Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, peruin viikonloppu hotellin Tampereelle.

Vierailija
23.11.2022 |

Kyllä nämä otsikot ovat pelottavia. Tähänkö tämä Suomikin meni, vaikka päättäjien tahoilta vakuutettiin ettei Suomessa ole mitään pelkoa ryöstäjäjengeistä.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki ja Tampere TURN OFF. Mihin kaupunkiin uskaltaisi tehdä viikonloppu reissuja?

Housuissas on turn off. Miksi käytät vanhojen tanttojen kieltä, oletko vanha tantta.

Mitä vikaa vanhoissa tantoissa? Ootsä murkku, ei aikuiset sano housuissas on.

Ei mitään mutta tanttakielessä on, pitäs lopettaa...kaik lol ja muut on vanhanaikaisia, ollu jo kauan

On taas ongelmat.

Vierailija
42/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin varasin Joulun ajaksi pienen loman Tampereelle että olisi stressitön joulu. Nyt taitaa olla kuitenkin niin, että siitä tuleekin enemmän stressiä. Ehkä vaihdan sen jonnekin turvallisempaan kaupunkiin, tai maaseudulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi sentään. Kärsitkö yleensäkin pelkotiloista? Siihen voi saada jotain lääkettäkin. Itse aion kävellä Tampereen keskustassa ihan kuten ennenkin. Jos joku yrittää ryöstää, niin eiköhän pety aika pahasti.

Okay. Mitä teet kun kymmenen nuorisorikollisjengiläistä ympäröi sut?

Jos et hillu hillittömässä humalassa sivukujilla etkä liiku joskus aamuyöstä niin Tampere on täysin turvallinen.

Ei tuo ollut vastaus kysymykseen "mitä teet kun kymmenen nuorisorikollisjengiläistä ympäröi sut?"

Se oli vastaus siihen että miksi niin ei käy. Voin minäkin kysyä sinulta että mitä teet kun leijona hyökkää mutta se on tuskin kohdallasi kovin relevantti kysymys.

Vierailija
44/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin varasin Joulun ajaksi pienen loman Tampereelle että olisi stressitön joulu. Nyt taitaa olla kuitenkin niin, että siitä tuleekin enemmän stressiä. Ehkä vaihdan sen jonnekin turvallisempaan kaupunkiin, tai maaseudulle.

Kitee on kuulemma aika rauhallinen.

Vierailija
45/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime la-su yönä n. puoli kahden aikaan kävelin ystävän kanssa Hämeenkadun päästä päähän. Ihmisiä oli mukavan paljon liikkeellä, jonottivat baareihin ja odottivat busseja jne. Oli ihan rauhallista, ei pelottanut. Kahden maissa jatkoin matkaa yksin kävellen parin kilometrin päähän keskustasta, enkä nähnyt juuri muita kulkijoita. Rautatieaseman ja Tullin alueella oli lähes autiota.

Mun teinipoika lähti kauppaan n klo 20 aikaan illalla, reippaasti alle kilometri kotoa, tuli mamukasjengi ja uhkasi tapppaa. Ei tuntenut niitä, ikinä nähnytkään. Tavallinen asuinalue, joka on ikävä kyllä muuttumassa hyvin värikkääksi. En vähättelisi yhtään näitä tapauksia, teinillä elämä muuttui samantien. Ei sitä joka päivä tulla veitsellä uhkaamaan ja tapppamisella.

Yksi yö sinun kävelysi saattaa olla se viimeinen.

Mitenkään vähättelemättä teinipoikasi pelästymistä niin se on lähes aina pelkkää pelottelua että "uhataan tappaa". Katsovat että siinä menee joku vähän nössömmän näköinen teini ja pitävät helppona kohteena. 

Ihan samaa on ollut jo vuosikymmeniä. Kun itse olin nuori niin Helsingissä sattui useita kertoja että tultiin pummaamaan tupakkaa ja sitten uhattiin ties millä. Mutta kun piti pään kylmänä ja vain käveli pois eikä jäänyt siihen sen kummemmin suutaan soittamaan niin tilanteet kyllä raukesivat. Ja kyllä silloinkin aina joskus harvoin joku tuli oikkeasti hakatuksi mutta useimmiten se oli pelkkää pelottelua. 

