Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näytän mielestäni peilistä ihan ok mutta kun tänään olin koulun teamsissa ja näin oman kuvani siinä alareunassa

Vierailija
23.11.2022 |

niin meinasin alkaa voida pahoin, niin huonolta näytin. Onko se teamsin kuva miten realistinen näkymä? Sellaisenako muut mun kasvot näkevät? Kumpi on enemmän oikeassa, se kamera vai peili?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaan lähellä kameraa. Kuva on parempi mitä kauempaa se otetaan, eli zoomataan kaukaa.

Vierailija
2/8 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppistä asiaa ihmettelen. Näytän kotona peilissä ihan nätiltä, mutta kaikki valokuvat, missä olen, niin voi kauhistus. En vaan tajua sitä eroa! Ja kumpi niistä näyttää totuuden?? Miten ihminen voi olla niin erinäköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on tottunut omaan peilikuvaansa, mutta kuvat ja videopuhelu näyttää miten muut sinut näkevät ja omaan silmään se näyttää vääristyneeltä.

Vierailija
4/8 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on jotain siltä väliltä, totuus. Peilikuvassa sitä ottaa usein peilausilmeen huomaamattaan, sitten taas teams ja läppärin kamera ei välttämättä ole kauhean hyvälaatuinen ja on huono valaistus, kuvakulma jne.

Vierailija
5/8 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on tottunut omaan peilikuvaansa, mutta kuvat ja videopuhelu näyttää miten muut sinut näkevät ja omaan silmään se näyttää vääristyneeltä.

Jep, kenenkään kasvot eivät ole symmetriset, siksi peilikuva näyttää ok:lta, mutta valokuva itsestä oudolta, koska näemme itsemme niin harvoin "oikein päin".

Vierailija
6/8 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista milloin olisin jostain ihmisestä ajatellut, että näyttääpäs tuo kamalalta. Suurin osa on ihan taviksia ja ei heistä ajatella mitään sen kummempaa. Joten älä huoli, muut ei katso sinua niin kriittisesti kuin sinä itse :)

Vierailija
7/8 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää jo valmiiksi voimia työhaastatteluun Teamsissa. Se vasta kamalaa on.

Vierailija
8/8 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti linssi vääristää, olet liian lähellä laajakuvalinssiä. Muotokuvat otetaan sen takia yleensä pitkällä putkella.

Tulla on paljon esimerkkejä, miten eri linssi tekee erilaista jälkeä kasvojen piirteille. Sen takia passikuvien virallisissa ohjeissakin on määritelty, millä linssillä se tulisi ottaa.

https://www.dpreview.com/forums/thread/4164807