Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moniteholaseihin tottuminen

Vierailija
22.11.2022 |

Kauanko sinulla kesti, kun totuit niihin ja oliko se kuinka vaikeaa? Hain juuri uudet ja alkaa huimata, jos yrittää liikkua ne päässä. Jos istuu paikallaan ja katsoo suoraan eteen päin, sillon näkee ihan hyvin. Paitsi lähinäköalueella, jos katsoo yli puolen metrin päähän, näyttää vähän sumealta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa huomioida ehkä ostopaikka, minulle on tehty monta kertaa väärillä mitoituksilla lasit yhdessä maan suurimmassa silmälasiliikkeessä. Jos tuntuu oudolta, kannattaa mennä myymälään ja katsoa mitat ja vahvuudet uudelleen. Kerran oli hauskaa, kun olivat tehneet uudet lasit vanhoilla tehoilla. Minä liikkeeseen kysymään " miksi ei näkö parane" ja myyjä siihen, " menee muutama viikko". Lopulta tilanne selvisi ja uudet linssit tilaukseen oikeilla vahvuuksilla.

Aiemmat lasit on ollut samasta liikkeestä ja olleet ihan hyvät. Mutta epäilyttää onko näissä kuitenkin liikaa vahvuuksia. Teen tässä ruokaa ja päätä pitää taivuttaa aika alas, että näkee sen ruuan selkeästi. Mutta täytyy totutella muutama päivä, jos näihin tottuisi.

Vierailija
22/28 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites monitehot ja piilolinssit?

Tykkään käyttää aika paljon piilareita ja selvästi alkaa monitehoikä jo kolkutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites monitehot ja piilolinssit?

Tykkään käyttää aika paljon piilareita ja selvästi alkaa monitehoikä jo kolkutella.

Itse kokeilin monitehopiilareita. Ei onnistunut, kun en oppinut laittamaan niitä silmiin. Tiputtelin, laitoin nurinpäin jne. Uskoisin että totut jos olet käyttänyt piilareita.

Vierailija
24/28 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekat omat monitehoni elokuun lopussa. Tottuminen vei kyllä useamman viikon. Ja edelleen, jos silmät ovat väsyneet, minulla on vaikeuksia nähdä kunnolla. Lisäksi kaduttaa, ettei optikon kanssa tullut puheeksi, että liikun paljon metsässä ja on tärkeää, että näkisin hyvin juuri jalkojen juureen. Nythän se alue linsseissä on juuri se, jolla ei näe hyvin kuin lähelle. Hiukkasen on sellainen huijattu olo näiden kanssa. 

Vierailija
25/28 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ekat omat monitehoni elokuun lopussa. Tottuminen vei kyllä useamman viikon. Ja edelleen, jos silmät ovat väsyneet, minulla on vaikeuksia nähdä kunnolla. Lisäksi kaduttaa, ettei optikon kanssa tullut puheeksi, että liikun paljon metsässä ja on tärkeää, että näkisin hyvin juuri jalkojen juureen. Nythän se alue linsseissä on juuri se, jolla ei näe hyvin kuin lähelle. Hiukkasen on sellainen huijattu olo näiden kanssa. 

Apua, minäkin liikun paljon metsässä. Olisikohan erilliset lukulasit kuitenkin ollut parempi vaihtoehto, koska yksitehoilla pärjään kyllä muuten paitsi näyttöpäätetyössä.

Ap

Vierailija
26/28 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HIUKKASEN, itse kompuroin marjoja poimiessa kuin sokea hirvi metsässä ja sinne jäi ne lasit lopulta kanervikkoon kun meni hermo kaatuneen mustikka-ämpärin vuoksi. Kävin korjausleikkauksessa, joten en tartte kuin lukulasit lehteä lukiessa.

Vierailija
27/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään toista päivää monitehopiilarit kokeilussa. Näköjään vaatii tottumista, eilen silmät meni väsyneiksi. Mutta ei ollut muita ongelmia. Ihan täydellisesti ei näkeminen niillä onnistu, on sellaista sumuisuutta jonkun verran, johtuu varmaan siitä että mulla on hajataittoakin. Mutta siihen varmaan tottuu. Jos vain tuo silmien väsyminen menee ohi tai helpottaa, niin aion käyttää jatkossakin.

Vierailija
28/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään totutteluaikaa. Mulla on lukuvoimakkuus ja kaukonäössä toiseen silmään minimaalinen korjaus, toinen ikkunalasia. On hyvä lukea ja katsoa kauemmas, mutta tietokoneen näyttö ja näppäimistö on sumeat, läppärillä (lähempänä) ei ole ongelmaa.