Vierailija
46/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen nuo jonnet ottaa erää keskenään keskustassa. Itsekin monta kertaa kävellyt vierestä ohi kun lähi-idän ihmeet varjonyrkkeilee keskenään Hämpin alussa. Se on sellaista kulttuurista rikkautta, jota harva suomalainen harrastaa. Suomalaisen kanssa on kaksi vaihtoehtoa, kun sitä lähtee tönimään: joko se antaa rahansa kiltisti, tai sitten lyö täysillä tauluun varottelematta. Jonne-al-ahmad ottaa sen chänssin.

Vierailija
47/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten et voi mennä kovinkaan moneen kaupunkiin, et koti- saati ulkomailla. Ryöstöjä kun tapahtuu kaikissa isommissa kaupungeissa, varsinkin viikonloppuna öisin, kun on paljon humalaisia helppoja uhreja liikkeellä.

Vierailija
48/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi sentään. Kärsitkö yleensäkin pelkotiloista? Siihen voi saada jotain lääkettäkin. Itse aion kävellä Tampereen keskustassa ihan kuten ennenkin. Jos joku yrittää ryöstää, niin eiköhän pety aika pahasti.

Okay. Mitä teet kun kymmenen nuorisorikollisjengiläistä ympäröi sut?

Kysyn, että mitäpä sais pojille olla? Ei ole rahaa ja kortilla katetta n. 20 euroa, puhelin on vuodelta 2012. Ei ole edes lenkkareita. Ja niin pitkään olen asunut Tampereella, että tiedän, että suurin osa paikallisista on ihan yhtä hyödyllisiä ryöstettäviä.

Aha, Tampereella olisi siis oltava rahaton pummi, ettei vaan tule ryöstetyksi? Yhtä hyvä neuvo on Äläliiku yöllä tampereella, entä jos on työn takia pakko?

Kaupunkiasumisen perusohje: ulkonäkö suojelee. Kaikenmaailman rahoilla elvistelijät voivat mennä kotiinsa taksilla.

Juuri näin. Ulkomailla matkustaessa (olen nainen ja matkustan yksin) pyrin sulautumaan maan väestöön, jos mahdollista. Jos ei, esimerkiksi olen Aasiassa, sitten näytän mahdollisimman tylsältä ja varattomalta. Berliiniin mennessä ensimmäinen saamani ohjeeni oli, että älä mene turistirysiin äläkä varsinkaan mene sinne mitään I Love Berlin-laukkua kannellen. Ei mitään merkkejä siitä, että olisit turisti.

Parhaansa voi yrittää tehdä, ettei tulisi noukituksi väkijoukosta, sekä tietysti välttää itsensä altistamista vaarallisille tilanteille.

Vierailija
49/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime la-su yönä n. puoli kahden aikaan kävelin ystävän kanssa Hämeenkadun päästä päähän. Ihmisiä oli mukavan paljon liikkeellä, jonottivat baareihin ja odottivat busseja jne. Oli ihan rauhallista, ei pelottanut. Kahden maissa jatkoin matkaa yksin kävellen parin kilometrin päähän keskustasta, enkä nähnyt juuri muita kulkijoita. Rautatieaseman ja Tullin alueella oli lähes autiota.

Mun teinipoika lähti kauppaan n klo 20 aikaan illalla, reippaasti alle kilometri kotoa, tuli mamukasjengi ja uhkasi tapppaa. Ei tuntenut niitä, ikinä nähnytkään. Tavallinen asuinalue, joka on ikävä kyllä muuttumassa hyvin värikkääksi. En vähättelisi yhtään näitä tapauksia, teinillä elämä muuttui samantien. Ei sitä joka päivä tulla veitsellä uhkaamaan ja tapppamisella.

Olen pahoillani poikasi kokemuksesta, tarkoitukseni ei ollut vähätellä. Kerroin vain oman tuoreen kokemukseni siitä, että keskustassa kävely tuntui ihan turvalliselta ja meno oli rauhallista. Tiedostan yksin liikkumisen riskit, mutta ei elämää voi elää peläten jatkuvasti mahdollisia vaaratilanteita. Prosentuaalisesti kuitenkin aika pieni osa Tampereella liikkujista kohtaa tuollaista väkivaltaa tai sen uhkaa. Todennäköisyydet eivät toki lohduta niitä, joiden kohdalle tämä osuu.

