Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheneuvolan kirjaukset vilisee väärin tulkintoja ja väärinkäsityksiä

Vierailija
23.11.2022 |

Eivätkä perheneuvolan työntekijät kertaakaan kysyneet meiltä yhtään mitään ko.asioista. Kaksi hiljaista naistyöntekijää, jotka istuivat kalenterit sylissä lähinnä hiljaa. Olen itse korkeasti koulutettu terveydenhuollon asiantuntija ja olen järkyttynyt miten ja miksi näin toimitaan. Lisäksi mietin jaksanko lähteä vaatimaan korjauksia. Meitä ei edes tunnista kirjauksista ja hetken mietin onko meidän kohdalle kirjattu vahingossa toisen perheen asioita. Kävin siis kahdestaan neuroepätyypillisen lapseni kanssa, hänen isänsä kuoli.

Onko muilla kokemusta tällaisesta ja onko joku lähtenyt vaatimaan korjauksia? Miten nykyään on niin paljon virheitä ylipäänsä soten kirjauksissa. Esim. vanha äitini oli menossa nilkan leikkaukseen, hän sai kutsun yläraajaleikkaukseen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän noissa lääkäreittenkin kirjauksissa on. Kaikki jutut miten sattuu.

Vierailija
2/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän noissa lääkäreittenkin kirjauksissa on. Kaikki jutut miten sattuu.

Oletko vaatinut korjauksia?

Mietin, että pitäisi vaatia, koska eihän mikään muutu, jos asiakkaat ei anna palautetta/vaadi korjauksia. En tiedä vielä löytyykö ylimääräistä energiaa sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae yksityiseltä terveen paperit ja tee ilmoitus.

Vierailija
4/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae yksityiseltä terveen paperit ja tee ilmoitus.

Terveen paperit? Kenelle kommentti mahtoi olla. Minulla on terveen paperit. Kirjauksissa oli asuinpaikka väärin, elämäntilanne vähintään puoliksi väärin, olivat jotenkin missanneet että lapsella on autismi, sekoittaneet minun menneisyyden juttujani lapseni asioiksi. Ihan älyttömiä virheitä. Lisäksi tosiaan tehneet ties mitä tulkintoja, koska olivat "unohtaneet" tai ohittaneet lapsen autismin. Ihan turhaa aikaa mennyt virheiden takia, koska ne ohjasivat sitten seuraaviakin käyntejä. Itse ihmettelin miksi työntekijät olivat niin outoja, mutta kun luin kirjaukset alkoi valjeta. Eivät vaivautuneet kysymään, eivät puhuneet. Istuivat kalenterit sylissään hiljaa, pelasimme jotain lautapeliä. Lapseni isä on kuollut ja he hyssyttelivät asian niin sanotusti kuoliaaksi. Eivät osanneet ottaa puheeksi ja me sitten ihmettelimme, että hyssyttelemäänkö tänne tultiinkin ja lautapeliä pelaamaan. Toinen koulutukseltaan psykologi ja toinen sos.tt eikä kummallakaan vaikuttanut olevan alkeellisimpiakaan taitoja toimia vaikeassa tilanteessa. He ovat epäilemättä itse eläneet pumpulissa, tuskinpa heillä on omia lapsiakaan. Virheet kirjauksissa ovat kuitenkin niin räikeitä, että siksi nyt tätä asiaa mietin.

Todettakoon varmuuden vuoksi, että olen itse erittäin selkeäsanainen, koska olen itse(kin) niin sanotusti vuorovaikutusammattilainen, joten ei ole kyse siitä, että olisin esittänyt asiat epäselvästi.

Vierailija
5/10 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa ilmoitusta, ei palvele ketään jos siellä on vääriä tietoja.. 

Vierailija
6/10 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kun joka ikinen terveyttä hoitava taho on kirjannut mitä sattuu. Tuskin minäkään olisin työkyvyttömyyseläkkeellä ilman näitä runebergeja. Välillä olen huomauttanut kun on ihan olemattomia rikoksia kirjattu, muuten olen antanut olla.

Vierailija
7/10 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä luit kirjaukset?

Vierailija
8/10 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä luit kirjaukset?

Ne voi suppeasti lukea kannasta tai tilata kaikki tiedot kotiin käynneistä. Kerran vuodessa sen voi tehdä ilmaiseksi. 

Vierailija
9/10 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä luit kirjaukset?

Tilasin paperit itselle. Psykologin reaktio oli mielenkiintoinen, hän alkoi sekoilla sanoissaan, että "pitäisiköhän meidän lukea ne yhdessä". Miksi pitäisi? Eikö tuollainen jo kerro, että ei ole toimittu asianmukaisesti, jos asiantuntijaa pelottaa, kun asiakas haluaa omat paperinsa nähtäväksi? Kysymys edelleen kuuluukin, miksi noin sitten toimitaan?

Itse ajattelen aina, että teen asiakkaiden kallisarvoisten elämien kanssa töitä. Suhtautumiseni asiakkaisiin kirjauksia myöten on aina kunnioittava. Jos en ole varma tiedosta, EN KIRJAA SITÄ. Vähintään kysyn ensin asiakkaalta joko miten se asia menikään tai, jos kyseessä oma tulkintani, annan asiakkaalle aina mahdollisuuden kertoa mistä kyse, koska meidän ammattilaistenkin tulkinnat menee joskus väärin. Tai luulemamme syyt siellä takana.

Soteuudistukseen kuuluu asiakkaan aseman parantaminen ja heidän "nostamisensa" tasavertaiseksi meidän työntekijöiden kanssa. Minulle se sopii mainiosti, koska olen aina muutenkin toiminut niin, mutta tuottanee vaikeuksia niille asiantuntijoille, jotka saavat itse jotain asiakkaan yläpuolella olevana asiantuntijana esittäytymisenä.

Vierailija
10/10 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*esittäytymisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän