kannattaako viiskymppisen enää erota? Onko edessä yksinäinen vanhuus?
Lapset lensivät pesästä, pitkä avoliitto on ajatunut hankaluuksiin. Kannattaako tässä iässä enää haaveilla paremmasta elämästä? Vai jääkö sitä vallan yksin loppuiäkseen.
Olen siis nainen, ja arvelen ettei kunnollisia miehiä taida ollakaan. Tai jos onkin niin mistä edes löytäisi sellaisen kun ei käy kapakoissa eikä hyväksy viinaa juovia miehiä.
Kommentit (716)
50+ nainen on ruma ja vanha ...
En koskaan kannusta eroamaan, vaan hoitamaan suhdetta.
Olen kuitenkin elänyt itse pitkään yksin ja pärjään.
On se kuitenkin ikääntyvänä turvallisempaa, kun on auttaja ja keskustelukumppani saman katon alla.
Kannattaa. Ehdottomasti. Nyt vaan lähdet omilleen asustelemaan ja nauttimaan elämästä. Olet passannut jo ihan tarpeeksi perheenemona. Miksi pitäisi löytää uusi mies?
Ilmankin pärjää. Ei se omaishoitajuus auvoista ole.
Miksi ihmiset pelkäävät yksin asumista? Vai pelkäävätkö enemmänkin itseään, tutustua viimein omaan itseensä?
Moni tavallisessa, pitkässä avioliitossa elävä mies roikkuu lämpöä ja läheisyyttä hakemassa deittipalstoilla. Olen aatellut ruveta rahastamaan heillä......
Eli eroa Nainen ja ryhdy nauttimaan omasta elämästä.
Mulle tuli ero ihan puskista juuri kun täytin 50. Tiedä siitä eron kannattavuudesta, taloudellisesti on tiukkaa. Olen yksin ja juuri nyt haluan olla yksin. Avioliitossa olisin tukehtunut henkisesti.
Ei kannata. Yritä kohentaa liittoanne.
Kaverini vanhemmat oli kaksikymppisenä hyvin onnellisia, ettei eronneet viiskymppisinä. Ne löysi rakkauden uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Yritä kohentaa liittoanne.
Kaverini vanhemmat oli kaksikymppisenä hyvin onnellisia, ettei eronneet viiskymppisinä. Ne löysi rakkauden uudelleen.
Lisään, että heidän aikuiset lapsensa oli kiitollisia, kun vanhemmilla oli vanhoina toisensa (joten huoli heistä oli pienempi)
Lapset oli kannustaneet eroon silloin aiemmin. Mut onneks ei eronneet.
Vai mies joka ei käy kapakoissa ja juo viinaa.... Mistä löytyisi nainen joka näytä hapannaamaa, ei valita ja komentele koko ajan? Taitaa olla yhtä harvinaisia kuin yksisarviset....😁
Vierailija kirjoitti:
Niin on, mutta samoin on 50+ mies, ja lohdutukseksesi voin kertoa että myös sinusta tulee sellainen, ellet kuole sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitset miehen vanhuutta jakamaan? Meinaatko että mies halaa ja pussaa ja pitää hyvänä sekä auttaa kotitöissä ynnämuussa??? No ei varmasti jos ei niin ole tehnyt tähänkään mennessä. Miehistä tulee riippakiviä vanhemmiten. Jos olet siinä asemassa että pääset ylimääräisestä taakasta eroon jo nyt niin mikset tee niin? Mieti mitä kaikkea voit tehdä yksin. Voit tavata muita ihmisiä monella eri tapaa etkä ole liimattuna kiinni parisuhteeseen jossa passaat jatkuvasti kiukkuisen oloista puolisoa. .
Tämä! Erittäin hyvin sanottu! 👏
Mikään syy ei oikeuta eroon, kun peräseinä näkyy. On velvollisuuksia puolisoa kohtaan. Ei häntä saa jättää, vaikka seksi olisikin loppunut (ei sairauden takia). Itsekkyys on päivän sana!!
Ei seksin pitäisi olla enää se tärkein asia, kun lapset on tehty. Seniorin parisuhde on pääasiassa kumppanuutta. Eikö ystävyys riitä?
Ihan oikeasti, ei kai vanhus tartte seksiä???!
Vierailija kirjoitti:
Eroaminen kannattaa aina.
Ei koskaan. Kun elämänkumppani on valittu, hänen kanssa on elettävä loppuelämä, vaikka hammasta purren.
Vierailija kirjoitti:
Niin on tuon ikäinen mieskin.
Jotukut tapaa sen ensimmäisenkin vasta viidenkympin jälkeen.
Mieluummin yksin kokonaan kuin yksinäinen parisuhteessa. Mä olin pitkässä parisuhteessa ja erosin 47-vuotiaana. Olin todella yksinäinen parisuhteessa. En edes halua enää parisuhdetta, vaan elän mieluummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Monen mielestä huono liitto on parempi kuin ei liittoa ollenkaan!
Tämä on kamalaa, että joku ajattelee näin. Roikutaan huonossa parisuhteessa vain sen takia ettei joudu olemaan yksin. Sairasta.
Kyllä sillä sukupuolella on väliä keneltä apua pyytää. Minä ainakin tykkään pyytää mieheltä apua. Autan vähän näin heidän itsetunnon pönkityksessäkin.