Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätöitä flunssaisena

Vierailija
23.11.2022 |

Mietin mitenkähän paljon ihmiset rehkivät tehdä etätöitä flunssaisena ja puolikuntoisena? Eiköhän vain kannattaisi parannella ja toipua kunnolla, luulisi että sillä estettäisiin flunssan pitkittyminen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen, vaikka tosin huonommalla työteholla välillä leväten. Parempi sekin työnantajalle kuin täysi poissaolo.

Vierailija
2/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ihan aikani kuluksi. Haen vaan lääkäriltä etätyösuosituksen enkä sairauslomaa. Eri asia, jos on joku keuhkoputkentulehdus. 

Vierailija
4/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tehdään jos kunto sallii.

Vierailija
5/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on siinä kunnossa että ennen koronaa ois mennyt töihin esim. lievä nuha niin aivan hyvin voi tehdä etätöitä. Ei kai kukaan vapaapäivänäkään nuhassa vuoteenoma ole.

Vierailija
6/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen ihan aikani kuluksi. Haen vaan lääkäriltä etätyösuosituksen enkä sairauslomaa. Eri asia, jos on joku keuhkoputkentulehdus. 

Ei keuhkoputkentulehdus estä tekemästä etätöitä.

Sairas ihminen voi tehdä etätöitä vointinsa mukaan.

Vierailija
7/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon aina kipeänä tehnyt etänä töitä. Nyt se kostautui jälkitaudin merkeissä ja olo on ihan kaamea. Harmittaa, miten viikko sitten työskentelin vaikka selkeästi se rasitti tosi paljon, jo puhuminen oli vaikeaa. Nyt sitten kehkoputkentulehdus, poskiontelotulehdus, silmätulehdus ym. Ja jatkuva yökkäily ja yskä, kun limaa vaan tulee. Olo on niin kipeä, ettei pysty edes lepäämään. Tsemppiä kaikille ja levätkää, jos olette kipeänä.

Vierailija
8/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo reilusti ennen koronaa tehnyt näin. Ja aikana ennen etätöitä siinä samaisessa pikkuflunssassa olisin mennyt töihin. Kaikille kun ei flunssa iske kuumeen kera ja jos olo on muutenkin sellainen, että istumatyötä jaksaa, niin miksi ei sitten tekisi työpäiväänsä etänä. Siellä sentään saa istua rauhassa villasukat jalassa ja ryystää teet mielin määrin ja niistää ja yskiä muiden häiriintymättä ja tarttumatta.

MUTTA, tietysti, jos vointi on huono, sitten kannattaa jäädä sohvan pohjalle sairastamaan.

Vierailija
9/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kuumetta niin kyllä teen vaikka pikkuflunssa olisikin. Jaksamisen mukaan.

Vierailija
10/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kovin selkeät ohjeet että sairaana ollaan sairauslomalla. Toipilaana varmasti moni tekee töitä mutta ei sairaana.

Vierailija
11/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan painostetaan tekemään töitä sairaana kotoa, myös sairaan lapsen kanssa pitäisi pystyä palaverit istumaan. Pomot kröhii palavereissa (etänä) kilpaa ja vertailee kuumetta.

Vierailija
12/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon aina kipeänä tehnyt etänä töitä. Nyt se kostautui jälkitaudin merkeissä ja olo on ihan kaamea. Harmittaa, miten viikko sitten työskentelin vaikka selkeästi se rasitti tosi paljon, jo puhuminen oli vaikeaa. Nyt sitten kehkoputkentulehdus, poskiontelotulehdus, silmätulehdus ym. Ja jatkuva yökkäily ja yskä, kun limaa vaan tulee. Olo on niin kipeä, ettei pysty edes lepäämään. Tsemppiä kaikille ja levätkää, jos olette kipeänä.

Tätä juuri tarkoitin! Ehkä se paljon parjattu miesflunssa onkii vaan fiksuutta ;)

Ap

Vierailija
13/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kovin selkeät ohjeet että sairaana ollaan sairauslomalla. Toipilaana varmasti moni tekee töitä mutta ei sairaana.

Meillä on selkä ohje, että sairaana ei tulla töihin. Kirjottamaton sääntö, että sitten ollaan etänä.

Vierailija
14/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on suunnilleen sama tilanne. Kolmatta viikkoa sairaana ja olo vaan pahenee. Esim. korona oli ihan lievä tähän verrattuna. Työskentelin, kun ääni oli lähes poissa ja se uuvutti todella paljon. Pienikin puhuminen vaati paljon energiaa. Nyt on nuo samat taudit, kuume vielä päälle.

Meillä töissä halutaan jokaisen tiedottavan kaikille, jos on sairaana. Se nostaa entistä enemmän kynnystä sairastaa ja voin vain kuvitella, kuinka inhottavaa on, jos lapset ovat paljon kipeänä ja itse vielä siihen päälle.

Vierailija
15/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aivotyöskentelyä vaativa homma on aika turhaa edes yrittää kuumeisena, mutta sitä minä en vaan ymmärrä että kaksi vuotta läppärillä etätöitä tehnyt jää kipsatun jalan takia kuukaudeksi sairaslomalle.

Vierailija
16/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä teen, jos vointi sallii. Ihmisten ilmoille en taas lähtisi köhimään tartuttamisvaaran takia.

Vierailija
17/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei keuhkoputkentulehdus estä tekemästä etätöitä.

Sairas ihminen voi tehdä etätöitä vointinsa mukaan.

No mulla kyllä esti. Olin ihan puolikuollut. 

Vierailija
18/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo reilusti ennen koronaa tehnyt näin. Ja aikana ennen etätöitä siinä samaisessa pikkuflunssassa olisin mennyt töihin. Kaikille kun ei flunssa iske kuumeen kera ja jos olo on muutenkin sellainen, että istumatyötä jaksaa, niin miksi ei sitten tekisi työpäiväänsä etänä. Siellä sentään saa istua rauhassa villasukat jalassa ja ryystää teet mielin määrin ja niistää ja yskiä muiden häiriintymättä ja tarttumatta.

MUTTA, tietysti, jos vointi on huono, sitten kannattaa jäädä sohvan pohjalle sairastamaan.

Istut 8 h läppärillä, yskit ja niistät? Väittäisin että tulisit nopeammin täyteen iskuun, kun vaan malttaisit levätä sen pari päivää.

Ap

Vierailija
19/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi alkusyksystä myös noin. Lopputulos 3,5 viikkoa saikkua. Olisi varmaan ollut työnantajalle parempi, jos olisin heti alussa ollut pois.

Vierailija
20/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikin aktiviteetti nopeuttaa paranemista. Ihmisetä ei ole luotu olemaan paikoillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme