Julkkikset Tinderissä, miten suhtaudutte?
Täällä pääkaupungissa tulee Tinderissä jatkuvasti vastaan julkisuuden henkilöitä. Olen suhtautunut näihin samoin kuin muihinkin profiileihin, eli pyyhin vasuriin kaikki tekstittömät ja sellaiset joilla tekstiin ei ole panostettu, ts. jos en saa henkilöstä mitään käsitystä sen pohjalta.
Toisaalta voi pitää ymmärrettävänä että ei kerro itsestään mitään, jos on kaikkien tuntema hahmo, mutta toisaalta näistä tulee helposti se kuva että minun oletetaan tykkäävän vain sen julkisuusstatuksen vuoksi. Itse olen pyrkinyt julkisuutta välttelemään parhaani mukaan, ja siihen minulla on ihan hyviä syitä, joten kumppanin julkisuus olisi minulle enemmän miinusta kuin plussaa.
Eilen tuli vastaan henkilö, jonka profiili oli mielenkiintoinen ja sellainen josta olisin varmaan normaalisti tykännyt. Hänellä oli kuitenkin Instagram liitettynä, ja sieltä selvisi että hän on ollut paljonkin esillä julkisuudessa. Myös ex-kumppani on julkkis. Ikävä sanoa mutta tämä sai harkitsemaan toisenkin kerran, miten toimisin. Suljin sovelluksen, en ole siis vielä pyyhkinyt suuntaan tai toiseen. Mielestäni olisi epäreilua ruksia profiili jossa on kiinnostava teksti ja henkilö vaikuttaa sellaiselta että tulisimme toimeen, vain siksi että hänestä on ollut juttuja Seiskassa. Jos olisin itse samassa tilanteessa, toivoisin että minuun suhtaudutaan ensisijaisesti yksityishenkilönä eikä julkkiksena. Silti asia mietityttää.
Miten te muut "tavikset" suhtaudutte julkkisten profiileihin?
Kommentit (34)
Veikkaan että suurin osa niistä on feikkejä
Vierailija kirjoitti:
Svaippaan vasempaan, jos osuu kohdalle. Ei kiinnosta päätyä Seiskan sivuille.
Onko tullut koskaan vastaan sellaista, joka kiinnostaisi ihmisenä, vaikka ei julkkiksena? Itselle näitä tulee todella harvoin. Suurimmalla osalla ei ole mitään tekstiä ja ne on kyllä helppo ohittaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että suurin osa niistä on feikkejä
Ulkomaalaisten mallien kuvilla tehtyjä feikkiprofiileja on jonkun verran, mutta ei suomalaisten tunnettujen julkkiksien kuvilla sellaista kannata tehdä. Siitä saisi varmasti melko nopeasti ikuiset bannit koko Tinderiin.
Yleensä näillä on myös se sininen verifikaatiomerkki, jota ei saa jos henkilö ei ole sama kuin kuvissa. Monella on myös instagram-profiili linkitettynä. Feikki-instatili erottuisi todella helposti siitä ettei siellä ole kommentteja muilta julkkiksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut koskaan vastaan sellaista, joka kiinnostaisi ihmisenä, vaikka ei julkkiksena? Itselle näitä tulee todella harvoin. Suurimmalla osalla ei ole mitään tekstiä ja ne on kyllä helppo ohittaa.
ap
Mistäpä sen tekstin perusteella voisi tietää, kiinnostaako ihmisenä. Tinderiin nyt voi kirjoitella mitä vaan.
t. eri
Vasemmalle menee, jos kyseessä on naama jonka lähes jokainen suomalainen tunnistaa.
Kuitenkin esimerkiksi urheilijan voisin laittaa oikealle (ja olen laittanutkin), jos on ollut julkisuudessa pelkästään urheilun puolesta, ei yksityiselämänsä tai persoonansa. Ja tietysti jos ulkonäkö miellyttää.
En tykkää yhdestäkään julkkiksesta.
Tai no, Pashasta voisin tykätä mutta veikkaan etten ole edes hänen TOP kolmosessa.
