Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakettimatkoissa enää lainkaan yhteisiä retkiä?

Vierailija
23.11.2022 |

Selailin aurinkomatkojen ja tuin sivuja.

En vielä uskalla (pandemian takia) matkustaa, mutta olen jo alkanut haaveilla.

En huomannut esim Egyptissä tuin sivuilla mitään retkistä mainintaa. Tätä ihmettelen, sillä oleellistahan olisi päästä siellä suurille nähtävyyksille. Omatoimisesti En tosiaankaan tuolla uskaltaisi liikkua.

(Olen käynyt Egyptissä 20 vuotta sitten ja ryhmäretket olivat kyllä tarpeen.)

Entä muut maat, joihin tehdään pakettimatkoja. Miksei ole retkistä mitään toimistojen sivuilla?

(Toki jossain Lontoossa voi liikkua itsenäisesti metrolla ja taksilla ja jossain Rhodoksella voi vuokrata auton, mutta entä muut maat, joissa nämä ei oikein käy)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinkomatkojen sun muiden lisäksi on jonkun ryhmänjohtajan johtamia spesiaalimatkoja.

Sellaiset ovat erittäin kalliita. Niihin ei ole varaa.

Eikö tosiaan ole suomenkielisiä retkiä enää matkakohteissa saatavilla.

Vastasin jo kerran että Aurinkomatkoilla ainakin on suomenkielisiä retkiä, löytyy heti siitä kohteen etusivulta/valikosta riippuen millä laitteella katsoo.

Okei, en kyllä löytänyt. Kännykällä selaan. Katson uudelleen.

Ei tosiaan ole mikään mainos.

Ensiksi katsoin Egyptiä ja sinne oli valmismatkoja kai vain tuilla ja niillä ei ainakaan löytynyt retkiä. Hotellikin olivat all inklusive. Eli tarkoitus vain maleksia hotellialueella. En kyllä menisi Egyptiin makoilemaan hotellialueella.

Vierailija
22/38 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Egyptissä voi nakata bikinit päälle ja ajella vuokratulla skootterilla  helposti.

Tokko kukaan ajaa noista kohteista nähtävyyksille skootterilla.

Ja lisäksi Egyptissä vaarallista ajaa millään skootterilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kanarian matkoilleen TUI tarjoaa myös retkiä. Olisiko niin että ne tulevat näkyviin vasta varauksen kautta. Mulla on maaliskuulle varattu Teneriffan matka ja TUI app näyttää kyllä retkiä mutta aika suppean setin. Katson niitä myöhemmin tai varaan hotellilla TUI-oppaalta.

Vierailija
24/38 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Kanarian matkoilleen TUI tarjoaa myös retkiä. Olisiko niin että ne tulevat näkyviin vasta varauksen kautta. Mulla on maaliskuulle varattu Teneriffan matka ja TUI app näyttää kyllä retkiä mutta aika suppean setin. Katson niitä myöhemmin tai varaan hotellilla TUI-oppaalta.

Onpa outoa, jos on noin.

On oleellista esim Egyptin-matkalla tietää, millaisia kulttuuriretkiä on tarjolla siellä.

Vierailija
25/38 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko retket nähtävissä etukäteen vai ei?

Oli paljon helpompaa, kun matkat valittiin paperilehykästä. Siinä oli kaikki tiedot heti esillä.

Vierailija
26/38 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole retkiä, mutta kuulemma jotain kimppakivaa on tarjolla?

Vierailija
27/38 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut aina retkiä paikallisilta firmoilta. 

Niin minäkin. Samat retket saa halvemmalla kuin matkanjärjestäjältä.

Vierailija
28/38 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikilla matkanjärjestäjillä retkiä on tarjolla joka kohteessa. Ja kyllä ne on myös esitelty matkanjärjestäjän sivuilla.

Vierailija
29/38 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainväliset retket=rahat pois turisteilta. Kierretään perusnähtävyydet nopeassa tahdissa. Opastus tulee tallenteelta kuulokkeisiin. Halpa ateriantapainen kuskin tai oppaan kummin kaiman kuppilassa. Äkkiä takaisin hotellille.

