Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla välillä sellaisia aikoja, kun ei jaksaisi edes vastata kenellekään puhelimeen/viesteihin

Vierailija
23.11.2022 |

Tuntuu ahdistavalta jos joku tuttu edes soittaa, vaikkapa oma äitini. Mulla on sellaisia kausia, kun erakoidun täysin kaikesta ja sammutan puhelimen useaksi päiväksi. Nettiä pidän pois päältä joskus kuukaudenkin putken, en tiedä mikä siinä ahdistaa jos joku yrittää lähestyä minua silloin, kun poden tuota oloa. Mainittakoon, etten siis käy töissä. Olen ollut pitkän aikaa sairaslomalla masennuksen vuoksi

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin :D

Vierailija
2/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Etenkin tuntuu ärsyttävältä jos katson puhelimesta vaikkapa jotain sarjaa ja joku soittaa . En usein vastaa kenellekään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vapauttava tunne joskus olla täysin rauhassa eikä muiden tavoitettavissa. Kaipaan todella paljon aikaa ennen somea tai kännyköitä

Vierailija
4/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus aiheuttaa sen että tuntuu raskaalta vastata yhtään kenellekään

Vierailija
5/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on. Enenevässä määrin on näitä tilanteita kun oikein ahdistaa, jos näkee että joku soittaa. Ei huvite rupatella.

Musta tuntuu, että mä olen jotenkin mennyt vähän "rikki" tässä korona-aikana. Etätyöt ja sosiaalisten kontaktien vähentyminen on mahdollistanut erakoitumisen. En siis valita siitä, koska oikeastaan nautin olla yksin ja hiljaa paljon enemmän kuin toimistossa tai missään iltamenoissa. Ennen olin sosiaalisempi, nyt en haluaisi nähdä oikein ketään vaikka toki läheisistäni välitän suuresti.

Ehkä toisaalta siihen vaikuttaa myös se, että nyt korona-aikana ei ole tapahtunut suuria mullistuksia elämässä, niin ei ole oikein mitään uutta kerrottavaakaan joka päivä jos vaikka äiti soittaa.

En siis ole mitenkään masentunut tai syrjäytynyt, mua vaan ei kiinnosta jutella kellekään. :D

Vierailija
6/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika yleistä masentuneena. Itselläni lievä masennus, tilannetta ei juurikaan helpota kun yrittää ottaa yhteyttä ihmisiin, mutta viesteihin ei vastata. En halua ketään syyllistää, mutta tämmöinenkin näkökulma.

Vierailija
7/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päivittäin, suljen puhelimen aina ku pääsen töistä kotiin ja avaan sen noin 18.30 kun lähden kävelemään tai treenaamaan ja kuuntelen musiikkia.

Vierailija
8/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lopulta poistin itseltäni kaikki somet koska nekin lisäsivät ahdistusta. Se riittää että voi soittaa tai tekstata tarpeen tullessa. Nykyään on miljoona eri sovellusta joihin pitäisi olla rekisteröitynyt, en käsitä miksei vaikkapa se facebook voinut ihmisille riittää. Nyt on kaikenmaailman tiktokit snapit eikä edes YouTubessa ole enää samanlaista kun ennen. Siitä myös tehty tiktokin kaltainen

Vierailija
9/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin masentunut en jaksanut vastata mihinkään puheluihin saati viesteihin. Omasta kokemuksestani voin sanoa syyksi sen, että kyllästyin siihen jos vastasin ja piti esittää hyväntuulista ja joo mulle kuuluu ihan hyvää vaikka todellisuudessa olin itkenyt itseni uneen, syönyt liikaa rauhoittavia tai satuttanut itseäni. En jaksanut valehdella, mutten myöskään halunnut huolestuttaa läheisiäni. Päätin siis erakoitua

Vierailija
10/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8h per päivä, täällä puhelinvaihteessa.