Itse matsäsin yhden näyttelijän kanssa, mutta juttu ei edennyt tapaamiseen. Useimmat julkkikset olen hylännyt, kun tämän elämäntyyli ei kiinnosta.
En seuraa julkkiksia.
Mulla ei ole yhtään sometiliä, enkä tunne nimeltä/ulkonäöltä yhtään bloggaajaa tms.
Pari kertaa on käynyt niin että mimmi on ollut joku somejulkkis ja sitten syyttänyt minua valehtelijaksi kun sanon etten tiedä kuka hän on. Ei nyt mitään ihan Suomen kärkinimiä, mutta sellaisia joidenkin kymmenien tuhansien seuraajien tyyppejä.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vasemmalle menee, jos kyseessä on naama jonka lähes jokainen suomalainen tunnistaa.
Kuitenkin esimerkiksi urheilijan voisin laittaa oikealle (ja olen laittanutkin), jos on ollut julkisuudessa pelkästään urheilun puolesta, ei yksityiselämänsä tai persoonansa. Ja tietysti jos ulkonäkö miellyttää.
Lisäyksenä tähän, että realityistä tutut naamat ja kaikenlaiset "somevaikuttajat" menevät kaikkein vauhdikkaimmin vasemmalle.
Jos kiinnostaa henkilönä ja omana itsenään eikä vain julkkisstatuksensa vuoksi, niin miksipä ei. Hyvinkin monella julkkiksella ja "julkkiksella" on kuitenkin kumppani/puoliso, joka ei ole julkisuudessa, joten Suomessa uskoisin olevan ihan mahdollistaa säilyttää yksityisyytensä, vaikka deittailisikin ns. kuuluisampaa tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
En seuraa julkkiksia.
Mulla ei ole yhtään sometiliä, enkä tunne nimeltä/ulkonäöltä yhtään bloggaajaa tms.Pari kertaa on käynyt niin että mimmi on ollut joku somejulkkis ja sitten syyttänyt minua valehtelijaksi kun sanon etten tiedä kuka hän on. Ei nyt mitään ihan Suomen kärkinimiä, mutta sellaisia joidenkin kymmenien tuhansien seuraajien tyyppejä.
M40
Minultakin menee varmasti osa ohi, kuten tämä herra jonka mätsäämistä harkitsen. Vasta instan vilkaiseminen paljasti että kyseessä on ilmeisesti hyvinkin tunnettu henkilö. Minulla hän oli kartalla sen verran että sukunimi olisi kuulostanut tutulta jos se olisi minulle kerrottu. Naamaa en ole mielestäni koskaan nähnyt.
Jos mietin että itse olisin julkisuuden henkilö, niin tapailisin oikein mielelläni sellaista tyyppiä joka ei ole ollut minusta lainkaan tietoinen. Voin kuvitella että julkkiksille kehittyy julkisuuspersoona, joka on joskus aika erilainen kuin se oikea ihminen siellä takana. Siihen ihmiseen kai julkkiksetkin toivoisivat kumppanin ihastuvan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mistäpä sen tekstin perusteella voisi tietää, kiinnostaako ihmisenä. Tinderiin nyt voi kirjoitella mitä vaan.
t. eri
Hyvin harvalla on sellainen teksti, josta voi jotain päätellä, mutta niitäkin kyllä on. Esimerkkinä jos sanoo "olen huumorintajuinen", siitä ei voi päätellä mitään. Jos taas teksti saa minut nauramaan, niin siitä voin päätellä että tällä henkilöllä on minun kanssani yhteensopiva huumorintaju. Sama toimii monen muunkin persoonallisuuspiirteen kohdalla. Minulla on tosi hyviä aiempia kokemuksia siitä kun olen kiinnostunut tällä tavalla laaditun tekstin pohjalta.
ap
Ukko40 kirjoitti:
Tai no, Pashasta voisin tykätä mutta veikkaan etten ole edes hänen TOP kolmosessa.
Sitä isotissistä venakkoako tarkoitat? Kyllä sitä kerran vetelis.