Vierailija
50/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkään vähättelemättä teinipoikasi pelästymistä niin se on lähes aina pelkkää pelottelua että "uhataan tappaa". Katsovat että siinä menee joku vähän nössömmän näköinen teini ja pitävät helppona kohteena. 

Ihan samaa on ollut jo vuosikymmeniä. Kun itse olin nuori niin Helsingissä sattui useita kertoja että tultiin pummaamaan tupakkaa ja sitten uhattiin ties millä. Mutta kun piti pään kylmänä ja vain käveli pois eikä jäänyt siihen sen kummemmin suutaan soittamaan niin tilanteet kyllä raukesivat. Ja kyllä silloinkin aina joskus harvoin joku tuli oikkeasti hakatuksi mutta useimmiten se oli pelkkää pelottelua. 

Olen yli 50 eikä ikinä ole täällä Helsingissä uhattu veitsellä tappppaa. Poikani tilanne ei ollut ensimmäinen. Nämä kulkevat aina isossa porukassa, suomalaisilla ei ole ollut tapana hyökkäillä yksinkulkevien lasten tai nuorten kimppuun sanoi kuka tahansa niin. Tuollainen vähättely ja tuo aina näitä on ollut jankutus on juuri luonut tilanteen missä nämä saavat ilman seurauksia tehdä mm tuollaisia vakavia uhkailuja. Poika on aikuinen normaali vielä siis teini-ikäinen. Jos päällesi käy 7-8 poikaa miestä uhkailemalla, tilanne riistäytyy helposti käsistä. Kuten on uutisista luettu.

Vierailija
51/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kitee on kuulemma aika rauhallinen.

Taidan silti pysyä Tampereella and take my chances.

Vierailija
52/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, pitääkin alkaa kuljettamaan "remonttiveistä" mukana. Vähän ruostuttaa terää ylempää, että nilkki saa jäykkäkouristuksen tai sepsiksen varmemmin. Muut kyllä lähtee livohkaan kun jengin liideriä tuikkaa muutaman kerran vatsaan .

Vierailija
53/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella paljon selvittämättömiä rikoksia

Vierailija
54/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään vaaliteema tulee olemaan katu jengit.

Vierailija
55/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella paljon selvittämättömiä rikoksia

Ja tuhopolttoja.

Vierailija
56/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, Tampere on Suomein paras kaupunki. Juuri siellä käyneenä, kadut täynnä iloisia ihmisiä, kivoja pubeja, putiikkeja, museoita ja kahviloita joka nurkalla. Uutta ja vanhaa, tapahtumia, arkkitehtuuria, urheilua, mitä ikinä. Nyt joku raja tuohon hysteriaan.

Tampereella ei kyllä näe iloisia ihmisiä.

Vierailija
57/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tämä tavallinen asuinalue? Voisitko valaista muita, että osaavat varoa. Tampereella?

Vierailija
58/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää luottais tuohon.

Ennen noin saattoi ollakin mutta nyt voi päästä hengestään.

Vierailija
59/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009220591.html

HS:n mukaan Helsingissä lähes kaikki epäillyistä nuorista ryöstäjistä on moohanmuuttajataustaisia

Nuorten katuryöstely räjähtänyt käsiin Purra ja Mykkänen vaativat enemmän keppiä kotouttamispolitiikkaan

Purran mielestä pääasiallinen syy vastaavan kehityskulkuun on huonosti harjoitettu moohanmuuttopolitiikka.

Vierailija
60/76 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, Tampere on Suomein paras kaupunki. Juuri siellä käyneenä, kadut täynnä iloisia ihmisiä, kivoja pubeja, putiikkeja, museoita ja kahviloita joka nurkalla. Uutta ja vanhaa, tapahtumia, arkkitehtuuria, urheilua, mitä ikinä. Nyt joku raja tuohon hysteriaan.

Tampereella ei kyllä näe iloisia ihmisiä.

Kyllä näkee, täällä on paljon sudeettisavolaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi