päällä sisällä. Kuulen myös seinien läpi sen, että naapurissa suihkutellaan edelleen ihan antaumuksella ja kriittisimpinäkään aikoina ei paljoa kulutusta mietitä.

Olen yrittänyt näistä puhua, mutta minut leimataan helposti nillittäjäksi ja toisten asioihin puuttujaksi. Minun nähdäkseni kuitenkin tässä oltaisiin yhteisellä asialla eikä kukaan halua sähkökatkoja, niin miten suurin osa voi edelleen elää noin itsekkäästi? Eikö omasta mukavuudesta olla valmiita tinkimään yhtään yhteisen hyvän eteen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiteltiin jo syksyllä. Kaikki kertoi jäävänsä pois töistä kun ei kannata ja joutuvansa maakuoppaan. Nyt vaan seurataan kun näin tapahtuu.

Vierailija
22/30 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta mutta kynttilän valossa luen lehdistä kun

sähköyhtiöt  takoo miljoona voittoja.

Ne voitot sijoitetaan uusiutuvaan energiaan, eli oikeasti menee meidän kaikkien hyväksi. Ei aina kannata ajatella pahinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä porukka täällä Euroopassa on kimallusta törsääjää pullollaan.

Kyllä meidän pitää miettiä tätä meidän pallo.

Tätä on suojeltava.

Jotenkin porukka on ihan hukassa sen oman kulutuksen kanssa. Törsää törsää.

Kyllä olisi opittava elämään pikkusen niukemmin.

Kerrostalo on muuten ekologinen valinta asumiseen.

Vierailija
24/30 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta energiakriisi, se on HUIJAUSTA. Sähköyhtiöt tahkovat voittoa kassaan joten energiakriisi on huijausta. Tyhmät lampaat uskovat ihan mitä vaan mitä media kertoo. Itse en usko energiakriisiin, jos olisi energiakriisi, sähköyhtiöt eivät tekisi sikamaista voittoa asialla.

Tämä. Eikö koko energiakriisi ole eurooppalaisten itse tekemä? Eii me osta, haluut sa myydää, ei me osta, lällänlää, ei, siis nyt tuli kylmä? Apuuva

Vierailija
25/30 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei itse tehty energiakriisi kiinnosta muuten, kuin esimerkkinä ihmisen typeryydestä, mutta se on pakko ottaa huomioon, koska joudun lämmittämään 115 neliön vanhaa omakotitaloa sähköllä, joka maksaa 30-40 senttiä kilowattitunnilta. 

Joten kyllä: sähköä säästetään, ja joissain huoneissa on pirteä 11 asteen lämpö. Pelkällä puulla kun yrittää kämppää pitää asuttavana.

Vierailija
26/30 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä tarkkuudella sähkön käytössä olemme helposti vähentäneet sähkön kulutusta 1/3 viime vuoden kulutukseen verrattuna. Asumismukavuudessa ei ole eroa.

Vierailija
27/30 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta energiakriisi, se on HUIJAUSTA. Sähköyhtiöt tahkovat voittoa kassaan joten energiakriisi on huijausta. Tyhmät lampaat uskovat ihan mitä vaan mitä media kertoo. Itse en usko energiakriisiin, jos olisi energiakriisi, sähköyhtiöt eivät tekisi sikamaista voittoa asialla.

Tämä. Eikö koko energiakriisi ole eurooppalaisten itse tekemä? Eii me osta, haluut sa myydää, ei me osta, lällänlää, ei, siis nyt tuli kylmä? Apuuva

Nämä itse itselle asetetut pakotteet on täysin sama asia, kuin boikotoida kylän ainoaa ruokakauppiasta ja olla syömättä. Idiotismin riemuvoitto, ja yhdessä muiden tänä vuonna tehtyjen ratkaisujen kanssa tulee kaatamaan Suomen talouden kymmeniksi vuosiksi eteenpäin.

Mutta päätöksiä on hyvä tehdä, kun ne eivät vaikeuta omaa elämää, ja lauma hurraa kylmissä korsuissaan että mepä ollaankin urheita ja oikeamielisiä. Ja palkitsemme nämä päättäväiset toimet taas vaaliuurinilla. Kun meillä on se demokratia.

Vierailija
28/30 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei itse tehty energiakriisi kiinnosta muuten, kuin esimerkkinä ihmisen typeryydestä, mutta se on pakko ottaa huomioon, koska joudun lämmittämään 115 neliön vanhaa omakotitaloa sähköllä, joka maksaa 30-40 senttiä kilowattitunnilta. 

Joten kyllä: sähköä säästetään, ja joissain huoneissa on pirteä 11 asteen lämpö. Pelkällä puulla kun yrittää kämppää pitää asuttavana.

Ihan hyvin lämpimänä pysyy pakkasillakin kun polttaa aamuisin ja iltaisin pari pesällistä puita uuneissa

Vierailija
29/30 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä jaksa korruptoituneiden poliitikkojen ja ostetun lehdistön sumutukset pahemmin kiinnostaa. Olen suuren osan elämästäni elänyt säästäen energiaa ja luontoa olemattomalla hiilijalanjäljellä, mutta en enää. Teen tästä eteenpäin kaiken päinvastoin kuin poliitikot ja maksetut "asiantuntijat" kehottavat. Säästäköön itse, kun eniten kuluttavatkin ja ajavat luontoa tuhoavien suuryritysten ja rikkaiden etuja.

Vierailija
30/30 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta

Mulla on rahaa jolla maksaa

Niin mullakin mutta ymmärrän että moni on kusessa kun kaikki hinnat nousee. Tämä suuri kusetus joka alkoi 2020 täytyy saada loppumaan.