Suomessa on kyllä niin paljon turhia julkkiksia siis nämä kaikki temppari, bb ja about kaikki reality tyypit et en tunnistais edes luultavasti ketään niistä jos vastaan tulee. Johtuu ihan vaan siitä että ku en kyseisiä ohjelmia katso. Jotenki semmonen olo että jos tämmönen tapaus tulee vastaan enkä tunne kuka kyseinen tyyppi on niin vetäisi herneet nokkaan ja se olis siinä 🤷🏼
Ei ole tullut varsinaisia julkkiksia Tinderissä vastaan, mutta yhden komean miehen swaippasin vasemmalle ihan vaan siitä syystä, että muistin sen olleen joitain vuosia sitten sellaisessa Exät Rannalla-ohjelmassa jota katsoin kerran kipeänä ollessani koneelta.
Hän ei antanut siinä itsestään sinänsä mitenkään erityisen huonoa kuvaa, mutta tuon perusteella tuli olo, että ei vaan olla oikein saman tyyppisiä.
Muuten kyllä olisin painanut sydäntä.
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Tai no, Pashasta voisin tykätä mutta veikkaan etten ole edes hänen TOP kolmosessa.Sitä isotissistä venakkoako tarkoitat? Kyllä sitä kerran vetelis.
Jepa.
Rakastaisi edestä ja takaa.
Sen jälkeen takkatulen loimussa karhuntaljan päällä keskustelimme lempiaiheistani, kvanttifysiikasta ja hiukkaskiihdyttimistä.
Sitten rakastaisin häntä taas.
Swaippasin vasemmalle kaikki. Tiedän, että olisin ollut erittäin varteenotettava kumppaniehdokas jollekin, mutta se heidän julkkiselämän egoilu ois ollut liikaa. Tietysti riippuu siitä, että kuinka iso julkkis on. Nyt olen onnellisessa orastavassa "tavissuhteessa."
Vierailija kirjoitti:
Swaippasin vasemmalle kaikki. Tiedän, että olisin ollut erittäin varteenotettava kumppaniehdokas jollekin, mutta se heidän julkkiselämän egoilu ois ollut liikaa. Tietysti riippuu siitä, että kuinka iso julkkis on. Nyt olen onnellisessa orastavassa "tavissuhteessa."
Mistä tiedät että on jokaisen kohdalla kyse egoilusta? Minulla on ollut erään kustantamon kanssa juttua kirjan julkaisusta, ja antoivat ymmärtää että suuri osa kirjailijan työstä on julkisuudessa oleminen. Ei siis suinkaan se kirjoittaminen. Koska julkkiskirjailija myy ja muut eivät, vaikka kirja olisi kuinka hyvä tahansa. No, passasin tämän tarjouksen ihan koska en pysty kykenemään. Mutta joku minua sosiaalisempi tapaus joka siihen kykenee, voi hyvin ottaa julkisuuden vain jonkinlaisena sivutyönä, jota ilman mieluiten olisi mutta jota ei koe suureksi haitaksikaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että on jokaisen kohdalla kyse egoilusta? Minulla on ollut erään kustantamon kanssa juttua kirjan julkaisusta, ja antoivat ymmärtää että suuri osa kirjailijan työstä on julkisuudessa oleminen. Ei siis suinkaan se kirjoittaminen. Koska julkkiskirjailija myy ja muut eivät, vaikka kirja olisi kuinka hyvä tahansa. No, passasin tämän tarjouksen ihan koska en pysty kykenemään. Mutta joku minua sosiaalisempi tapaus joka siihen kykenee, voi hyvin ottaa julkisuuden vain jonkinlaisena sivutyönä, jota ilman mieluiten olisi mutta jota ei koe suureksi haitaksikaan.
ap
En voikaan tietää. Se on vaan illuusio, mikä sana julkkiksista tulee. Tämä on vain siis minun päässäni, jollakin muulla varmaan aivan toisenlainen. Ihan varmasti on julkkiksia, jotka ovat aivan ihania ihmisiä ja kumppaneita joiden seurassa oma "tavismaisuus" tunnu taakalta. Ehkä sittenkin on kyseessä huonosta itsetunnosta:)