Vierailija
30/38 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että lisämaksullisit retket maksavat paljon ja niissä kuitenkin vain kävellään suurin osa! Siis maksan siitä että kävelen oppaan perässä.

Vierailija
31/38 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettimatkat ja yhteiset retket.. yhtä helvettiä

Joudutko myös kotona katsomaan telkkarista kaikki vastenmieleiset ohjelmat kun pakotetaan yhteisille retkillekkin? Etkö saa päättää itse mistään?

Vierailija
32/38 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat laiskoja lähtemään retkille, makoilevat mieluummin.

Luulen että ihmiset ottaa itse selvää retkikohteista ja vuokraa auton/skootterin, tai menee paikallisbussilla tai lautoilla.

Vierailija
33/38 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa, jos on noin.

On oleellista esim Egyptin-matkalla tietää, millaisia kulttuuriretkiä on tarjolla siellä.

Huvikseni kävin tuin egypti-sivulla katsomassa. Valitse matkakohde, sieltä löytyy "tietoa kohteesta"tms. Myös retket esitellään.

Vierailija
34/38 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että ihmiset ottaa itse selvää retkikohteista ja vuokraa auton/skootterin, tai menee paikallisbussilla tai lautoilla.

Miksi pitäisi itse retkeillä? Varaat kuitenkin pakettimatkan. Kerran tehtiin perheen kanssa itse retki Turkin Pamukkaleen ja ei saatu siitä mitään irti. Vieläkin muistelen lämmöllä oppaan kanssa tehtyä retkeä Efesokseen. Oli ihan huippua kuulla ne kaikki tarinat nähtävyyksillä.

Vierailija
35/38 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi itse retkeillä? Varaat kuitenkin pakettimatkan. Kerran tehtiin perheen kanssa itse retki Turkin Pamukkaleen ja ei saatu siitä mitään irti. Vieläkin muistelen lämmöllä oppaan kanssa tehtyä retkeä Efesokseen. Oli ihan huippua kuulla ne kaikki tarinat nähtävyyksillä.

No ei tietenkään "pidä" itse retkeillä, mutta näin nyt varmaan nykyään suurin osa porukasta tekee. Lukee itse kiinnostavista paikoista ja menee omaan tahtiin. 

Vierailija
36/38 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ka nii. Nykyisin hankalaa saada mitään irti kun on sekaisin torx ja ristipää ruuveja. Lisäksi varottava kameroita kun tahtoo joka puolella olla.

Vierailija
37/38 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettimatkat ja yhteiset retket.. yhtä helvettiä

Todellakin! En muista, koska viimeksi oltu pakettimatkalla. Nytkin ostettiin Gran Kanarian reissu BlackFriday myynnistä niin halvin pakettimatka jossakin hevonkuusessa olevassa rupuli hotellissa 650€ per naama ilman aamiaista. Reittilennot hyvillä lentoajoilla ja siisti AirBnB kaksio yhteisellä uima-altaalla keskeltä haluttua sijaintia 550€ per naama. Todennäköisesti huomattavasti mukavampi lento ilman perheitä kersoineen ja sekoilua lentokenttäkuljetuksineen.

Vierailija
38/38 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko Egyptin retkikäytäntö muuttunut siitä, kun itse oltiin siellä. Ennen ainakin kaikki ko. päivänä turistirysistä esim. Hurghada lähtevät bussit (kaikki matkanjärjestäjät) kokoontuivat tiettyy paikkaan, josta ne letkassa ajoivat esim. Kairoon. Matkalla pysähdyttiin vaan tietyissä ennalta määrätyissä paikoissa ja osassa busseista istui vartija konekiväärin kanssa koko matkan. Luxoriin mennessä oli sama homma. ko. bussikuskin ajotyyli oli kyllä ikimuistoinen. Yhden auton mm. suisti tieltä aavikolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan