Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17v tytön kanssa hankalaa

Vierailija
24.11.2022 |

Ei siivoa huonettaan, on koko ajan vihainen jos kysyy jotain, huoneeseen ei saa tulla, hänelle ei saa puhua. Syömisen kanssa myös ongelmia. En tiedä mitä pitäisi tehdä? Kohta täysikäinen. Jatkuuko tää loputtomiin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se jatku kuin täysikäisyyteen asti. Sitten saa muuttaa pois.

Vierailija
2/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se helpottaa (ainakin vähän), kun lapsi muuttaa pois kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatku. Kun täyttää 18v voit heivata hänet pois.

Vierailija
4/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä samanlaista ja ikä sama. Päälle rajumpaa kapinointia eri muodoissaan. Kunpa kypsyisi siihen mennessä, että muuttaa omilleen.

Vierailija
5/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlaista ja tämä alkoi vasta nyt 17-vuotiaana, ennen sitä ei ollut mitään vastaavaa.

Ehkä on vain ikävaihe ja vanhemmista irrottautumista, toivottavasti helpottaa kun pääsee omilleen ja itsenäistymään. Ei olla kuitenkaan potkimassa pois kotoa, vaan saa lähteä sitten kun on siihen itse valmis.

Vierailija
6/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, tuo nyt on vaan teini-ikää. Ihan normaalia. Loppuu kun muuttaa pois kotoa tai aikuistuu. Vuoden-pari kestät kyllä kun ei pikku äksyilyä vakavammasta ole kyse. Ei sun tartte kontrolloida, kun toinen hakee itsenäisyyttään. Monella on tuonikäisiä ja nuorempia lapsia, jotka lopettavat koulunkäynnin, ovat itsetuhoisia, päätyvät rikollisjengeihin ja ovat poliisin, lastensuojelun, sosiaalitoimen sekä päihdehuollon vakioasiakkaita ja varastavat kotoa irtaimen ostaakseen huumeita. Silloin voi sanoa että on hankalaa ja vanhempi voi olla huolissaan.

Vierailija
7/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla masennusta

Vierailija
8/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuistuminen ei ole helppoa.

Ettekö todellakaan muista, millaisia olitte itse murrosiässä, miten koitte vanhempanne tai elämän yleensä.

Kun olin 15-vuotias, tajusin, että aikuistuminen ja aikuisuus kaikkineen oli vääjäämättä edessä. En halunnut sitä, mietin eräänä vaihtoehtona myös itsaria. En edes ollut taipuvainen itsetuhoisuuteen, mutta oikeasti tuleva elämä ja vastuun ottaminen kaikesta kauhistutti.

Muistan nämä ajatukset erityisen hyvin, vaikka olen jo 65+.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi